خبرگزاری کار ایران

وای از دست مهمونهای ناخونده ی تابستون

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۶۶۹۵

سر سفره نشستیم و داریم غذا می خوریم که یهو سر و کله ی مهمون ناخونده ای پیدا میشه . مهمون ناخونده ای که گرچه کوچیک و ریزه اما می تونه بلوایی در منزل به پا کنه . اینجاست که همه ی اعضای خونواده سریع واکنش نشون میدن و میخوان یه جوری از این مهمون استقبال کنن . یکی به دنبال لنگه دمپایی و یکی جارو ، یکی دنبال پشه کش و اون یکی اسپری حشره کش و البته یکی هم فقط داره جیغ میزنه !!! و اینجوری بساط سفره جمع میشه و خیلی زود همه احساس سیری می کنن .

بله ظاهراً مشخص شد که منظور چیه . با فرا رسیدن فصل تابستون و گرم شدن هوا گاه سر و کله ی حشرات موذی پیدا میشه که علاوه بر اینکه می تونه چِندش آور باشه و آژیر خط (جییییغ!!!) رو به صدا در بیاره ، باعث گزیدگی و گاهی بیماری میشه . حشرات می تونن به راحتی آلودگی ها و میکروب ها رو از نقطه ای به نقطه دیگر انتقال بدن و به این صورت سلامتی ما را به خطر بندازن .

حشرات می تونن باعث بیماری های مشترک بین انسان و حیوان بشن . به این صورت که با نشستن روی بدن حیوانات ،  آلودگی و میکروب رو از بدن اونها به بدن ما انتقال بدن و یا با نشستن روی بدن یک بیمار و گزش اون و بلافاصله نشستن روی بدن ما و نیش زدن ما ، قطره های بسیار ریز از خون بیمار رو به بدن ما منتقل کنن .

انواع حشرات و حیوانات موذی فصل تابستون :

پشه ، مگس ، زنبور ، عنکبوت ، کک ، شپش ، کنه ، ساس ، مورچه ،  موش ، مارمولک ، سوسک و موریانه  اسامی این مهمونهای بی ادبه . که انگار با گرم شدن هوا از خواب زمستانی بیدار میشن و موجبات آزار ما رو فراهم می کنن . البته که جهان خلقت بسیار شگفت انگیز و منظمه و خلقت هر موجودی می تونه حکمتی داشته باشه  ، اما اینکه این موجودات بتونن ما رو آزار بدن ناخوشاینده .

رفتارهای انسانی که باعث آلودگی و تشدید حشرات میشه 

موضوعی که جای تامل داره اینه که گاه انسان ها با کارهای نابجا موجبات آسایش و افزایش حشرات موذی و البته آزار خودشون رو فراهم می کنن . فردی که زباله ها را به صورت رو باز بیرون منزل و سرکوچه قرار میده علاوه بر اینکه باعث میشه گربه و سگ ها زباله ها رو پخش کنن و چهره زشتی به شهر و محیط زندگی بدن ، باعث میشه حشرات موذی از این زباله ها لذت ببرن و جشن بگیرن و در این جشن باشکوه مهمونیهای عظیم بپا کنن . یا فردی که در نظافت شخصی و نظافت منزل کوتاهی می کنه باعث میشه که محیط های خوب و جالبی برای سوسک ها ، ساس ها ، شپش ها و .... فراهم بشه . راننده ای نامحترمی که خیلی راحت با پایین کشیدن شیشه خودرو زباله های خودشو از پنجره بیرون و در سطح شهر و محیط زندگی افراد رها می کنه شاید اگه دوبار این پشه های موذی نیشش بزنن دیگه دست از این کارش برداره البته اگه متوجه بشه که عامل اصلی این کار رفتارهای خودشه .

راهکارهای جلوگیری از تجمع حشرات

اگر شما هم از دیدن حشرات موذی دچار وحشت میشید و اگر دوس ندارید نصفه شب که برای خوردن یک لیوان آب خنک در تابستون به سراغ یخچال در آشپزخانه میرید با دیدن یه سوسک گنده شوکه بشید و با جیغ و داد بقیه رو از خواب زابرا کنید ،  بهتره که مواردی رو در نظر بگیرد و به نکات مهم  زیر توجه کنید : 

وای از دست مهمونهای ناخونده ی تابستون

1- شرایط هر خونه را بررسی کنید : 

به طور کلی منازل را میشه به چند شکل تقسیم بندی کرد ، قدیمی و جدید و یا آپارتمانی و ویلایی . در هنگام زندگی در هر کدوم از این منازل شرایط می تونه متفاوت باشد و بسته به نیاز لازمه کارهایی خاصی را انجام داد ؛ به عنوان مثال زندگی در منازل قدیمی بیشتر می تونه  در معرض حشرات باشد لذا لازمه کلیه منافذ خونه رو مسدود و اگر لازمه تعمیرات لازم ساختمون رو انجام بدید.

2- نظافت منزل به طور مرتب

 یکی از کارهای بسیار مهمی که می تونه از تجمع حشرات جلوگیری کنه نظافت منزل به طور مرتبه . مسلماً منزلی که آلودگی داره می تونه محل پارتی سوسک ها و مورچه ها باشه . می تونید برای نظافت منزل از شرکت های خدماتی کمک بگیرید ، به عنوان مثال برای نظافت منزل در فرمانیه از شرکتی که در محدوده فرمانیه فعالیت داره درخواست نظافتچی کنید 

3- درب و پنجره ها رو توری بزنید 

یکی از راهکارها هم جلوگیری از ورود مهمونهای موذیه . اینکه با زدن توری مانعی برای ورود حشرات موذی باشید 

4- فاضلاب ها را مسدود کنید 

یکی دیگه  از راههای ورود حشرات به منزل ورودی فاضلاب و چاه توالته . حتماً باید از چاه بست برای چاه توالت استفاده کنید . از توری های مناسب برای بستن کفشور و فاضلاب های ظرفشویی و حمام استفاده کنید

5- درزها و سوراخ های خونه رو مسدود کنید

از درزگیر برای درب اتاق ها و پنجره ها و به ویژه درب ورودی منزل استفاده کنید . 

6- از کانال کولر غفلت نکیند

از توری های مناسب برای کانال کولر استفاده کنید . توری های مناسب را به دور کانال بچسپانید .

7- از سم کش های قوی استفاده کنید

سم ها و پودرهایی که می تونه مانع از رشد و زاد و ولد حشرات بشه و جشن این موجودات موذی رو خراب کنه . لازمه که دور تا دور اتاق ها و کنج ها و گوشه ها رو سم پاشی کنید . می تونید از شرکت های خدماتی و نظافتی برای سمپاشی کامل کمک بگیرید 

8- آشغال ها رو به موقع بیرون بزارید

زباله ها و آشغال ها رو در کیسه های محکم بسته و به موقع بیرون بزارید . سعی کنید حتماً  آشغال ها رو در سطل های زباله و در زمان هایی که مامورین شهرداری برای بردن زباله ها مراجعه می کنند بیرون بزارید . 

9- نظافت کامل سرویس ها و استفاده از جرم گیر

حمام ، دستشویی ، توالت ، آشپزخانه ، بخش هایی از منزله  که در طول شبانه روز دارای رطوبت زیادیه  که در واقع می تونه یک مکان عالی برای رقص سوسک ها و مورچه ها باشه . حتماً در نظافت آشپزخانه ، نظافت حمام ،  نظافت توالت و ... توجه ویژه داشته باشید و نهایت دقت رو به خرج بدید و به طور مداوم این بخش ها رو نظافت کنید ، از جرم گیرها برای شستشو استفاده کنید . اگر فرصت کافی برای نظافت بخش های منزل رو ندارید می تونید از یه شرکت خدماتی و نظافتی درخواست نظافتچی کنید .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز