خبرگزاری کار ایران

واشنگتن‌ پست:

اسناد محرمانه ضبط‌شده از اقامتگاه ترامپ، مربوط به ایران و چین است

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۵۱۸۵

روزنامه «واشنگتن پست» گزارش داد که اسناد محرمانه‌ای که توسط اف‌بی‌آی در اقامتگاه رئیس‌جمهوری سابق آمریکا ضبط شده است، مربوط به ایران و چین است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، روزنامه «واشنگتن پست» گزارش داد که اسناد محرمانه‌ای که توسط اف‌بی‌آی در اقامتگاه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری سابق آمریکا ضبط شده است، مربوط به ایران و چین است.

این روزنامه به نقل از منابع ناشناس نوشت که حداقل یک سند محرمانه مربوط به برنامه موشکی تهران و تعدادی دیگر مربوط به اطلاعات در مورد پکن است.

حکم بازرسی اف‌بی‌آی از اقامتگاه رئیس‌جمهوری سابق آمریکا که پیش از این با درخواست دادگستری این کشور منتشر شده بود، حاکی از آن بود که وی اقدام به نگهداری و پنهان کردن اسناد محرمانه در خانه خود کرده بود.

برخی منابع اعلام کرده‌ بودند که دست کم یکی از مجموعه اسناد، مهر فوق محرمانه دارد.

بر اساس گزارش قاضی تحقیق، مأموران فدرال ۱۱ مجموعه سند و مدرک را از اقامتگاه «مار آ لاگو» در ایالت فلوریدا ضبط کرده‌اند.

شماری از این اسناد در زیرمجموعه «اطلاعات مجزای حساس» قرار گرفته‌اند که افشای آن‌ها می‌تواند تهدیدی برای منافع ملی ایالات متحده باشد.

روزنامه «وال استریت ژورنال» نیز پیش از این بدون اشاره به جزئیات بیشتر نوشته بود که اطلاعاتی نیز درباره «رئیس‌جمهوری فرانسه» به دست آمده است.

ترامپ هرگونه اقدام غیرقانونی را رد کرده و اعلام کرده است که این اسناد محرمانه نبودند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز