خبرگزاری کار ایران

حداد عادل در جلسه شورای مرکزی حزب نسل نو:

امروز انقلاب به نیروی قوی و کارآمد برای اداره سیاسی کشور نیاز دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۹۹۵۲

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: امروز انقلاب به نیروی قوی کارآمد برای اداره سیاسی کشور نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامعلی حداد عادل در جلسه شورای مرکزی حزب نسل نو گفت: عالم سیاست عالم قدرت است عالم سیاست لغزشگاه قدم است و هرکس که وارد سیاست نشده آدم خوبی است و وقتی وارد سیاست می‌شود می‌لغزد. 

وی افزود: ما در زمانی زندگی می‌کنیم که ۴۳ سال ار پیروزی گذشته من از نسل نو نیستم اما نسل نو را دوست دارم. اول انقلاب را به یاد بیاورید که ما آن موقع مربوط به نسل نو هستیم. به عنوان کسی که شاهد نهظتی بود که امام خمینی پرچم آن را در قم برافراشت، هرچه زمان گذشته اعتقدم به درستی راه امام بیشتر شده است.

حداد عادل گفت: یک آموزه سیاسی مهم امام این بود که به غرب اعتماد و اتکا نکنید. به خدا اعتماد و اتکا داشته باشید. ما در این ۴۳ از غرب چه دیدیم؟ صد سال پیش شناخت غرب به اندازه امروز آسان نبود. چون فاصله زیادی بین ایران و غرب بود و اگر کسی می‌رفت به اروپا دهانشان از تعجب باز می‌شد. 

وی افزود: راه نجات ایران در صد سال پیش در این است که ایرانی از فرق سر تا ناخن پا باید فرنگی شود.  کدام یکی از ادعای غرب حقیقت دارد؟ عدالت، حقوق بشر کدام حقیقت دارد؟  غرب عوض نشده است و ماهیت غرب همان استثمار قرن ۱۷ است بلاهایی سر چین و هند و تا حدودی ایران آورده فقط زبانش عوض شده است. 

رئیس شورای ائتلاف گفت: انقلاب اسلامی حقیقتی است که در برابر استثمار ایستاده و به درستی موفق شده است. ببینید غرب با کشورهای همسایه لبنان، فلسطین چه کردند؟ چه طور ممکن است فردی وجدان سالمی داشته باشد و مدافع همچین رفتاری باشد.  بنابراین قدر انقلاب را بدانید و بیشتر می‌دانید بیشتر درک می‌کنید که استقلال چه نقشی دارد. این راه دشمنان زیادی دارد. 

وی ادامه داد: نکته دیگر آن است که انقلاب از همان اول مردمی بود. ظهورش مردمی بوده و بقای آن نیز مردمی است. انقلابی که با مردم به وجود آمده نمی‌تواند حزبی باشد.  بنابراین با اینکه رسما عضو‌هیچ از یک احزاب سیاسی نیستم اما خودم را عضو همه می‌دانم. دلیل خاص حمایت من از حزب نسل نو این بود موجودیت خود را از جوانان گرفتید شما در حوزه کاری خودتان در استانها لزوم استفاده از بیانیه گام دوم در دستور کار خود قرار دهید.  شما مولود بیانیه دوم باشید یعنی جرقه نباشید که بعد ار مدتی خاموش شوید جوانه باشید و باعث رشد جوانان شوید.

وی افزود: نکته دیگر آن است که احزاب فعالیت خودشان را معطوف به انتخابات می‌کنند یعنی انتخاباتی شروع میشود شور و هیجان دارند اما بعد از آن تا انتخابات بعدی دیگر فعالیت ندارند. انتخابات یکی از برنامه‌های سیاسی است. تشکیلات باید به بعد از پیروزی در انتخابات هم فکر کند.

حداد عادل گفت: امروز انقلاب به نیروی قوی کارآمد برای اداره سیاسی کشور نیاز دارد. ضعف دولت‌ها در اجراست. دولت‌ها ستاد بزرگی با صفی عظیم هستند. درباره اجرای درست طرح اقتصادی دولت برای افزایش یارانه تردید ندارم. درباره ارز ترجیهی گفتم این ارز ۴۲۰۰ فساد می‌آورد هنوز هم تکلیف میلیاردها دلار ارز ترجیهی هنوز مشخص نیست.

وی ادامه داد: ما باید ارتش با عرضه داشته باشیم که هوشیار باشیم و بتوانیم جهت درستی به کارمان بدهیم. حسن کار تشکیلاتی این است که یک نفره دست زدن صدا ندارد و بنابراین به شکل جمعی هرکسی گوشه‌ای از کار را بگیرد  ما اول انقلاب فکر کردیم رادیو‌ تلویزیون‌را داشته باشیم همه چیز را در دست می‌گرفتیم. امروز وزن کار رسانه نسبت به سی سال گذشته تغییر کرده است.

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: کار تشکیلاتی انتقاداتی هم دارد که یک مورد آن تعصب است. یعنی فردی هرکسی با ماست خوب است هرکسی تحت هر عنوانی است از ما نیست. این طور نباید باشد که هر وقت در انتخابات شکست خوردید همه با هم شدیم و هرکس شکست خورد تفرقه بیافتد. متاسفانه جزیانت سیاسی هستند در جریان اصولگرایی مبنای کار سیاسی خود را بر تضاد گذاشتند. این روح بد در کالبد همه آدم‌های دیگر باقی مانده است. این خودش باعث تفرقه می‌شود. 

وی ادامه داد: آخرین نکنه آن است که با صبر و بصیرت کار تشکیلاتی از نظر کمی توسعه دهید و از نظر کیفی عمق ببخشید. یعنی نباید نیروهای متدین انقلابی از دانشگاه وقتی بیرون آمدند فراموش شود. باید از آن‌ها استفاده شود. همه آن‌ها می‌توانند نیروی قوی و با تجربه برای انقلاب باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز