خبرگزاری کار ایران

نشریه اسپکتیتور:

ضعف بایدن در گفت‌و‌گو با همتای چینی درباره تایوان تاکید بر پایان جهان تک‌قطبی است

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۱۵۲۶

نشریه اسپکتیتور در مقاله‌ای رئیس‌جمهوری آمریکا در گفت‌و‌گو با همتای چینی خود درباره تایوان را ضعیف توصیف کرد.

به گزارش ایلنا، نشریه اسپکتیتور در مقاله‌ای به قلم «فرانسیس سیمبا»، کارشناس ژئوپلیتیک نوشت که «جو بایدن»، رئیس‌جمهوری آمریکا در گفت‌و‌گو با «شی جین‌پینگ»، همتای چینی خود درباره تایوان ضعیف ظاهر شده است.

این کارشناس افزود:‌ «گزارش‌های رسانه‌ها درباره محتوای گفت‌و‌گوی سیاستمداران نشان می‌دهد که شی جین‌پینگ از هشدار قاطع به بایدن برای عدم مداخله در اوضاع تایوان تردیدی نکرده است، اما کاخ سفید ترجیح داد در متن گفت‌و‌گو به هشدار رهبر چین اشاره‌ای نکند».  

وی افزود: «نباید انتظار داشته باشید که بایدن بپذیرد که شی جین‌پینگ او را خرد کرده است».

در این مقاله آمده است: «به نظر می‌رسد این دقیقا همان اتفاقی است که در گفت‌و‌گوی طولانی آنها رخ داده است و اگر کسی شک دارد که دنیای تک‌قطبی به رهبری آمریکا به پایان رسیده است، این گفت‌و‌گو تایید صریح آن است».

این کارشناس ژئوپلتیک معتقد است که چین در آمریکا ضعف و تفرقه می‌بیند و همچنین کاهش محبوبیت بایدن به پایین‌ترین سطح تاریخی خود گواه این ادعاست‌.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز