خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد مرکزی اربعین:

پیک دوم خروج زوار از مرز‌ها سه‌شنبه آغاز می‌شود/ میزان فوتی‌ها به مراتب کمتر از پیش‌بینی‌ها بود

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۷۲۶۷

رئیس ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه پیک اول خروج زائران را پشت سر گذاشته‌ایم، تاکید کرد: به طور قطع پیک دوم خروج زوار از مرز‌ها از سه‌شنبه آغاز خواهد شد.

به گزارش ایلنا، سید مجید میراحمدی با اعلام این خبر گفت: خوشبختانه وضعیت مرز‌ها مطلوب و بسیار خوب است و ورود و خروج زائران با سهولت انجام می‌شود و بین خروج و ورود زائران توازن ایجاد شده است.

وی ادامه داد: زمانی که تصمیم گرفته شد که زائران به مرز‌ها مراجعه نکنند مورد توجه مردم واقع شد و این مهم مانع از وقوع حوادث ناگوار در آن طرف مرز شد.

به گفته معاون وزیر کشور، براساس برنامه‌ریزی‌های ستاد مرکزی اربعین، توجه به این نکته مهم بود که اکثریت زوار در روز اربعین به‌کشور و سمت مرز‌ها باز نگردند چراکه این امر اقدام به موقع را از ما سلب خواهد کرد.

میراحمدی با تاکید آغاز موج بازگشت زائران به کشور اظهار داشت: امروز در پایانه مرزی مهران تا ساعاتی پیش ۱۲۰ هزار خروج و ۱۰۰ هزار ورود گزارش شد که این نوع بازگشت بی سابقه است.

وی افزود: در اربعین گذشته ۹۵ درصد زائران در این ایام از کشور خارج می‌شدند، اگر این روند ادامه داشته باشد و روز به روز به تعداد افرادی که به کشور بازمی‌گردند، افزوده شود ما مشکل حادی نخواهیم داشت.

رئیس ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه با پیش‌بینی‌ها و تمهیدات انجام شده تاکنون مشکل حادی نداشته‌ایم، تصریح کرد: سال ۹۸ زوار برای برگشت ۳۶ ساعت معطل اتوبوس می‌ماندند، ولی تلاش ما این است که زائران کمترین زمان توقف را برای جابجایی به استان‌های مبدا خود داشته باشند.

به گفته میراحمدی، پیک خروج اول زائران را پشت سر گذاشته‌ایم، به طور قطع پیک دوم خروج زوار از مرز‌ها از سه‌شنبه شروع خواهد شد، اما این به شدت پیک اول نخواهد بود.

وی اضافه کرد: با هماهنگی و مدیریت کنترل شده، به استان‌ها سهمیه داده شده است که از طریق پایانه‌های مرزی مسافربری اقدام به انتقال زوار کنند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین درخصوص تعداد افراد فوت شده در اربعین امسال خاطرنشان کرد: میزان فوتی‌ها به مراتب کمتر از پیش‌بینی‌ها بود و فوت ناشی از گرمازدگی یا تراکم جمعیت گزارش نشده است.

به گفته میراحمدی، رایزنی‌های لازم برای استفاده حداکثری از ظرفیت ناوگان حمل و نقل کشور برای بازگشت زوار انجام شده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز