خبرگزاری کار ایران

خودرو 45، بهترین ابزار تشخیص قیمت خودرو دست دوم

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۶۲۴۶

یکی از دغدغه‌های افرادی که قصد خرید خودرو دارند، اطلاع از قیمت واقعی آن است. این مسئله برای کسانی که می‌خواهند خودروی دست دوم خود را بفروشند نیز اهمیت دارد. محاسبه قیمت ماشین دست دوم از روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است. مراجعه به نمایندگی‌ها، استفاده از تخصص و تجربۀ کارشناسان خودرو و یا مراجعه به سایت‌های فروش آنلاین از جملۀ آن‌ها هستند.

در سال‌های اخیر با رشد چشمگیر اپلیکیشن‌ها و پلتفرم‌های آنلاین، شاهد تحولی در روند خرید و فروش خودرو نیز بوده‌ایم. اگر قصد خرید و فروش خودروی خود را دارید، همواره می‌توانید اقدام به تخمین قیمت خودرو با پلتفرم خودرو 45 کنید.

خودرو 45، بهترین ابزار تشخیص قیمت خودرو دست دوم

نحوه محاسبه قیمت خودرو کارکرده به چه شکل است؟

کسی که قصد خرید خودرو دارد باید بداند که بهترین قیمت خودرو دست دوم برای آن ماشین چقدر است. استعلام قیمت خودرو کارکرده تابعی از خودرو صفر است. به این ترتیب که هر افزایش و کاهش قیمت در خودرو صفر، مدل‌های دست دوم را نیز با تغییر قیمت مواجه می‌کند. علاوه بر نوسانات قیمت خودرو صفر، عوامل دیگری نیز در محاسبه قیمت خودرو دست دوم مؤثر هستند.

سال تولید خودرو و طول عمر آن

هر یک از مدل‌های خودرو، طول عمر مشخصی دارند. سال تولید خودرو یکی از عوامل اصلی در محاسبه قیمت ماشین دست دوم است. طول عمر خودروهای مختلف با یکدیگر متفاوت هستند. قطعاً یک خودروی باکیفیت، طول عمر بیشتری از خودروهای رده پایین دارد.

بنابراین، سال تولید خودرو و طول عمر مفید آن هر دو در تخمین قیمت خودرو با خودرو 45 دخیل هستند. همچنین هر یک سال که از سال ساخت خودرو می‌گذرد، درصد مشخصی از قیمت آن نسبت به خودرو صفر کاسته می‌شود.

میزان کارکرد خودرو

میزان کارکرد خودرو یکی دیگر از عوامل مهم در تخمین قیمت خودرو با خودرو 45 است. البته تأثیر آن با در نظر داشتن عوامل دیگر نیز همراه است. مثلاً قیمت پایۀ خودرو، سن خودرو، نوع و مدل آن نیز در آن دخالت دارند. کارکرد بالای 1000 کیلومتر یا پایین‌تر از آن هر یک به شکل جداگانه روی قیمت خودرو تأثیرگذار هستند.

کارکرد استاندارد هر خودرو چیزی بین 20 تا 25 هزار کیلومتر در هر سال است. به این ترتیب هرچه کارکرد خودرو از این میزان بیشتر شود، قیمت آن نیز کمتر خواهد شد.

اعتبار بیمه خودرو

همیشه در هنگام خرید خودرو به این نکته اشاره می‌شود که اعتبار بیمۀ آن چقدر است. بسیاری از صاحبان خودرو با نزدیک شدن به موعد اتمام بیمه، تصمیم به فروش آن می‌کنند. اگر خریدار خودرو هستید باید بدانید که خودرو فاقد بیمه، مستلزم صرف هزینه برای تمدید اعتبار آن است.

این رقم بسته به نوع بیمه و مدل خودرو، چیزی بین 400 تا 800 هزار تومان است. باید در نظر داشت که خودروهایی که تخفیف بیمۀ آن‌ها به مالک جدید منتقل می‌شود، شامل پرداخت قیمت بالاتری هستند.

خودرو 45، بهترین ابزار تشخیص قیمت خودرو دست دوم

رنگ شدن بدنۀ خودرو

یکی از عوامل تأثیرگذار در افت قیمت خودرو، رنگ‌‌شدگی بخش‌هایی از بدنۀ آن است. معمولاً هر رنگ‌شدگی در بدنۀ خودرو منجر به افت قیمت 3 تا 5 درصدی آن می‌شود. هرچند باید در نظر داشت که رنگ شدن بخش‌های جلویی خودرو، افت قیمت بیشتری برای آن ایجاد می‌کند. همچنین که میزان مساحت رنگ شدۀ هر بخش نیز در محاسبۀ قیمت خودرو مؤثر است.

تصادفات خودرویی

رنگ شدن سقف خودرو به معنای تصادف سنگین در آن است. این اتفاق باعث افت شدید قیمت خودرو می‌شود. هرگاه شاسی خودرو دچار لطمۀ شدید شده یا سقف و ستون آن آسیب زیاد ببیند، افت قیمت آن به مقدار قابل‌توجهی خواهد بود. در نظر داشته باشید که گاهی اوقات خرید خودروی تصادفی، تصمیم چندان صحیحی نیست.

وضعیت داخلی خودرو

وضعیت داخلی، داشبورد، صندلی‌ها، کف‌پوش‌ها، دکمه‌ها و فرمان، بوی خودرو و هر وضعیت دیگر در تعیین قیمت خودرو دخیل هستند. پاره شدن روکش‌ها، پارگی و کهنگی صندلی‌ها، کهنه شدن کف‌پوش‌ها، خرابی دکمه‌های شیشه، بوی نامطبوع داخل خودرو، آسیب‌های وارد شده به داشبورد و بسیاری عوامل دیگر در این امر دخالت دارند.

خودرو 45، بهترین ابزار تشخیص قیمت خودرو دست دوم

وضعیت فنی و موتور

این احتمالاً مهم‌ترین بخش در تعیین قیمت خودروست. وضعیت فنی و موتوری آن تأثیر زیادی در قیمت خودرو دست دوم دارد. دود کردن خودرو، سوختگی واشر سرسیلندر، ایراد در سیستم تعلیق، روغن‌سوزی، نقص سیستم ترمز و بسیاری موارد دیگر در این دسته قرار می‌گیرند.

آپشن‌ها و امکانات

هر خودرو، آپشن‌ها و امکانات خاص خود را دارد که نبود آن‌ها باعث افت قیمت خودرو می‌شود. در تخمین قیمت خودرو با خودرو 45 همگی این عوامل در نظر گرفته می‌شوند. باید در نظر داشت که افزودن برخی امکانات جانبی توسط مالک قبلی نیز در تعیین قیمت مؤثر است.

قطعات یدکی

یک عامل دیگر در قیمت‌گذاری خودرو دست دوم، میزان دسترسی به قطعات یدکی و لوازم جانبی آن است. برای خودروهای دست دومی که احتمال خرابی آن‌ها زیاد است، دسترسی به مراکز تعمیرگاهی و لوازم یدکی آن‌ها یک امتیاز به حساب می‌آید.

تخمین قیمت خودرو با خودرو 45

خودرو 45 به عنوان یکی از پلتفرم‌های خرید و فروش آنلاین خودرو مجهز به ماشین حساب تخمین قیمت آنلاین است. در خودرو 45 با وارد کردن برند، مدل، سال ساخت، میزان کارکرد، وجود رنگ‌شدگی و برخی موارد دیگر، قیمت تقریبی خودرو را به شما نشان می‌دهد. همچنین که امکان مشاهدۀ فروشندگان و خریداران مدل خودروی مدنظر نیز امکان فروش سریع‌تر آن را فراهم می‌کند.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز