خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

حرکت یکی از دیواره‌های گود برج میلاد!/ تعدادی از ساختمان‌های پرخطر متعلق به وزارتخانه‌هاست

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۸۱۲۴

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: وضعیت گودهای همه مناطق تحت کنترل است و تنها وضعیت گود برج میلاد خطرناک است، چرا که یکی از دیواره‌های آن حرکت کرده بود و برای آن سریعا جلسه گذاشتیم و تامین اعتبار شد و قرارداد با پیمانکار در حال بسته شدن است و در روزهای آتی کارگاه تشکیل می‌شود.

«سید محمد آقامیری» عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به سوالی درباره تذکرهای پی در پی درباره گود برج میلاد گفت: جلسه گود برج میلاد گذاشته شد و برای آن تامین اعتبار شد و قرارداد با پیمانکار در حال بسته شدن است و اقدامات پایدارسازی آن انجام می‌شود. 

او درباره اعتبار در نظر گرفته شده برای پایدارسازی گود برج میلاد گفت: معاونت فنی و عمرانی قرارداد آن را بسته و قرار است یک تامین اعتبار اولیه شود تا کار سریع آغاز شود. 

آقامیری در واکنش به اینکه تعدادی از این گودها مربوط به خود شهرداری تهران است و وقتی خود نهاد شهرداری نسبت به بی‌خطرسازی آن‌ها اقدام نمی‌کند، نمی‌شود از دیگران انتظار رفع خطر از گودها را داشت، گفت: برای گودهای پرخطر مصوبه‌ای در شورای قبلی داشتند و وضعیت گودها بررسی شده است و ما نیز تذکر دادیم که وضعیت گودها را اعلام کنند و تقریبا وضعیت همه از نظر پایدارسازی تحت نظارت است. 

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درباره گودهای پرخطر منطقه ۲۲ اظهار کرد: پروانه‌های صادره منطقه ۲۲ براساس مصوبه‌ای معطل مانده بود و براساس آن مصوبه در حال پیگیری هستند که سریعا اقدامات مربوط به این زمین‌ها تعیین تکلیف شود، چرا که به این ملک‌ها مجوز بلندمرتبه‌سازی نمی‌دادند و ما برای ۶۰ پروانه این مجوز را دادیم. 

یکی از دیواره‌های گود برج میلاد حرکت کرده است

آقامیری افزود: براساس آن مجوز کارهای ساخت و ساز را شروع می‌کنند و مشکل گودها برطرف می‌شود. 

او درباره گودهای پرخطر سایر مناطق گفت: وضعیت گودهای همه مناطق تحت کنترل است و تنها وضعیت گود برج میلاد خطرناک بود و یکی از دیواره‌های آن نیز حرکت کرده بود و برای آن سریعا جلسه گذاشتیم و تامین اعتبار شد و قرارداد با پیمانکار در حال بسته شدن است و در روزهای آتی کارگاه تشکیل می‌شود. 

تعدادی از ساختمان‌های پرخطر مربوط به وزارتخانه‌ها است

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در پاسخ به سوال دیگری درباره وضعیت ساختمان‌های پرخطر تهران اظهار کرد: تعدادی از این ساختمان‌ها مربوط به سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها است. حتی مسکونی و متعلق به شخص خاص نیستند. به همه این ساختمان‌ها تذکر داده شده است. 

آقامیری با بیان اینکه شهرداری بیش از این نمی‌تواند جلو برود و برای مثال دستور تخریب بگیرد و نسبت به تخریب اقدام کند، گفت: زیرا مردم در آن‌ها حضور دارند. شهرداری تنها می‌تواند تذکر دهد و براساس استانداردهای قانونی هشدار دهد. همچنان که در مورد ساختمان پلاسکو نیز شهرداری تذکرهای لازم را داده بود و بیشتر از این نمی‌تواند اقدام کند. 

اسامی ساختمان‌های پرخطر اعلام شود

او در واکنش به اینکه چرا شهرداری اسامی ساختمان‌های پرخطر را اعلام نمی‌کند، گفت: به ساختمان‌ها تذکر داده‌اند اما اینکه لیست ساختمان‌های پرخطر را عمومی اعلام نمی‌کنند بحث دیگری است. اسامی ساختمان‌ها اعلام شود، مشکلی ندارد.کسانی که در این ساختمان‌ها ساکن هستند حتما باید وضعیت املاک را بدانند.

آقامیری درباره جلسات ویژه بررسی فرونشست زمین در شهر تهران نیز گفت: جلسات هنوز ادامه دارد. هفته آینده گزارش کاملی از وضعیت فرونشست در تهران و کل کشور در شورا ارائه می‌دهیم و سپس یک نشست خبری برگزار می‌کنیم و شورای عالی استان‌ها نیز افتتاح دبیرخانه برای فرونشست و کمیته علمی را اعلام می‌کند. 

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران اضافه کرد: با دولت و مجلس نیز هماهنگ کردیم و اینکه این موضوع نهایی شود و به لایحه‌ای که مدنظر ما است برسیم و برای تصویب به مجلس برود بیشتر از دو ماه زمان می‌برد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز