خبرگزاری کار ایران

درخواست کمک رئیس‌جمهوری برزیل از بایدن

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۱۹۶۴

رئیس‌جمهوری برزیل برای پیروزی در دور بعدی انتخابات ‌این کشور از رئیس‌جمهوری آمریکا کمک خواست.

به گزارش ایلنا به نقل از بلومبرگ، «ژائیر بولسونارو»، رئیس‌جمهوری برزیل، در نشستی خصوصی با «جو بایدن»، رئیس‌جمهوری آمریکا در حاشیه اجلاس منطقه‌ای هفته جاری با بیان اینکه رقیب چپ‌گرایش خطری برای منافع ایالات متحده است، از رهبر کاخ سفید کمک خواست تا به وی برای انتخاب مجددش در انتخابات ریاست‌جمهوری، کمک کند. 

به گفته منابعی که خواسته‌اند نامشان فاش نشود، در جریان این ملاقات که پنج‌شنبه گذشته صورت گرفت، بایدن بر اهمیت حفظ یکپارچگی روند انتخابات دموکراتیک برزیل تأکید کرد و هنگامی که رئیس‌جمهوری برزیل تقاضای کمک کرد، بایدن موضوع را تغییر داد.  

بولسونارو در خصوص رقیبش «لوئیس ایناسیو اولا دا سیلوا»، که در گذشته برای دو دوره رئیس‌جمهور برزیل بوده است، به بایدن هشدار داد. 

روابط عمومی ریاست‌جمهوری برزیل به تقاضای مطرح شده برای اظهارنظر پاسخی نداد و روابط عمومی کاخ سفید هم از اظهارنظر فوری خودداری کرد. 

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که بولسونارو از دا سیلوا پیش از انتخابات برزیل در ماه اکتبر عقب‌تر است. 

بر اساس نتایج یکی از نظرسنجی‌ها که چهارشنبه گذشته منتشر شد، دا سیلوا در دور اول انتخابات ۴۷ درصد از آرا به خود اختصاص خواهد داد در حالی که بولسونارو ۲۹ درصد از آرا را کسب خواهد کرد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز