خبرگزاری کار ایران

واکنش اروپا به تصمیم ایران برای نصب سانتریفیوژهای پیشرفته

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۱۰۲۶

تروئیکای اروپا در واکنش به تصمیم ایران برای نصب ماشین‌های جدید و سانتریفیوژهای پیشرفته، طی بیانیه‌ای مدعی شدند که این اقدام‌ها باعث پیچیده‌تر شدن شرایط و بی‌نتیجه شدن تلاش‌ها برای احیای برجام خواهد شد.

به گزارش ایلنا تروئیکای اروپا در واکنش به تصمیم ایران برای نصب ماشین‌های جدید و سانتریفیوژهای پیشرفته، طی بیانیه‌ای مدعی شدند که این اقدام‌ها باعث پیچیده‌تر شدن شرایط و بی‌نتیجه شدن تلاش‌ها برای احیای برجام خواهد شد.

فرانسه، آلمان و بریتانیا با انتقاد از این تصمیم که در واکنش به رویکرد سیاسی آژانس در تصویب قطعنامه ضد ایرانی اتخاد شده است، از ایران خواسته‌اند که «اعمال پروتکل الحاقی و همه اقدام‌های نظارتی و راستی‌آزمایی مرتبط با برجام را از سر بگیرد، توسعه هسته‌ای خود را متوقف کرده و توافقی که در حال حاضر برای احیای برجام روی میز است را امضا کند».

در این بیانیه بدون اشاره به بدعهدی آمریکا و انفعال اروپا ادعا شده است: «ما دولت‌های فرانسه، آلمان و بریتانیا به همراه سایر شرکا (روسیه و چین) و همچنین آمریکا از آوریل ۲۰۲۱ در راستای احیای برجام با حسن نیت با ایران مذاکره کردیم. از مارس ۲۰۲۲ یک توافق قابل اجرا روی میز بوده ‌است که ایران را به رعایت کامل تعهداتش در برجام و آمریکا را به توافق باز می‌گرداند، اما تهران با مطرح کردن خواسته‌های فرابرجامی، از فرصت دیپلماتیک به دست آمده برای رسیدن به توافق استفاده نکرد. با این وجود همچنان از آنها می‌خواهیم این کار را انجام دهند. ما آماده هستیم تا معامله را به نتیجه برسانیم».

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز