خبرگزاری کار ایران

مراقب آتش گرفتن پکیج دیواری در فصل سرما باشید!!

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۵۱۵۵

به گزارش خبرگزاری ایلنا و به نقل از وبسایت تخصصی تعمیرات پکیج دیواری اوستا پکیج، ممکن است با ایراد در بخش سیستم گاز رسانی پکیج دیواری این اتفاق برای شما رخ دهد. برای پیشگیری از این قبیل اتفاق ها، چند راهکار در پیش روی شما میگذاریم.

سرویس سالیانه و دوره ای پکیج دیواری

یکی از کارهایی که تمام مصرف کنندگان این دستگاه باید انجام دهند سرویس سالیانه و دوره ای پکیج می باشد. شما حداقل باید در سال 2 بار این کار را انجام دهید. یکبار اوایل مهر ماه که معمولا دستگاه ها برای حالت زمستانه راه اندازی می شوند و بار دیگر در شروع فصل گرما که پکیج دیواری روی حالت تابستانه تنطیم می شود.

فرقی نمی کند که از چه برندی و یا چه ظرفیت دستگاهی استفاده میکنید، سرویس سالیانه و یا عیب یابی و تعمیر پکیج در تهران باید در زمان های مشخص انجام شود تا از بروز خسارت های جبران ناپذیر و پر هزینه جلوگیری کنید. به گفته کارشناسان اوستا پکیج بسیاری از مصرف کنندگان پکیج دیواری این موضوع را جدی نگرفته و در طول زمان مجبور به پرداخت هزینه های هنگفت شده اند. در ادامه مواردی که توسط سرویسکار پکیج باید در زمان سرویس سالیانه بررسی شود را خواهیم گفت.

مواردی که باید توسط تعمیرکار مورد بررسی قرار گیرد

هنگامی که تعمیرکار پکیج به منزل شما می آید موارد زیر را چک می‌کند تا بتواند قبل از بروز مشکل اساسی و افزایش چشمگیر هزینه تعمیرات پکیج، مشکل پکیج شما را شناسایی و با کمترین هزینه آن را حل کند.

  1. اندازه گیری پارامترهای احتراق پکیج
  2. بررسی لوله‌های دودکش و هوا
  3. بررسی مسیر دودکش
  4. بررسی فیلتر محدود کننده حداکثر میزان آب گرم مصرفی
  5. اطمینان از عدم نشتی شیر پر کن کنترل نازل‌ها
  6. تمیز کردن مشعل
  7. تمیز کردن مبدل حرارتی و رسوب زدایی پکیج
  8. تمیز کردن فن و ونتوری
  9. بررسی فشار منبع انبساط و کارکرد فلوسوئیچ
  10. بررسی سیستم‌های ایمنی قطع گاز در صورت خاموش شدن شعله
  11. تست پرشر سوئیچ هوا و بررسی سلامت آن
  12. تست سنسور گرمایی
  13. تست شیر سه راهه برقی
  14. تست پرشر سوئیچ آب
  15. تست فلومتر پکیج
  16. تست شیر اطمینان
  17. تست و تعمیر پمپ پکیج
  18. تست ترانس جرقه پکیج
  19. تست ترموستات دود
  20. تست مخزن انبساط
  21. هواگیری پکیج

مراقب آتش گرفتن پکیج دیواری در فصل سرما باشید!!

مواردی که بالا ذکر کردیم توسط تعمیرکار پکیج دیواری بررسی و عیب یابی می شود و در صورت ایراد داشتن، قطعه مورد نظر باید تعمیر یا تعویض شود.

مشکلات متداول در پکیج دیواری

پکیج های دیواری فارغ از قطعات و تکنولوژی که از آن برخوردارند گاهی در کارکرد خود دچار مشکلات جزیی و یا جدی می شوند. از جمله مشکلاتی که ممکن است برای این دستگاه ها به وجود آید و نیازمند تماس با تعمیرگاه مجاز تعمیرات پکیج ایران رادیاتور در تهران می باشد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

سریع هوا گرفتن رادیاتور ها

این مشکل در صورتی به وجود می آید که منبع انبساط پکیج سوراخ شده باشد و باید تعویض یا جوشکاری شود.

گرم نشدن رادیاتورها

اگر حتی با بالاترین درجه پکیج، ساختمان گرم نمی شود ممکن است پکیج دچار رسوب گرفتگی شده باشد و یا ظرفیت آن برای زیربنای موردنظر کافی نباشد. همچنین ممکن است تعداد پره های رادیاتور ها کم باشد.

کوتاه بودن شعله مشعل پکیج

این مشکل می تواند به دلیل کم بودن یا بسته شدن شیر گاز ورودی پکیج یا پایین بودن فشار کلی گاز ساختمان ایجاد شود که لازم است هر دو مورد بررسی شود.

کم شدن فشار آب گرم مصرفی

این مشکل می تواند دو علت اصلی داشته باشد: رسوب گرفتگی سیستم لوله کشی و شیلنگ های انتقال آب پکیج و یا گرفتگی مبدل دستگاه. در هر دو حالت می توانید از یک تکنسین برای رفع گرفتگی ها و رسوبات کمک بگیرید.

نشت آب از پکیج

وجود مشکل در شیلنگ های آب متصل به دستگاه و یا شیرالات و اتصالات مورد استفاده، شکستگی دستگاه سختی گیر و یا دیگر اتصالات داخلی پکیج می تواند باعث ایجاد این مشکل شود و همه این موارد نیازمند سرویس و تعمیرات تخصصی است.

وجود صدای اضافه در پکیج

عدم تنظیم شیر برقی گاز پکیج، هوا گرفتن مدار گرمایش، رسوب گرفتگی مدار و مبدلهای حرارتی، خرابی پمپ آب و یا سنسور های حرارتیمی‌تواند از علل ایجاد این مشکل باشد و برای برطرف کردن آن لازم است که دستگاه توسط یک تکنسین مجرب سرویس شود.

زنگ زدگی دودکش فلزی

هرگونه زنگ زدگی و پوسیدگی روی دودکش فلزی احتمالاً ناشی از عدم خروج کامل دود از دودکش است. در واقع با سرد شدن سریع بخار آب و عدم خروج کامل دود، لوله زنگ زده و دچار پوسیدگی می شود. برای رفع این مشکل دودکش را از نظرقطر و طول بررسی کرده و از مسدود نبودن مسیر آن اطمینان حاصل کنید.

انفجاری روشن شدن دستگاه

گاهی پکیج به صورت انفجاری و با صدای زیاد روشن می شود و عوامل زیر می تواند باعث ایجاد این مسئله شود: تنظیم نبودن حداکثر فشار گاز شیر برقی گاز دستگاه، تنظیم نبودن فاصله الکترود جرقه زن تا سطح مشعل، شکستگی الکترود جرقه زن و کابل مربوطه، خرابی ترانس جرقه و یا برد کنترل دستگاه و یا گرفتگی دودکش. لازم است که همه این موارد به طور تخصصی سرویس و تعمیر شود.

خاموش و روشن شدن مداوم پکیج

هنگامی که پکیج به طور مرتب و در فواصل زمانی کوتاه خاموش و روشن می شود ممکن است شیر برقی گاز دستگاه تنظیم نباشد و یا هوای لازم برای احتراق وجود نداشته باشد. گاهی نیز رسوب گرفتگی مبدل، باعث بالا رفتن ناگهانی و روشن و خاموش شدن دستگاه می شود. رفع این مشکل نیز نیازمند سرویس تخصصی دستگاه است.

مراقب آتش گرفتن پکیج دیواری در فصل سرما باشید!!

مراقب تعمیرکاران بی تجربه باشی!!

نکته آخری که باید به آن توجه کنید این است که، مراقب تعمیرکاران کم تجربه باشید. بیشتر تعمیرکارنی که تجربه کم و یا تخصص کافی در زمینه کاری خود ندارند، برای اینکه کار را از مشتری دریافت کنند دستمزد خود را بسیار پایین اعلام کرده تا مشتری به خاطر قیمت کمتر کار را به آنها بسپارد. همین اعتماد مشتری به قیمت کمتر، باعث نابودی پکیج دیواریشان میشود. مطمئن باشید تعمیرکاری که تخصص بالا و تجربه زیاد داشته باشد، نسبت به تخصصی که دارد دستمزد میگیرد. پس مراقب افراد نا بلد باشید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز