خبرگزاری کار ایران

با طرح پیشنهاد ورزشگاه یک میلیون نفری؛ آشنایی با بزرگترین ورزشگاه‌های جهان

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۵۶۲۰

طی ساعات گذشته طراحی ورزشگاه یک میلیون نفری در فضای مجازی بازتاب داشته است؛ پیش از احداث این شاهکار آیا می‌دانید بزرگترین ورزشگاه‌های جهان در کدام کشورها واقع شده‌اند؟

نمونه اولیه بزرگترین استادیوم فوتبال جهان توسط هنرمند آمریکایی پل فایفر ساخته شده که اندازه عظیم مورد نیاز برای میزبانی یک میلیون هوادار را به نمایش گذاشته است!

تا به حال فکر کرده اید که تماشای یک مسابقه فوتبال در داخل استادیوم که در آن بازیکنان روی سکوها نقطه های کوچکی به نظر می رسند، چه حسی دارد؟

پس از اینکه یک هنرمند آمریکایی اخیراً از طرح بزرگترین استادیوم جهان رونمایی کرد، این فکر می تواند در آینده به واقعیت تبدیل شود. این تصویر که در حال حاضر در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود، توجهات را به خود جلب کرده است.

 

با طرح پیشنهاد ورزشگاه یک میلیون نفری؛ آشنایی با بزرگترین ورزشگاه‌های جهان

اگرچه این تصویر برای اولین بار توسط نشریه اسپانیایی مارکا در سال 2020 گزارش شد اما نشان می دهد که یک استادیوم با ظرفیت یک میلیون در حالی که اندازه آن را تصور می کنید، چقدر بزرگ به نظر می رسد.

با طرح پیشنهاد ورزشگاه یک میلیون نفری؛ آشنایی با بزرگترین ورزشگاه‌های جهان

در اینجا، استادیوم های فوتبال در سراسر جهان بر اساس اندازه و ظرفیت رتبه بندی شده اند:

استادیوم رانگرادو می دی

استادیوم چند منظوره در کره شمالی با گنجایش 114000 نفر بزرگترین ورزشگاه جهان است.

نیوکمپ

استادیوم فوتبال محل استقرار یکی از بزرگترین باشگاه های فوتبال جهان، باشگاه بارسلونا است. علیرغم داشتن ظرفیت تقریبا 100000 نفری، گسترش ورزشگاه در آینده نزدیک ظرفیت آن را به 105000 نفر خواهد رساند و آن را به عنوان دومین استادیوم بزرگ فوتبال در جهان حفظ خواهد کرد.

ورزشگاه FNB

این استادیوم در آفریقای جنوبی محل برگزاری بازی جام جهانی فوتبال 2010 بین هلند و اسپانیا بود. ظرفیت ورزشگاه 94736 نفر است. این استادیوم زمین خانگی تیم ملی فوتبال آفریقای جنوبی است و همچنین میزبان بازی های خانگی تیم فوتبال داخلی کایزر چیفز است.

ورزشگاه ومبلی

استادیوم فوتبال، زمین خانگی تیم فوتبال انگلیس است و همچنین میزبان مسابقات جام داخلی نیز هست. ظرفیت این ورزشگاه 90000 نفر است و میزبان رویدادهای ورزشی مهمی مانند فینال یورو 2020 و فینال لیگ قهرمانان اروپا بوده است.

ورزشگاه آزتکا

استادیوم فوتبال خانگی تیم ملی فوتبال مکزیک؛ این استادیوم فوتبال گنجایش 87525 صندلی دارد و شاهد لحظات نمادین بسیاری از فوتبال بوده است. یکی از لحظات نمادین، گل "دست خدا" دیگو مارادونا به انگلیس در جام جهانی 1986 است.

ورزشگاه ملی بوکیت جلیل

استادیوم فوتبال خانگی تیم ملی فوتبال مالزی؛ این استادیوم فوتبال می‌تواند تا 87000 نفر را در یک زمان در خود جای دهد و قبلاً میزبان بازی‌های کشورهای مشترک المنافع و بازی‌های آسیای جنوب شرقی بوده است.

ورزشگاه بورگ العرب

استادیوم فوتبال زمین خانگی تیم ملی فوتبال مصر است. این ورزشگاه می تواند تا 86000 تماشاگر را در خود جای دهد و به عنوان زمینی که مصر از آنجا برای اولین بار از سال 1990 به جام جهانی راه یافت، در خاطره خواهد ماند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز