خبرگزاری کار ایران

مطهرنیا در گفت‌وگو با ایلنا تشریح کرد:

دلایل کاهش محبوبیت ترامپ در میان جمهوری‌خواهان/ تاثیرپذیری نامزدهای انتخابات آتی کنگره آمریکا از رئیس‌جمهوری سابق

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۲۴۹۴

کارشناس مسائل آمریکا گفت: رئیس‌جمهوری پیشین ایالات متحده با رفتارش حتی باعث ریزش نزدیکان و طرفدارانش شده و هنوز متاسفانه این روند ادامه دارد ولی به هر حال محبوبیت نسبی هم دارد.

«مهدی مطهرنیا» کارشناس مسائل آمریکا در تشریح دلایل ریزش و کاهش حمایت جمهوری‌خواهان از دونالد ترامپ در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: آنچه در باب ترامپ گفته می‌شود، جدای از آمارهایی که توسط مؤسسات نظرسنجی منتشر می‎شود، نمایانگر یک موضوع جدی است که نشان می‌دهد وزن سیاسی او در حال کاهش و ریزش است. توجه داشته باشید که ترامپ اولین و تنها رئیس‌جمهوری آمریکا است که اف.بی.آی با در دست داشتن حکم قانونی به محل اقامتش وارد شده و حالا برای او یک پرونده قضایی مفتوح شده است. این روند و کاهش محبوبیت او بدون تردید برای جمهوری‌خواهان هم مشکل‌آفرین است اما باید دانست که سنجش میزان محبوبیت ترامپ در وضعیت کنونی تا حد زیادی قابل ردیابی بوده و به همین دلیل می‌توان فهمید که چه اتفاقی در حال رخ دادن است.

وی ادامه داد: بسیاری از محافل نظری و اندیشکده‌ها و اتاق‌های فکر در سراسر دنیا و به خصوص در آمریکا مرتباً در حال تحلیل وضعیت و رفتار او هستند که باید گفت این روند باز هم ادامه خواهد داشت اما شخصیت مواجِ وی پیامدهای زیادی را برای او به وجود آورده است. او با رفتارش حتی باعث ریزش نزدیکان و طرفدارانش شده و هنوز متاسفانه این روند ادامه دارد. مساله بعدی بحث فضاسازی است که ژنرال‌های حزب جمهوریخواهان به واسطه تقلیل‌گرایی علیه ترامپ مطرح می‌کنند. آنها ترامپ را رقیب خطرناک برای خود در داخل حزبشان می‌دانند و از سوی دیگر هم نمی‌خواهند بی‌پرستیژی او بیش از حد به داخل حزب سرایت کند. توجه داشته باشید که انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا یک رویداد پرحاشیه به حساب می‌آید و همین موضوع و اتفاقات پس از آن باعث شد تا خیلی‌ها از ترامپ فاصله بگیرند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی تصریح کرد: در مقابل اما دموکرات‌ها وجود دارند. آنها پیش‌روی خود انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا را دارند و معتقدندکه به هر ترتیب شده باید ترامپ را کنار بزنند. بسیاری معتقدند که با کنار رفتن یا کمرنگ شدن ترامپ، اساساً آبروی حزب جمهوری‌خواه حفظ می‌شود. اما در مقابل برخی دیگر این موضوع را به انتقاد گرفته‌اند و اعلام می‌کنند که رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا هنوز جایگاه و وجهه خود را در میان طرفدارانش حفظ کرده و می‌تواند با استفاده از این محبوبیت، جناح منتسب به خود و حزب جمهوری‌خواهان را تقویت کند. من معتقدم که نمی‌توان وضعیت ترامپ را به صورت «سیاه و سفید» تحلیل کرد. او همین حالا که رئیس جمهوری ایالات متحده را در دست ندارد چیزی در حدود ۳۳ تا ۳۴ درصد محبوبیت به خود اختصاص داده است و به همین دلیل فکر نمی‌کنم که جمهوری‌خواهان بتوانند به این راحتی از ترامپ عبور کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: معتقدم که کاهش محبوبیت ترامپ در نظرسنجی‌ها دلایل گوناگون سیاسی، رسانه‌ای و حتی اجتماعی و اقتصادی داد و این روند اگر ادامه پیدا کند ممکن است دیگر کسی از نامزدهای مورد تایید ترامپ در ایالت‌ها حمایت نکند. به همین ترتیب اگر تا روز انتخابات برای او موانع قانونی به وجود نیاید می‌تواند در انتخابات شرکت کند و در غیر این صورت می‌تواند در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا هم شرکت کند. در مورد انتخابات کنگره هم در ایالاتی که ترامپ یک نامزد را حمایت کند ممکن است که رای بیاورد اما با تفسیر و وضعیت فعلی واقعاً ارائه هیچ تحلیل مستدل آسان نخواهد بود. این یک روند ثابت نیست و ممکن است که همه چیز تغییر کند. اگر نامزد حزب جمهوری‌خواهان حس کند که ترامپ نمی‌تواند در میزان رای آوری او تاثیر مثبت باشد بدون تردید از او فاصله خواهد گرفت. لذا باید دید که رفتار ترامپ در نهایت می‌تواند چه تاثیری بر انتخابات کنگره و ریاست جمهوری ۲۰۲۴ داشته باشد.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز