خبرگزاری کار ایران

باقری:

جواب ایران به زورگویی‌ها و درخواست‌های دشمن، نه خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۰۵۱۷

معاون سیاسی وزارت امور خارجه تاکید کرد: وقتی ایران در مقابل دشمن هیچ خدشه‌ای را نمی‌پذیرد، جواب نه به زورگویی‌ها و درخواست‌های دشمن می‌دهد

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، «علی باقری کنی» عصر امروز در چهارمین کنفرانس بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی گفت: موضوعی که در این جلسه شکل گرفته، تک‌بعدی نیست. موضوع حقوق بشر انسان‌ها چند بعدی و چند زیرساختی است. 

وی با بیان اینکه در حالی که امروز با پدیده حقوق بشر مواجه هستیم که ترکیبی از سیاست، فرهنگ و اجتماع است، اظهار داشت: به همین دلیل نقض فاحش حقوق بشر در فلسطین به بهای از دست دادن جان انسان‌ها در هفت دهه انجامیده و از نظر غربی نه تنها نقض حقوق بشر محسوب نمی‌شود، بلکه دارند نقشی برای نقض حیات آنها ایفا می‌شود. 

این دیپلمات ارشد با بیان اینکه بر اساس تعالیم دینی جان و حیات یک انسان برابر جان و حیات همه انسان‌هاست، تصریح کرد: اگر یک انسان به ناحق کشته شود، همه انسان‌ها به ناحق کشته خواهند شد. از نظر حقوق بشر آمریکایی، اگر ۵۰۰ هزار نفر عراقی برای تامین نیاز آمریکا کشته شوند، عیبی ندارد. این دو تعریف از حقوق بشر متفاوت است. 

باقری ادامه داد: غربی‌ها تعاریف خودشان را در برابر حقوق بشر به گونه‌ای تعریف می‌کنند که فقط مخصوص خودشان است. آن‌ها مقاومت را تروریسم معرفی می‌کنند. 

وی با اشاره به تحریم‌ها خاطرنشان کرد: موضوع تحریم یکجانبه یعنی هدف قرار دادن انسان‌ها بدون هیچ دلیلی. مجازات همه انسان‌ها بدون هیچ دلیلی در معرض تحریم یکجانبه و غیرقانونی آمریکا قرار دارند. 

به گفته معاون سیاسی وزارت امور خارجه، آمریکایی‌ها تعاریف دیگری از تحریم‌ها نشان می‌دهند و این وظیفه ما است که آگاه‌سازی کنیم. تحریم و تروریسم دو تعریف حقوق بشر آمریکایی است که اگر این دو را از آنان بگیریم دیگر نمی‌توانند درباره آن حرف بزنند. 

باقری با تاکید بر اینکه سیطره بر ملت‌ها ناقض حقوق ملت‌هاست، ابراز داشت: اساسا آمریکایی‌ها هیچ شانی برای حقوق ملت‌ها قائل نمی‌شوند. آنها وحشی‌گری‌ای که رژیم صهیونیستی در برابر ملت فلسطین مرتکب شدند، در اجلاس شورای امنیت وتو می‌کنند، کشتار مردم یمن را توجیه می‌کند و جنایاتی که در عراق به وجود آوردند، سرپوش گذاشتند.

وی افزود: بعد از ۲۰ سال اشغال افغانستان، امنیت و دموکراسی از این کشور رنگ باخت و بعد از خروج آمریکا از این کشور، آمار قاچاق مواد مخدر بیشتر شد. 

این دیپلمات ارشد با بیان اینکه بدترین نقض حقوق بشر، سیاست‌زده کردن آن است، عنوان کرد: ما در حقوق بشر بر اساس مبنای انقلاب اسلامی در مقابل حقوق ملت یمن، افغانستان و عراق ایستاده‌ایم و امروز می‌توانیم بگوییم هیچ ملتی نبوده که طعم حقوق بشر آمریکایی را نچشیده باشد. 

باقری با اشاره به مقاومت ایران در برابر زیاده‌خواهی آمریکایی‌ها یادآور شد: امروز ایران در موضوعات مختلف مانند انرژی هسته‌ای هزینه پایبندی به صیانت از حقوق ملت ایران را می‌دهد. وقتی ایران در مقابل دشمن هیچ خدشه‌ای را نمی‌پذیرد، جواب نه به زورگویی‌ها و درخواست‌های دشمن می‌دهد.

وی اضافه کرد: گفتمان مقاومت یک گفتمان سلبی در برابر تجاوز غربی نیست. تا زمانی که گفتمان مقاومت زنده است مکتب شهید سلیمانی هم زنده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز