خبرگزاری کار ایران

دیدار استاندار قم با آیت الله العظمی جوادی آملی

کد خبر : ۱۲۳۵۵

استاندار قم، کرم رضا پیریایی، با آیت الله العظمی جوادی آملی مرجع عالیقدر شیعیان جهان و استاد عالی حوزه علمیه قم دیدار کرد.

قم – ایلنا: استاندار قم با آیت الله العظمی جوادی آملی، دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قم، کرم رضا پیریایی در این دیدار، ضمن ابراز خرسندی از ملاقات با علما و مراجع، به جایگاه قم به عنوان جهان شهر شیعی و خاستگاه انقلاب اسلامی اشاره و اظهار کرد: حضور بزرگان، علما و مراجع، انگیزه مسئولان را برای خدمت به مردم مضاعف کرده است.

وی با بیان اینکه عنایت و توجه علما و مراجع عظام تقلید، زمینه توسعه روزافزون قم را فراهم می‌کند، به اقدامات صورت گرفته در راستای سرعت دادن به روند پیشرفت و توسعه استان، اشاره کرد و افزود: با وفاق و همدلی و تلاش و کوشش بیشتر، مسیر توسعه و عمران و آبادانی قم، دنبال می‌شود.

استاندار قم آمایش سرزمین را تعیین کننده مزیت‌ها و نقشه راهنمای استان برشمرد و خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه‌ها باید با برنامه و بر محور این سند حرکت کنند.

آیت الله العظمی جوادی آملی نیز در این دیدار با اشاره به نعمت انقلاب اسلامی، تحقیر و غارت و چپاول منابع کشور در زمان طاغوت را یادآور شد و عنوان کرد: در دوران گذشته کسی ایران را به حساب نمی‌آورد اما وقتی پای اسلام، امام حسین (ع) و علما و مراجع به میان آمدند، ایران اسلامی عظمتی دوباره پیدا کرد.

وی با بیان اینکه باید قدردان نعمت نظام و انقلاب اسلامی باشیم، تصریح کرد: تا وقتی که ندای یا حسین و کربلا در این سرزمین طنین انداز است به همه چیز می‌رسیم و وقتی همه چیز را از دست خواهیم داد که این‌ها را فراموش کنیم.

استاد عالی حوزه علمیه قم بیان کرد: دین ریشه و اصالت ایران است و انجام همه امور و برنامه‌ها در کشور، باید بر مبنای دین باشد.

حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته برای پیشرفت و توسعه استان قم، وجود حرم مطهر کریمه اهل بیت و حوزه بزرگ علمیه را مایه فخر و برکت این سرزمین عنوان و خاطرنشان کرد: عمران و آبادانی و اهتمام جدی در جهت رفع نیاز‌ها و کمبودهای این خطه به عنوان آبروی اسلام و انقلاب باید مورد توجه ویژه مسولان قرار گیرد.

وی همچنین حضور خیل عظیمی از زوار را ظرفیت مهمی برای قم دانست و افزود: باید با گسترش امکانات ضروری، خدمات رسانی مناسبی به این زوار و مهمانان انجام گیرد.

حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در پایان با تاکید بر لزوم توجه به سایر مشکلات و نیازهای قم، بحث بافت‌های فرسوده را مورد اشاره قرار داد و گفت: با توجه به زلزله خیزی استان، احیای بافت‌های فرسوده در قم و ایجاد تاسیسات جدید از جمله احداث مدرس و مراکز فرهنگی در داخل بافت‌های احیا شده و در کنار امامزادگان واجب التعظیم ضروری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز