خبرگزاری کار ایران

تکواندو نوجوانان جهان؛ سوگند شیری نخستین طلای ایران را کسب کرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۲۳۳۵

نخستین نماینده ایران در رقابت‎‌‌های تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان همه رقبا را شکست داد و با شایستگی عنوان قهرمانی را کسب کرد.

سیزدهمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان از صبح امروز سه شنبه یازدهم مرداد ماه به میزبانی بلغارستان در شهر صوفیه با حضور ۷۶۸ تکواندوکار از کشورهای مختلف آغازشده است.

در روز نخست این مسابقات مبارزات اوزان ۴۲- و ۴۴- کیلوگرم دختران و ۴۵- کیلوگرم پسران برگزار شد که تیم کشورمان در روز نخست ۲ نماینده در بخش بانوان داشت که هر دو تکواندوکار با برتری مقابل رقبای خود به دیدار نهایی راه پیدا کرده و تا اینجا یک طلا نصیب ایران شده است. 

سوگند شیری در وزن ۴۲- کیلوگرم با حضور 31 تکواندوکار در دور نخست 2 بر یک برابر «فان کیائو» از چین تایپه  پیروز شد و در مرحله یک هشتم نیز 2 بر صفر از سد «جورجیو ملینا» از یونان گذشت. شیری همچنین «ملک یاسر» از مصر را در مرحله یک چهارم نهایی در 2 راند شکست داد و به مرحله نیمه نهایی رسید.

او در این مرحله توانست در یک دیداری تماشایی 2 بر صفر(8 بر صفر، 5 اخطاره شدن حریف) «جانگ» از کره جنوبی را از پیش رو برداشت و به دیدار پایانی راه پیدا کرد. شیری در مبارزه برای کسب مدال طلا «گورباز» از ترکیه را در دو راند متوالی شکست داد و عنوان قهرمانی و مدال طلا را از آن خود کرد. 

پرنیا سلمانی دیگر نماینده ایران در روز نخست این مسابقات با صعود به دیدار نهایی شانس کسب یک نشان طلای دیگر را دارد. 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز