خبرگزاری کار ایران

کنایه پرکاس به بودجه‌های نجومی چند باشگاه لیگ برتری

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۵۰۹۱

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت: باشگاهی که بودجه‌اش چندصد میلیارد است از باشگاهی که بودجه‌اش بیش از پانصد میلیارد است در فصل نقل و انتقالات گله داشته داشت.

به گزارش ایلنا، رضا پرکاس در نشست خبری پیش از بازی صنعت نفت آبادان مقابل فولاد خوزستان در هفته اول لیگ برتر، اظهار داشت: در مورد بازی فردا چند جنبه قابل اهمیت است. یک استارت لیگ برتر است. همیشه بازی اول بسیار مهم است. از نظر نحوه امتیاز گیری و نوع بازی در واقع ماحصل آن یک ماهی است که ما کار کرده ایم. چه اردوی بدنسازی، چه جلسات آنالیز و بازیهای دوستانه. ثمرات بازی‌های دوستانه کاملاً مشهود است. از طرف دیگر بازی حساسیت خاص خودش را دارد. چون هر دو تیم هم استانی هستند و به نوعی حرفه‌ای محسوب می‌شوند. هر دو تیم برای ارائه بازی زیبا و خوب، و کسب نتیجه خوب وارد زمین می‌شوند.

وی افزود: برای هر تیم می‌تواند نتیجه بازی متفاوت باشد. در مجموع هر دو تیم برای کسب حداکثر امتیاز وارد زمین می‌شوند. ما هم این را می‌دانیم و خودمان را آماده کردیم تا در زمین تفکرات خودمان را نسبت به شرایط حریف اعمال کنیم. یکی از راه‌های ما برای شناخت حریف آنالیز آنها است. فولاد در کادر فنی ثابت داشته اما نسبت به سال‌های قبل تغییرات زیادی داشته و بازیکنان زیادی را تغییر داده است. بنابراین ما به بازی‌های سال قبل فولاد نمی‌توانیم بسنده کنیم بلکه باید به تفکرات کادرفنی آنها را ارزیابی کنیم. باتوجه به بازی‌هایی که فصل گذشته در لیگ قهرمانان آسیا انجام دادند. بازیکنانی که خریدند نگرش ما نسبت به آنها عملکرد و خصوصیات آنها در تیم‌های فصول گذشته‌شان است. 

سرمربی صنعت نفت آبادان در پاسخ به اینکه هدفگذاری تیمش برای فصل بیست و دوم لیگ برتر چیست، عنوان کرد: بازی‌های زیبا و پیشرفت کاری به علاوه موفقیت تیم. سهمیه لیگ قهرمانان؟ خواسته و اعمال یک شخص با امکان پذیر بودنشان دو چیز متفاوت است. انسان همیشه باید بلند پرواز باشد. آرزو کردن جرم محسوب نمی شود. در جام جهانی هم هر تیمی به مسابقات می رود توقع اولیه قهرمانی است آیا برای همه تیم‌ها امکان‌پذیر و در دسترس است؟ صنعت نفت آبادان هم تیمی نیست که برای بقا یا ده جایگاه اول لیگ بجنگد. ما اگر خوب بازی کنیم اما نتیجه لازم را کسب نکنیم هیچ چیزی در دسترس نیست حتی قهرمانی. برای قهرمانی بسیار، بسیار باید تلاش کرد چرا که 16 تیم قوی در لیگ برتر حضور دارند. شاید یک یا دو تیم بگویند ما برای نیفتادن تلاش می کنیم شاید هم نباشند، اصلا نمی‌دانم. قطعاً همه برای جایگاه بهتر و بالاتر تلاش می کنند. حالا بر اساس سیاست و نگاه کلان هر باشگاه این جایگاه بهتر می‌تواند متفاوت باشد. 

پرکاس درباره برگزاری بدون تماشاگر بازی فولاد خوزستان و صنعت نفت آبادان گفت: آنطور که ما خبر داریم مشکل سامانه بلیط فروشی، که مشکل فنی خود مسئولان است و نظر خاصی نمی‌توان داد. به هر حال زیبایی فوتبال با تماشاگر است ولی بعضی اوقات یکسری مسائل مانند کرونا پیش می‌آید که فوتبال را تحت شعاع قرار داد و بعضی وقت‌ها مشکل زیرساخت‌ها. همیشه فوتبال جذابیت‌های خاص خودش را دارد. 

وی درباره میزان آمادگی شاگردانش عنوان کرد: در مورد آمادگی تیمی ما دو اردو داشتیم که آن هم تقریبا به هم متصل شد. تقریبا یک استراحت دو یا سه روزه بین دو اردو داشتیم که خارج از آبادان آنها را انجام دادیم. جو هوایی آبادان خیلی گرم است و ما در آن فضا و درجه حرارت هوایی بالای نمی‌توانیم تمرین کنیم مگر ساعت هشت الی نه شب به بعد. که در آن شرایط هم نمی‌توان انتظار داشت صبح زود(کمتر از ده ساعت) بازیکنان بتوانند تمرین کنند. بنابراین ترجیح دادیم با همکاری مدیران باشگاه و بعد از اینکه 3 یا چهار روز در آبادان بودیم که تیم شاکله اصلی خود را به دست آورد ما به بروجن رفتیم. ما برنامه ریزی کردیم از نظر آماده سازی بدنی، تاکتیکی و تفکرات سرمربی بازی‌های دوستانه مان را پیگیری کنیم که در مجموع توانستیم 7 بازی دوستانه انجام بدهیم که به اضافه آن دو بازی که در آبادان برگزار کردیم به اهدافی که می‌خواستیم نزدیک شدیم. دستیابی به ترکیب اصلی و بررسی همه نفرات تیم، تغییر پذیری تاکتیکی را مشاهده کنیم و برای شروع فصل آماده باشیم. 

سرمربی صنعت نفت آبادان پیرامون اینکه آیا مدیریت باشگاه خواسته‌های او را برآورده کرد، عنوان کرد: باید ببینیم منظور از خواسته چی هست؟ قطعا در جذب بازیکنان با سیاست کلان باشگاه هماهنگ بودیم. یکی از ارکان سیاست کلان باشگاه سیاست اقتصادی و فرهنگی باشگاه، نوع نگرش بازیکنان و فرهنگ فوتبال در آبادان است. همه این موارد دست به دست هم داد ما لیستی را تهیه کردیم و به مجموعه مدیریت باشگاه دادیم. قطعاً ما نمی‌توانیم با دست باز در بازار نقل وانتقالات شرکت کنیم به این دلیل که بودجه‌های بعضی باشگاه‌ها محدود است ما هم استثنا نیستیم. حتی باعث شد باشگاهی که بودجه‌اش چندصد میلیارد است از باشگاهی که بودجه‌اش بیش از پانصد میلیارد است گله داشته باشد. باشگاه کمال همکاری را داشت تا آنجایی که ممکن بود بازیکنان مدنظرمان را جذب کردیم این اقدام انجام شد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز