خبرگزاری کار ایران

7 مزیت پارتیشن بندی محیط کار

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۳۷۹۳

پارتیشن بندی ساختمان‌های اداری، تجاری و حتی مسکونی، یکی از جدیدترین شیوه‌ها برای چیدمان دکوراسیون داخلی است که به استفاده بهینه‌تر از محیط و صرفه‌جویی در هزینه‌ها کمک زیادی می‌کند. پارتیشن انواع مختلفی دارد که شامل دوجداره، تک جداره، دارای فریم و بدون فریم هستند. همچنین متریالی که برای ساخت پارتیشن استفاده می‌شود شامل انواع شیشه‌ای، چوبی، فلزی و ... است. به طور کلی استفاده از پارتیشن‌ها مزیت‌های بی‌شماری به همراه دارد که قصد داریم در این مطلب به آن بپردازیم.

1.تامین نور طبیعی

نور طبیعی علاوه بر اینکه از روشن کردن چراغ‌ها جلوگیری می‌کند و باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی و کاهش هزینه‌ها می‌شود، در بهبود روحیه هم تاثیر زیادی دارد. شما اگر قرار باشد برای هر یک از کارکنان خود اتاق جداگانه ایجاد کنید، تأمین نور طبیعی برای هر اتاق سخت و دشوار می‌شود. در چنین شرایطی بهترین کار، استفاده از پارتیشن شیشه‌ای است که نور طبیعی محیط را تأمین می‌کند.

اگر قرار باشد از پارتیشن‌های شیشه‌ای شفاف یا مات هم استفاده کنید، مطمئنا تاثیر بیشتری در تأمین نور طبیعی دارد. نوعی از پارتیشن‌ها از جنس فلز یا چوب هستند که حتی این نوع پانل‌ها هم به نحوی طراحی و نصب می‌شوند که راه ورود نور طبیعی را هموار می‌کنند.

در پرکاربردترین انواع پارتیشن، از قاب‌های فلزی یا چوبی استفاده می‌شود و بخش زیادی از پانل از جنس شیشه است. همچنین در مواردی هم ممکن است ترکیبی از چوب و شیشه یا فلز و شیشه استفاده شود. در هر صورت گویی برای اتاقک‌های مجزا از پنجره‌هایی استفاده کرده‌اید که نور را مهمان آنجا می‌کنند.

اگر بخواهید کارکنان با انرژی و روحیه بهتری به امور و وظایف روزانه‌شان رسیدگی کنند، باید به جای نورپردازی مدرن، بیشتر به تأمین نور طبیعی فکر کنید و چه چیزی بهتر از اینکه از پانل‌های پارتیشن شیشه‌ای برای این کار استفاده کنید.

7 مزیت پارتیشن بندی محیط کار

2.نصب آسان

یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از پارتیشن اداری دیکا سازه، امکان نصب آسان است. اگر بخواهید سالن‌های بزرگ را به چندین قسمت تقسیم کنید و اتاق‌های کوچکی را برای بخش‌های مختلف کار بسازید، به مصالح نیاز دارید. از هزینه بالای خرید مصالح که بگذریم، کار ساخت و ساز هم طولانی مدت اجرا می‌شود و هم در این مدت قادر به استفاده از ساختمان نیستید.

پارتیشن‌ بندی جایگزین مناسبی برای دیوارهای ساخته شده با مصالح است. نصب این پانل‌ها بسیار آسان است و با پیچ و مهره انجام می‌شود. همچنین در طی نصب و اجرا هیچ گرد و غباری هم در محیط ایجاد نمی‌شود و در نتیجه کارکنان می‌توانند در ساختمان مشغول به کار باشند. ضمن اینکه نصب پانل پارتیشن بدون سر و صدا انجام می‌شود و آلودگی صوتی در محیط کار ایجاد نمی‌کند. نصب در مدت زمان بسیار کوتاه صورت می‌گیرد و حتی می‌توانید طی مدت یک روز، ساختمان را پارتیشن بندی کنید.

3.قابل جا به جایی

یکی از مزیت‌های اصلی پارتیشن بندی ساختمان، امکان جابجایی پانل‌هاست. اگر محل کار شما اجاره‌ای است و نمی‌توانید سالن را با ایجاد اتاق و کشیدن تیغه تقسیم بندی کنید، پارتیشن بندی مقرون به صرفه‌ترین کاری است که می‌توانید انجام دهید. در این روش، پانل‌های پارتیشن را می‌توانید در محل‌هایی که پیش‌تر نقشه تقسیم‌بندی آن را طراحی کرده‌اید، نصب کنید.

از سوی دیگر اگر بعد از مدتی بخواهید ابعاد اتاق‌هایی را که با پارتیشن ایجاد شده‌اند، بزرگتر یا کوچکتر کنید، این قابلیت به راحتی برایتان فراهم است. در واقع می‌توانید پانل‌های پارتیشن را به راحتی از یک قسمت اتاق به قسمت دیگر منتقل کنید و این که همانند زمان نصب اولیه، سخت و دشوار نیست. پیچ و مهره‌ها با کمک دستگاه‌هایی مثل دریل باز می‌شود و می‌توانید برای نصب در محل دیگر، دوباره با کمک همین دستگاه، پیچ‌ها را سفت کنید.

7 مزیت پارتیشن بندی محیط کار

4.سازماندهی بهتر

برای اینکه در محل کار خود نظم ایجاد کنید و سازماندهی امور به نحو بهتری انجام شود، به پارتیشن بندی نیاز دارید. برای جلوگیری از سر و صدای ناشی از رفت و آمد، محدود کردن دسترسی ارباب رجوع به محیط اطراف کارکنان، ایجاد محیط کار مجزا برای هر یک از پرسنل، بالا بردن سطح تمرکز آن‌ها، برقراری نظم در محیط و ... از جمله نتایج سازماندهی به محیط کار با استفاده از پارتیشن بندی است.

5.زیباسازی محیط

دکوراسیون محیط اداری اهمیت زیادی در برندسازی و جذب مشتری دارد. اگر ارباب رجوع به محیط کار شما رفت و آمد دارد، نباید نسبت به دکوراسیون داخلی محیط شرکت بی‌تفاوت باشید. راه‌های زیادی برای زیباسازی محیط کار وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به استفاده از پالت رنگ، نورپردازی مدرن، استفاده از سقف‌های به روز، مبلمان اداری و تجهیزات لوکس و .... اشاره کنیم.

پارتیشن اداری هم یکی دیگر از راه‌هایی است که از طریق آن می‌توانید محل کار خود را زیباتر کنید. انواع مختلفی از پانل‌های پارتیشن با متریال متنوع ساخته می‌شود که هر یک کاربرد متفاوتی دارند. پارتیشن‌های چوبی طرح‌های متنوعی دارند که حتی برخی از آن‌ها به صورت قاب‌های بدون پانل (ستون‌های ردیف شده کنار هم) طراحی می‌شوند و هدف اصلی آن‌ها جدا کردن فضا و زیباتر کردن محیط است. اگر هدف شما از ایجاد پارتیشن، کاهش سر و صدا یا ایجاد حریم خصوصی نیست، این نوع پارتیشن‌ها برای محل کارتان مناسب خواهد بود.

7 مزیت پارتیشن بندی محیط کار

6.کاهش سر و صدا

از دیگر مزیت‌های پارتیشن بندی محل کار، کاهش آلودگی صورتی است. اغلب ساختمان‌های تجاری و اداری در خیابان‌های اصلی شهر واقع شده‌اند که محل عبور و مرور وسایل نقلیه است و سر و صدای زیادی را ایجاد می‌کنند. در این مواقع با استفاده از پارتیشن‌های دو جداره می‌توان به کاهش سر و صدا کمک کرد. در لابه‌لای جداره‌های شیشه‌ای هوا قرار دارد که اجازه ورود سر و صدا به محیط داخل را نمی‌دهد.

حتی اگر ساختمان کار شما در محله‌ای ساکت هم باشد، عبور و مرور مراجعه‌کنندگان باز هم سر و صدای زیادی را ایجاد می‌کند که یکی از عوامل اصلی کاهش تمرکز کارکنان و در نتیجه کاهش راندمان کار است. اگر می‌خواهید پرسنل تمام تمرکز و حواسشان را روی کار و وظایفشان متمرکز کنند، می‌توانید از پانل‌های پارتیشن استفاده کنید. به طوری که با ایجاد اتاقک‌ برای هر یک از کارکنان یا سازماندهی گروهی آن‌ها، از ورود سر و صدا به این قسمت‌ها جلوگیری کند.

7.کاهش هزینه‌ها

یکی از مزیت‌های پارتیشن بندی برای ساختمان‌های تجاری، مسکونی و اداری، کاهش هزینه‌هاست. اگر قرار باشد با کمک مصالحی مثل گچ، و سیمان آجر، دیوار بسازید، حتی اگر دستمزد نیروی انسانی را هم در نظر نگیریم، باید بابت خرید مصالح هزینه زیادی را صرف کنید. ضمن اینکه چند روز هم کسب و کار شما به دلیل شلوغی، به هم ریختگی و گرد و غبار تعطیل می‌شود.

اما با پارتیشن بندی محیط در عین حال که می‌توانید به روند عادی کار ادامه دهید، به مصالح هم نیاز ندارید. هزینه مربوط به نصب همزمان با خرید پانل‌های پارتیشن برایتان محاسبه می‌شود که نسبت به دیوارهای آجری، ارزانتر است و هر زمان هم که بخواهید می‌توانید به راحتی آن را تغییر دهید.

مزایای پارتیشن بندی

در این مطلب به طور مختصر در مورد مزیت‌هایی که پارتیشن‌بندی به همراه دارد، صحبت کردیم. کاهش سر و صدا، کاهش هزینه‌ها، سازماندهی محل کار، زیباسازی محیط، قابلیت جابجایی و ... از جمله مزیت‌های این کار است. در حال حاضر استفاده از پارتیشن رو به افزایش است و بسیاری از کسب و کارها از این روش برای نظم دادن به محل کارشان استفاده می‌کنند.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز