خبرگزاری کار ایران

حمایت مجدد وزیر انرژی عربستان از تصمیم «اوپک پلاس» درباره سقف تولید روزانه

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۴۲۳۵

اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت «اوپک» و کشورهای تولیدکننده نفت خارج از این سازمان از جمله روسیه، موسوم به «اوپک پلاس» درباره کاهش دو میلیون بشکه‌ای میزان تولید روزانه نفت، توافق کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از العربیه، «عبدالعزیز بن سلمان» وزیر انرژی عربستان سعودی اعلام کرد که تصمیم «اوپک پلاس» در پی بروز بحران اوکراین برای کاهش سقف تولید روزانه، تصمیمی درست و بجا بود.

وی در مصاحبه با خبرگزاری رسمی سعودی«واس» افزود که «مصوبات «اوپک پلاس» را سیاسی نکرده و مسائل سیاسی را بیرون از تحلیل‌ها و پیش‌بینی خود از وضعیت بازار نگه‌می‌داریم. تمرکز ما فقط روی مسائل اساسی بازار است که امکان ارزیابی واقع‌بینانه‌تر و شفاف‌تر وضعیت را به ما داده و نتیجتا اعتبار ما را بالا می‌برد.

عبدالعزیز بن سلمان در ادامه گفت: «در ابتدای بحران اوکراین، پیش‌بینی برخی محافل، فقدان مقادیر زیادی از عرضه نفت تا بیش از سه میلیون بشکه در روز بود که باعث ایجاد نگرانی و بروز نوسانات شدید در بازارها شد. در آن شرایط «اوپک پلاس» به عدم واکنش به موقع به بحران متهم شد ولی کمبود پیش‌بینی شده عرضه، عملا اتفاق نیفتاد».

اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت «اوپک» و کشورهای تولیدکننده نفت خارج از این سازمان از جمله روسیه، موسوم به «اوپک پلاس» سیردهم مهر ماه درباره کاهش دو میلیون بشکه‌ای میزان تولید روزانه نفت، توافق کردند.

این توافق اوپک‌پلاس که به‌رغم فشارهای آمریکا و سایر کشورهای مصرف‌کننده حاصل شده بود، از ابتدای ماه نوامبر آینده به مورد اجرا گذاشته شد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز