خبرگزاری کار ایران

روزنامه ژاپنی مدعی شد؛

نفت روسیه از طریق مسیرهای پنهان به اتحادیه اروپا می‌رود

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۶۵۱۵

روزنامه نیکی روز چهارشنبه گزارش داد که طی شش ماه گذشته، ده‌ها کشتی روسیه را ترک کرده و نفت را از کشتی به کشتی دیگر در سواحل یونان انتقال داده‌اند.

به گزارش ایلنا از راشا تودی، روزنامه نیکی ژاپن روز چهارشنبه گزارش داد که طی شش ماه گذشته، ده‌ها کشتی با تانکر، روسیه را ترک کرده و نفت را از کشتی به کشتی در سواحل یونان انتقال داده‌اند. تجزیه و تحلیل آن نشان داد که سال گذشته تنها یک کشتی از این دست وجود داشت.

این روزنامه می‌گوید: «انتقال نفت بین کشتی‌ها در دریا برای پنهان کردن منشا آن ممکن است حتی پس از اجرایی شدن تحریم نفت ادامه یابد» .

همچنین این روزنامه اعلام کرد که در 24 اوت، از انتقال نفت از یک نفتکش به نفتکش دیگر در خلیج لاکونی در نزدیکی جنوب یونان عکس گرفته است. بنا بر گزارش‌ها، یکی از نفتکش‌ها Sea Falcon ثبت شده در یونان بود که بندر Ust-Luga در شمال غربی روسیه را در 4 اوت ترک کرد. دیگری Jag Lok با پرچم هند بود که از بندر آلیاگا ترکیه نیز در 4 اوت حرکت کرد. بر اساس این گزارش، قایق‌های کوچکی تانکرها را محاصره و به انتقال کمک کردند.

طی شش ماه منتهی به 22 آگوست، روزنامه نیکی 175 انتقال نفتکش از روسیه را در سواحل یونان تایید کرده است و تنها 9 انتقال از این قبیل در مدت مشابه سال گذشته وجود داشته است. داده‌های Refinitiv نشان می دهد که روسیه 23.86 میلیون بشکه نفت برای انتقال کشتی به کشتی در خارج از یونان صادر کرده است. در حالیکه در مدت مشابه سال گذشته، 4.34 میلیون بشکه برای نقل و انتقالات مشابه حمل شده است.

این تحلیل نقش مهمی را که آب‌های نزدیک یونان به‌عنوان مرکز حمل‌ونقل نفت بین روسیه و اروپا بازی می‌کنند را برجسته کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز