خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان مدارس غیردولتی خبر داد:

دریافت ۱۵ درصد شهریه بیشتر در پایه دوازدهم بابت برنامه‌های کنکوری

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۱۷۴۵

رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت های مردمی گفت: در افزایش شهریه تاب آوری مردم هم در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد محمودزاده، رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی در حاشیه اختتامیه دهمین دوره مجلس دانش آموزان جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران در مورد رتبه‌های برتر دانش آموزان  مدارس غیردولتی در کنکور اظهار کرد: اگر رتبه‌های المپیاد و کنکور را بررسی کنید، می بینید که مدارس غیردولتی به سهم خود در این رویدادها حضور دارند، این موضوع از نظر کیفی و کمی مورد نظر است.

محمودزاده با بیان اینکه مدارس غیر دولتی در این عرصه به اندازه سهم خود حضور دارند افزود: این حضور از نظر کمی و کیفی مورد توجه است. فکر نکنید اگر فتیله مدارس غیر دولتی پایین کشیده شود، به مدارس دولتی کمک شده است. این تقابل بین مدارس دولتی و غیر دولتی، باعث افزایش کیفیت مدارس دولتی نمی‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان چند توصیه اظهار کرد: رسانه باید به افزایش کیفیت مدارس غیردولتی و دولتی کمک کنند تا در حوزه‌های علمی و دینی و پرورشی جایگاه مناسبی کسب کنیم.

محمود زاده درمورد دریافت شهریه بیش از حد مصوب در برخی مدارس گفت: امسال چنین مشکلی نداشتیم و هم شفاف سازی خوبی صورت گرفت و توصیه‌ها پذیرفته شد‌. با پیگیری سازمان، بازدیدها و گزارش‌ها موضوع اخذ افزایش شهریه کاهش یافته است.

معاون وزیر آموزش و پرورش در خصوص صحبت با موسسان مدارس غیردولتی بیان کرد: در یک هماهنگی شهریه‌های پایین نسبتا بهتر شد و افزایش شهریه هم به گونه صورت گرفت که تاب آوری مردم هم در نظر گرفته شده است.

محمود زاده با بیان اینکه این روند ثبت نام و اخذ شهریه تا مهرماه ادامه دارد، گفت: تا به امروز گزارش مکتوب در سامانه درباره اخذ شهریه غیرمصوب نداشته‌ایم، اما ۲ هزار گزارش در موضوعاتی مانند عدم تفکیک بین شهریه فوق برنامه و ثابت، دریافت کارنامه، پرداخت شهریه، مشکلات برای رفتن به مدرسه دیگر در سامانه ثبت شده است.

او با اشاره به تدریس کتاب درسی در تابستان تصریح کرد: این اقدام در راستای کنکور در مدارسی انجام می‌شود که مجوز دارند‌. به واسطه این طرح در پایه دوازدهم دوره متوسطه این مدارس ۱۵ درصد بیشتر از سایر پایه‌ها و مدارس شهریه دریافت می‌شود و کارشان نیز زودتر شروع می‌شود. در سایر پایه‌ها بحث فوق برنامه‌ها و تکمیلی تابستان مطرح است همچنین کلاس تقویتی و دوره تثبیت و تعمیق یادگیری برای دانش آموزان سایر پایه‌ها انجام می‌شود.

او با اشاره به اینکه هدایت تحصیلی در مدارس غیردولتی مانند مدارس عادی انجام می‌شود و اصراری به انتخاب یک رشته خاص برای دانش آموزان نیست گفت: این احتمال وجود دارد که آن توجهی که به توازن دانش آموزان در رشته‌های مختلف در مدارس دولتی وجود دارد در برخی مدارس غیر دولتی وجود نداشته‌باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز