خبرگزاری کار ایران

چربی‌گیر فایبرگلاس، مزایا و قیمت آن

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۳۱۳۰

چربی‌گیر چیست؟

یکی از قطعات مورد نیاز در فرایند تصفیه فاضلاب، جداکننده روغن و آب است که تمام روغن و آب مخلوط شده و موجود درون فاضلاب را به اجزای جداگآن‌ها ی تبدیل می‌کند و تحت عنوان چربی‌گیر از آن نام برده می‌شود. انواع مختلفی از چربی‌گیر وجود دارد و بنا به کاربرد آن در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند و هر یک از آن‌ها  قابلیت تفکیک روغن و چربی‌های مختلف را دارند. یکی از آن‌ها  چربی‌گیر فایبرگلاس است و عمل جداسازی روغن‌ و گریس‌های پراکنده در فاضلاب را انجام می دهد و هم‌چنین برای حذف مواد جامد معلق نیز به کار گرفته می‌شود.

جداکننده‌های آب و روغن و به ‌اصطلاح همان چربی‌گیرها، برای از بین بردن و تصفیه تمام آلاینده‌های درون فاضلاب مانند: روغن شناور آزاد، روغن امولسیون، روغن حل شده و مواد جامد معلق مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پارامترهای مؤثر در جداسازی روغن‌ها به عواملی چون، اندازه قطرات روغن و تراکم آن، ویسکوزیته روغن و میزان کیفیت آب پس از جداسازی از روغن بستگی دارد.

جداکننده روغن و گریس

فایبرگلاس چیست؟

فایبرگلاس اینگونه تعریف می‌شود: یکی از انواع پلاستیک است و طی فرایندی با استفاده از فیبر شیشه تقویت می‌شود. بافت و ماتریس پلاستیک آن می‌تواند از جنس رزین‌های مختلف باشد. فایبرگلاس در مقایسه با دیگر جنس‌ها دارای مزیت‌های فراوان است. در مقایسه با فیبر کربن بسیار ارزان‌تر و انعطاف‌پذیرتر است.  نسبت به بسیاری از فلزات دیگر نیز سبک‌تر است و در عین حال مقاومت بهتری دارد. از تابش غیرمغناطیسی، غیررسانا، شفاف برخوردار است.  انعطاف‌پذیر است و به‌صورت‌های مختلف و پیچیده‌ای شکل‌پذیر است و در برابر شرایط شیمیایی، واکنش زیادی از خود نشان نمی‌دهد و بی‌اثر است.

از فایبرگلاس در صنایع گوناگون و برای موارد مختلفی مانند: تصفیه آب‌وفاضلاب، هواپیماسازی، قایق‌سازی، اتومبیل‌سازی، وان و محوطه حمام، استخر شنا، مخازن سپتیک، مخازن آب، سقف، لوله، روکش مواد فلزی و کست‌های ارتوپدی استفاده می‌شود.  پوشش‌های فایبرگلاس به نوعی هستند که عاملی بر انتشار بو نیست و به‌طور کامل جلوی آن را می‌گیرد و همین عامل باعث استقبال از آن در صنایع تصفیه پساب شده است.

موارد مصرف فایبرگلاس در تصفیه فاضلاب:

از اوایل دهه ۱۹۷۰،  از فایبرگلاس در مخازن زیرزمینی استفاده می‌شد و مزیت به کارگیری آن همواره ثابت شده است. کیفیت آن بسیار زیاد است. از دوام بالا و عمر طولانی برخوردار است و به همین دلیل مورد استقبال قرار گرفته است. سپس به دلیل مزایای زیاد فایبرگلاس، از آن برای ساخت چربی‌گیر استفاده شد. چربی‌گیر فایبرگلاس مقاومت زیادی در برابر هر نوع ضربه و سایش و خوردگی از خود نشان می‌دهد. این نوع از چربی‌گیر، در اندازه و ظرفیت‌های مختلف، از یک جداره تا دو جداره موجود است که با توجه به نیاز صنعت مورد نظر، انتخاب شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چربی‌گیر فایبرگلاس، مزایا و قیمت آن

ویژگی چربی‌گیر

خصوصیات چربی‌گیر فایبرگلاس

چربی‌گیر فایبرگلاس، برای جدا کردن هر نوع چربی و روغن آزاد و پراکنده درون فاضلاب استفاده می‌شود. هم‌چنین برای حذف ناخالصی‌های حاصل از وجود مواد جامد و معلق، طراحی شده است. اگر چربی‌گیر فایبرگلاس، به شیوه‌ای مناسب طراحی شود و متناسب با نیاز شرکت بهینه‌سازی شود،‌ به میزان قابل توجهی هزینه عملیات کارخانجات را کاهش می‌دهد.

اولین مرحله از سیستم تصفیه فاضلاب، عمل جداسازی روغن‌های موجود، توسط چربی‌گیر است و از آن می‌توان در مواردی چون تجهیزات تصفیه مؤثر انتهای لوله استفاده کرد. یکی از بهترین  انواع چربی‌گیرها، چربی‌گیر فایبرگلاس است که برای انجام فرایند تصفیه، از روش گرانش نوع همبستگی استفاده می‌کند.

چربی‌گیر فایبرگلاس به‌خوبی قطرات روغن آزاد را حذف می‌کند و به کیفیت پساب ppm۱۰  می‌رساند. دارای مقاومت بالا و عمر طولانی است. هم‌چنین حمل‌ونقل آن امکان‌پذیر و نصب آن آسان است.

کاربرد چربی‌گیر فایبرگلاس

کاربرد اصلی چربی‌گیر فایبرگلاس، حذف روغن‌ها، مایعات هیدرولیک، کالاهای مبتنی بر نفت و سوخت‌هایی که به درون فاضلاب صنعتی وارد می‌شوند، است و تمام آلاینده‌های روغنی و چربی را از درون آن می‌زداید. در حقیقت وظیفه‌ی اصلی چربی‌گیر فایبرگلاس در فرایند تصفیه فاضلاب، پاک‌سازی فاضلاب و اطمینان از عدم ورود روغن به درون فاضلاب است. بدین شیوه آب بازیافت شده پس از انجام  تصفیه فاضلاب، می‌تواند دوباره در صنایع مختلف، استفاده شود.

مهم‌ترین مزیت استفاده از چربی‌گیر فایبرگلاس این است که از ایجاد آلودگی در محیط‌زیست جلوگیری می‌کند و علاوه بر سازگاری با محیط‌زیست، منجر به صرفه‌جویی در هزینه‌های صنایع مختلف می‌شود. عملیات جداسازی آب و روغن بر اساس اختلاف وزن روغن و آب است. چربی‌گیر فایبرگلاس محصولی مفید در دنیای پیشرفته فناوری محسوب می‌شود که برای بخش‌های ساخت و ساز، مهندسی دریایی و سایر بخش‌ها نیز ضروری است. مزیت مهم دیگر چربی‌گیر فایبرگلاس این است که علاوه بر حذف روغن، تمام مواد شیمیایی خطرناک دیگر را نیز از فاضلاب جدا می‌کند.

تمیز کردن چربی‌گیر فایبرگلاس

چربی‌گیر فایبرگلاس به‌عنوان یکی از تجهیزات در فرایند تصفیه فاضلاب و برای جداسازی روغن و آب موجود درون آن است که برای این عمل، در اجزای جداگانه به کار برده می‌شود و در صنایع مختلف  نیز کاربرد دارد.  هر یک از انواع جداکننده‌های چربی و روغن، با توجه به پارامترهای عملکردی آن بابت عمل جداسازی و چرخه عمر و میزان هزینه مورد نظر برای آن، انتخاب و خریداری می‌شوند. برخی از بخش‌های صنعتی برای جلوگیری از ورود آلودگی روغنی به آب‌های سطحی و زیرزمینی و رعایت استانداردهای تخلیه شهری، از جداکننده‌های روغن و آب استفاده می‌کنند. زیرا به کارگیری آن باعث می‌شود تا مانع از ورود آب کثیف و روغنی  به محیط‌زیست می‌شود و از احتمال بروز خطر جلوگیری می‌کند. هر یک از این چربی‌گیرها دارای ظرفیت مشخصی هستند و نیاز به تخلیه و تمیز کردن دارند. فرایند تمیز کردن چربی‌گیر فایبرگلاس دارای مراحلی بدین شرح است: در ابتدا مایعات از مخزن جداکننده خارج شده و مخزن به طور کامل تخلیه می‌شود. سپس لجن‌ها و مواد جامدی که در مخزن ته‌نشین بودند، با کاردک مخصوص جدا و مواد تجمع شده با کامیون‌های مخصوص در محیطی دیگر تخلیه می‌شود. در مرحله‌ی بعد، بسته‌های صافی و سیستم‌های حباب تمیز می‌شود، سپس بررسی می‌شود که آیا نیاز به تعمیر دارد و در صورت نیاز برای تعمیر آن اقدام می‌شود. در  نهایت و پس از اطمینان از تمیز شدن چربی‌گیر، تمام صفحات هم‌زن که تمیز شده‌اند به درون مخزن بازگردانده می‌شود.

چربی‌گیر فایبرگلاس، مزایا و قیمت آن

مزایای چربی‌گیر فایبرگلاس

  • قابلیت نصب آسان
  • قابل فروش در دو نوع زیرزمینی و روی زمینی
  • مقاومت زیاد در برابر فشار و ضربه و ساییدگی
  • تنوع در سایز
  • وزن سبک و حمل‌ونقل آسان
  • عدم نیاز به فضای زیاد
  • سرعت زیاد در فرایند جداسازی و چربی‌گیری

محدودیت‌های چربی‌گیر فایبرگلاس

  • عدم انعطاف لازم و احتمال ایجاد ترک و شکستگی
  • استفاده از اتصالات پلی اتیلن و امکان ایجاد نشت فاضلاب

به‌منظور مطالعه مقالات و اطلاعات بیشتر و آگاهی از قیمت به سایت شرکت مندسین مهاب مراجعه نمایید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز