خبرگزاری کار ایران

در سال ۲۰۲۱؛

حجم تجارت قطر و کره جنوبی از ۱۰ میلیارد دلار عبور کرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۶۳۰۹

حجم تجارت بین قطر و کره جنوبی در سال 2021 از 10 میلیارد دلار گذشته است.

به گزارش ایلنا از دوحه نیوز؛ خالد بن ابراهیم، سفیر قطر در کره، تمایل قطر را برای تقویت بیشتر پیوندهای تجاری و سرمایه گذاری با کره اعلام کرد. همچنین توافق بزرگی برای ساخت کشتی‌های گاز طبیعی مایع بین دو کشور در سال گذشته انجام شد.

به گفته وی؛ حجم تجارت بین قطر و کره جنوبی در سال 2021 از 10 میلیارد دلار گذشته است.

کره جنوبی یکی از مهمترین شرکای تجاری قطر و همچنین یکی از خریداران و سرمایه گذاران اصلی LNG این کشور است. قطر انرژی در ماه مارس قراردادی برای پروژه توسعه میدان شمالی به یک شرکت کره‌ای اعطا کرد. قرارداد 20 ساله تامین LNG با قطر در ماه جولای امضا شد و قطر انرژی اولین دور سفارشات کشتی سازی LNG را با ‌شرکت‌های کره‌ای در اواخر سال 2021 انجام داد.

وزیر شهرداری و محیط زیست قطر نیز در اکتبر سال گذشته یادداشت تفاهمی با موسسه رشد سبز جهانی مستقر در سئول به منظور تقویت همکاری در زمینه تغییرات اقلیمی امضا کرد. تفاهم نامه دیگری برای همکاری در زمینه انرژی هیدروژنی بین دو کشور امضا شده است.

ششمین نشست کمیته عالی مشترک بین دو کشور که مسئولیت ارتقای روابط در رشته‌های مختلف بین دوحه و سئول را بر عهده دارد اواخر سال جاری برگزار می‌شود. این اجلاس همکاری‌های انرژی و صنعت و همچنین صنایع جدید غیر سنتی مانند فناوری، مزارع هوشمند، انرژی خورشیدی، مراقبت‌های بهداشتی، شبکه‌های هوشمند و سرمایه گذاری‌های مشترک را پوشش خواهد داد.

سفیر قطر افزود: معتقدم همکاری در این زمینه‌های جدید و نیز تداوم همکاری‌های نزدیک و برگزاری جلسات مکرر بین دو ملت برای پیگیری پیشرفت‌ها در ابعاد مختلف مشارکت‌ها، همگی به بهبود روابط دوجانبه کمک می‌کند.

از سال 1974، روابط بین قطر و کره به طور پیوسته بهبود یافته است و تعداد زیادی از مقامات عالی رتبه در چند سال گذشته بین دو کشور دیدار کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز