خبرگزاری کار ایران

موشکافی عواقب پاسخ رد کیلیان به رئال مادرید

برنده‌ها و بازنده‌های تصمیم امباپه: بنزما، لیورپول و ...

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۴۱۷۷

مهاجم تیم ملی فرانسه ترجیح داد در پارک دو پرنس باقی بماند و پیشنهاد رئال مادرید را رد کند، حرکتی که پیامدهای گوناگونی در فوتبال امروزی اروپا دارد.

به گزارش ایلنا، تصمیم کیلیان امباپه برای امضای قرارداد سه ساله جدید با پاری سن ژرمن، تصمیمی است که نوید آن را می‌دهد در فصل های آینده پیامدهای لرزه‌ای در بازار نقل و انتقالات داشته باشد.

رئال مادرید با این انتقال روبرو شد و این فوق ستاره 23 ساله برای مدت طولانی ظاهراً مقصدش سانتیاگو برنابئو بود.

این انتخابی است که در سراسر اروپا برنده و بازنده ایجاد کرده است. برخی آشکار، برخی کمتر...

 برنده: ناصر الخلیفی

تصمیمی که در طول فصل پاری سن ژرمن به طول انجامید به قدری لرزان بود که تهدیدی برای رسیدن به اوج بود.

مدیر ورزشی باشگاه یعنی لئوناردو رفته، اما اگر امباپه قرارداد جدید خود را امضا نمی کرد، تغییرات ممکن بود به ناصر الخلیفی، رئیس باشگاه، که بیش از یک دهه است در سمت خود است، برسد.

در عوض، حداقل برای آینده نزدیک خود را در این شغل مطمئن می‌یابد. بدون امباپه، تصور اینکه پاری سن ژرمن یک تیم رقابتی از نظر لیگ قهرمانان فصل آینده بسازد، سخت بود.

اما با ماندن برنده جام جهانی در پارک دو پرنس، قهرمانان لیگ فرانسه حداقل این شانس را دارند که خود را به قله فوتبال اروپا نشان دهند، اگرچه ترکیب تیم نشان می دهد که این پروژه ای خواهد بود که باید بیشتر از یکسال به آن پرداخت.

«واضح می گویم، کیلیان در پی اس جی می ماند.» الخلیفی در ژوئن گذشته گفت: «ما هرگز او را نمی‌فروشیم و او هرگز مجانی جایی نمی‌رود. اگر اشتباه می‌کرد، ممکن بود خود را از پست خود خارج می‌کرد.»

بازنده: فلورنتینو پرز

خیلی پیش نمی‌آید که فلورنتینو پرز، رئیس باشگاه رئال مادرید، با دماغ خونی مانند یک بازنده رها شود اما مطمئناً در این حماسه که پایان آن تقریباً او را غافلگیر کرده، همینطور بوده است.

در حالی که واکنش اولیه در پایتخت اسپانیا خشم نسبت به تصمیم امباپه بود، واضح است که موقعیت توسط مادریدی‌ها سوء مدیریت شده، که ناکامی آنها در پیوند دادن مهاجم به یک قرارداد پیش قرارداد امضا شده، آنها را به شدت عصبانی کرده است.

لوس بلانکوس نه تنها امباپه را از دست داده، بلکه به خود اجازه داده که در مقابل ارلینگ هالند توسط منچسترسیتی جذب شود، به این معنی که در عرض یک هفته دو ستاره بزرگ آینده این بازی را از دست داده‌اند.

اکنون، پرز چند هفته مهم پیش رو دارد، که در آن او باید آینده بسیار متفاوتی را برای باشگاهش ترسیم کند، زیرا قبلاً نسبت به خرید امباپه بسیار خوش بین بود. در حال حاضر، او بیشتر از کمی مانند یک فرد شکست خورده به نظر می رسد.

برنده: رودریگو

همه در رئال مادرید از نتیجه این حماسه نقل و انتقالات ناراضی نخواهند بود. برای مثال رودریگو کسی است که از غیبت امباپه در جمع برنابئو سود می برد. جوان آینده‌دار برزیلی فرصت‌های محدودی برای تحت تأثیر قرار دادن مادرید در این فصل داشته اما مطمئناً این فرصت‌ها در فصل آینده بدون حضور مرد سابق موناکو بیشتر خواهد بود.

رودریگو در این فصل در مواردی درخشیده، مانند عملکرد به یاد ماندنی در ثانیه های پایانی نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل منچسترسیتی، اما به حضور بیشتر در تیم اصلی نیاز دارد تا بتواند پتانسیل خود را به فعلیت برساند. مدتی طول کشید تا وینیسیوس جونیور به فرم فوق‌العاده‌ای که در این دوره از خود به نمایش گذاشته، منفجر شود و رئال مادرید امیدوار است که دوران حرفه‌ای رودریگو بتواند مسیری مشابه مسیر هموطنش را دنبال کند.

اگر امباپه به باشگاه می‌پیوست، رودریگو فضایی برای شکوفایی نداشت. اکنون این فرصت به او داده شده و این فرصتی است که باید از آن استفاده کند.

بازنده: رویای کریم بنزما در جام جهانی

کمی قبل از اینکه تصمیم امباپه علنی شود، کریم بنزما تصویری مرموز را در اینستاگرام منتشر کرد که به نظر می رسد انگشت او به نشان رئال مادرید در نور آسمانی اشاره می‌کرد. در حالی که دقیقاً مشخص نیست که این مهاجم با پیام خود به چه چیزی رسیده، این بدون شک رابطه بین این دو بازیکن را تغییر می دهد. بنزما و امباپه شراکت وحشتناکی در خط حمله فرانسه داشتند که سال گذشته با موفقیت در لیگ ملت ها در ایتالیا به اوج خود رسید.

درک آنها در تنها چند بازی با هم قابل توجه بود و اگر شش ماه به آن‌ها فرصت داده می شد تا قبل از جام جهانی با یکدیگر همکاری کنند، خروس‌ها ممکن بود در قطر غیرقابل توقف باشند. حالا به طور ناگهانی علامت های سوال بر سر این دو بازیکن ایجاد می شود. آیا پس از این تصمیم شوکه کننده، پیوند صمیمی همچنان بین آنها وجود خواهد داشت؟  آیا این چیزی است که بنزما می تواند امباپه را به خاطر آن ببخشد؟

این پرسش‌ها می‌توانند تا حدی در دوره فیفادی آتی پاسخ داده شوند، اما حتی اگر اوضاع بین این دو مثبت باشد، همیشه این حس وجود خواهد داشت که اگر در یک باشگاه بودند بودند، در صحنه بین‌المللی هم قوی‌تر بودند.

 برنده: لیورپول

تصمیم امباپه برای ماندن در پاری سن ژرمن خبر خوبی برای لیورپول است، چرا که اگر به رئال مادرید می رفت ممکن بود با سردرد هجومی حاد خود مواجه می شد. قرمزها در مورد آینده سادیو مانه و محمد صلاح که قراردادهای هر دو آنها در سال 2023 به پایان می رسد، با ابهام روبرو هستند. این موضوع تنها در صورتی بزرگتر می شد که پاری سن ژرمن در تابستان امسال به دنبال یک بازیکن جدید در حمله بود.

صلاح، به ویژه، در سال‌های اخیر مورد توجه پاری سن ژرمن بوده است، زیرا سران باشگاه می‌خواهند یک ستاره عرب‌زبان در تیم خود داشته باشند تا هواداران بالقوه آن منطقه از جهان را جذب کند. اکنون به نظر می رسد که چنین حرکتی خارج از تصور باشد، که برای لیورپول ایده آل است، زیرا با تهدید احتمالی انتقال پاری سن ژرمن، صلاح و مانه هر دو قدرت بیشتری در مذاکرات دستمزد بین خود و باشگاه داشتند.

استرس اکنون ناپدید شده است - تا زمانی که مادرید اکنون نگاه های نقل و انتقالات خود را به سمت آنفیلد معطوف نکند - تعادل را به نفع قرمزها پیش می برد.

بازنده: لالیگا

 خاویر تباس، رئیس لالیگا وقتی از تصمیم امباپه برای ماندن در پاری سن ژرمن مطلع شد، به شدت عصبانی شد. او در توییتر نوشت: «کاری که پاری سن ژرمن با تمدید قرارداد امباپه برای مبلغ هنگفتی انجام می‌دهد (چه کسی می‌داند کجا و چگونه پرداخت می‌شود) پس از اعلام ضرر ۷۰۰ میلیون یورویی در چند فصل اخیر و داشتن بار دستمزد یورویی.  600 میلیون توهین به فوتبال است.  الخلافی به اندازه سوپر لیگ خطرناک است.»

بلافاصله پس از علنی شدن این تصمیم، لالیگا بیانیه ای قوی منتشر کرد و پاری سن ژرمن را به خاطر پولی که در این معامله صرف می شود گ، محکوم کرد و از یوفا خواست که آنها را به دلیل تخلفات فیرپلی مالی (FFP) مجازات کند.

در واقع، این لالیگا را در یک دوراهی ناخوشایند قرار می دهد. بارسلونا از نظر مالی فلج شده، با بیش از یک میلیارد یورو بدهی در وضعیت قرمز قرار دارد و به دنبال فروش دارایی ها برای کاهش این مشکلات است، در حالی که رئال مادرید ستاره ای را که ممکن است برای سال ها بازیکن اصلی لالیگا باشد، از دست داده است.

 آنها اکنون با این سوال باقی مانده اند که در غیاب بزرگترین ستاره های بازی، چگونه لیگ داخلی خود را به بازار عرضه می کنند. برای دو دهه، چراغ های درخشان بازی در بارسلونا یا رئال مادرید، از رونالدینیو گرفته تا رونالدو، مسی تا نیمار، بازی می کردند. بله، بنزما باقی می‌ماند، اما او اکنون در 30 سالگی است. این یک تصمیم رسمی است: لالیگا دیگر مقصدی پیشرو برای نخبگان این بازی نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز