خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد:

تمهیدات فراجا درخصوص بازگشایی مراکز آموزشی/ مدارس حاشیه راه‌ها، ایمن‌سازی می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۴۱۲۷

رئیس پلیس ترافیک شهری پلیس راهور فراجا تمهیدات فراجا درخصوص بازگشایی مدارس را تشریح کرد.

سردار محمد باقر سلیمی، رئیس پلیس ترافیک شهری پلیس راهور فراجا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره اقدامات پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا برای بازگشایی مدارس گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ جلسات متعددی را در کارگروه ماده ۱۷ آیین‌نامه حمل و نقل و تردد دانش‌آموزی است و متولی آن نیز شهرداری‌ها و ادارات آموزش و پرورش در شهرها هستند در همه شهرها و استان‌ها همکاران ما این موضوع را دنبال کرده‌اند. برآوردهای لازم برای شناسایی شرکت‌های مجاز حمل و نقل دانش‌آموزی، برنامه‌های آموزشی برای متولیان شرکت‌ها و مدیران مدارس و رانندگان سرویس‌ها در دستور کار همکاران من قرار گرفته‌است.

وی ادامه داد: همچنین موضوع دیگری که در این جلسات دنبال می‌شود موضوع ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها چه در معابر برون شهری و چه در معابر درون شهری است. بخش برون‌شهری توسط همکاران ما در پلیس راه دنبال می‌شود و مباحثی که در جاده‌ها وجود دارد و تردد دانش‌آموزان هم در حاشیه مسیر و هم در عرض مسیرها تکنیک‌های آرام‌سازی سرعت، آشکارسازی مدارس و نصب علائم خاص نوشته‌هایی که در سطح آسفالت نوشته می‌شود در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس پلیس ترافیک شهری پلیس راهور فراجا خاطرنشان کرد: در سطح معابر شهری نیز مدارس حاشیه راه‌ها شناسایی شده‌اند و در هر شهر همکاران ما پیگیر اصلاحات لازم هستند و در یک برنامه‌زمان‌بندی شده باید تا قبل از ۱۵ شهریورماه اقدامات آشکارسازی و ایمن‌سازی این مدارس هم در دستور کار قرار بگیرد. همکاران ما نیز رصد می‌کنند تا این اقدامات توسط شهرداری‌ها صورت بگیرد  و برای سال تحصیلی ایمن و بدون حادثه آماده شویم.

سردار سلیمی تصریح کرد: همچنین طراحی و برنامه‌ریزی شده است که در ابتدای سال هم زنگ ایمنی در مدارس را با همکاری آموزش و پرورش داشته باشیم و همچنین فراخوانی در بسیج همگانی پلیس مدرسه و همیاران پلیس صورت گیرد و برنامه نمادین آن‌ها در هفته فراجا با حضور جمع کثیری از دانش‌آموزان در تهران با حضور مسئولان برگزار شود. این موارد گام مهمی است برای اینکه سال تحصیلی ایمنی را داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز