خبرگزاری کار ایران

در جلسه امروز شورای شهر تهران مطرح شد؛

واکنش به انتصابات اخیر شهردارى/ هشدار نسبت به وقوع جوان‌مرگی مدیریتی

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۴۲۸۵

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به انتصابات اخیر شهرداری تهران گفت: انتصابات حق طبیعی شهردار تهران است اما اگر به قاعده‌ای متداول تبدیل شود که هر سال شاهد تغییر مدیران باشیم، دستاوردی جز فرصت‌سوزی در بر ندارد.

 

به گزارش ایلنا، سید جعفر تشکری هاشمی در تذکر پیش از دستور جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران، افزود: این طبیعی است که یک مدیر ارشد تلاش کند تا با انتصاب مدیران مورد نظر به اهداف پیش‌بینی شده خود برسد و در این راستا، از افرادی استفاده کند که هدف‌های سازمانی و مأموریت‌های محوله را به نحو شایسته‌ای انجام داده و تحقق می‌بخشند اما شاهدیم این اتفاق در شهرداری تهران تبدیل به قاعده ای شده که مدیران در رفت و آمد باشند و سال به سال تغییر کنند.

وی با انتقاد از عمر یک‌ ساله و کمتر از یک سال مدیریت‌ها در شهرداری تهران گفت: عمر مدیریت اگر کمتر از یک سال باشد، مدیر نه آن‌قدر فرصت برای کار کردن دارد که بتواند اقدامات اثرگذاری باقی بگذارد و نه آن‌قدر کار برای مردم، ناچیز و کم‌ارزش است که در انتصابات از عنصر آزمون و خطا استفاده کنیم.

تشکری هاشمی با اشاره به موضوع مدیریت تخصصی در شرکت بهره‌برداری مترو و سازمان بهشت زهرا (س) که مدیران آنها به تازگی و به طور ناگهانی تغییر کردند، اظهار کرد: یک مدیر از زمان آغاز به کار خود نیاز به زمان دارد تا با کاری که به او سپرده شده و محیط کارش آشنا شود، با تیم تخصصی و همکارنش ارتباط بگیرد و اشکالات و ایرادات در مجموعه تحت مدیریت خود را شناسایی و برطرف کند.

وی با بیان اینکه مدیر مجموعه‌ای که در مدت زمان کمتر از یک سال تغییر می‌کند، اگر کسی غیر از مدیران و کارشناسان با تجربه آن مجموعه در جایگاه مذکور منصوب شوند، بی‌شک فرصت‌سوزی رخ می‌دهد، تصریح کرد: همانقدر که ثبات مدیریتی می‌تواند به مدیران در تحقق برنامه‌های‌شان کمک کند، تزلزل در مدیریت، آسیب و لطمه جدی به کار می‌زند.

تشکری هاشمی با انتقاد از انتصابات متزلزل در شهرداری تهران بیان کرد: دوران کوتاه مدیریت‌ها جز ضرر و زیان به شهر و شهرداری، هیچ دستاورد دیگری ندارد و امیدوارم در انتصابات، ضمن توجه به جوانان و توانایی آنها، شاهد تغییرات مکرر نباشیم و مراقب باشیم تا جوان‌گرایی مدیران به جوانمرگی مدیریتی تبدیل نشود.

وی همچنین با تأکید به نزدیکی آغاز ماه مهر و شروع سال جدید تحصیلی که شاهد افزایش سفرهای درون‌شهری و تشدید مسائل و مشکلات ترافیکی خواهیم بود، خاطرنشان کرد: انتصابات باید با اساس‌نامه سازمان‌ها و شرکت‌ها منطبق باشد و مدیران جدید از شرایط احراز برخوردار باشند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای ششم تهران با طرح این سؤال که چرا همچنان بعد از گذشت یک سال از مدت زمان آغاز به کار دور جدید مدیریت شهری، شاهد تخطی از اساسنامه سازمان‌ها و شرکت‌ها در روند انتصابات هستیم؟ خاطرنشان کرد: بدون تردید، چرخه موجود در فرآیند انتصابات باید مورد بازنگری قرار گرفته و نقایص آن برطرف شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز