خبرگزاری کار ایران

معاون شورای امنیت روسیه:

دیگر نیازی به مذاکره با غرب نداریم/ اکنون نمی‌توان از اعتماد صحبت کرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۸۷۵۸

معاون شورای امنیت روسیه اعلام کرد که کشورش دیگر نیازی به مذاکره با غرب ندارد و اکنون نمیتوان از اعتماد صحبت کرد.

به گزارش ایلنا، «دیمیتری مدودف» معاون شورای امنیت روسیه  اعلام کرد که کشورش دیگر نیازی به مذاکره با غرب ندارد و اکنون نمیتوان از اعتماد صحبت کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وی در مقالهای که در روزنامه «راسیسکایا گازتا» تحت عنوان «مردم ما، سرزمین ما، حقیقت ما» به چاپ رسید، خاطرنشان کرد که امروز روسیه و غرب بسیار بیشتر از اینکه نقاط مشترکی داشته باشند، دارای اختلاف‌نظر  و سال گذشته نقطه عطفی در این روابط بوده است.
معاون رئیس شورای امنیت فدراسیون روسیه نوشت: «اکنون کاملاً واضح است که در روابط کشورهای مستقل با جهان آنگلوساکسون در پیکربندی کنونی، نمی‌توان از اعتماد و فداکاری صحبت کرد. افسوس که ما اکنون در غرب کسی را نداریم که با او صحبت و مذاکره کنیم، البته دیگر نیازی هم نیست».
به گفته وی، وقایع سال گذشته امکان گفت‌وگوی محرمانه و محترمانه را از بین برد و اعمال و کردار رهبران کنونی و پیشین غرب مصداق بدبینی است.
مدودف همچنین سخنان «آنگلا مرکل» صدراعظم سابق آلمان را که توافقات مینسک را «تنها برای زمان دادن به اوکراین» خوانده بود، یادآور شد و نوشت: «یعنی آنها (توافقات مینسک) در اصل برای تدارک یک جنگ خونین به وجود آمدند. کاری که نئونازی‌های کی‌یف با همدستی کامل یا کمک مستقیم اروپایی‌های متمدن انجام دادند».
وی خاطرنشان کرد که در آن زمان طرف روسی به شرکای خود اعتماد داشت و انتظار خیانت مستقیم از آنها و فعالیت آشکار برای نابودی روسیه نداشت.
مدودف اضافه کرد: «من به خوبی جلسه شورای روسیه و ناتو در بالاترین سطح در لیسبون در سال ۲۰۱۰ را به یاد دارم که به عنوان رئیس‌جمهوری روسیه در آن شرکت کردم. اعضای ائتلاف در آن زمان به ما اطمینان دادند که ما تهدیدی برای یکدیگر نبوده و آماده همکاری برای امنیت مشترک منطقه یورو آتلانتیک هستیم. گسترش ناتو به شرق آروپا و آمادگی برای رویارویی، در واقع - برای جنگ با روسیه - یک دقیقه متوقف نشد».
به عقیده وی، بحران عمومی اعتماد در کشورهای غربی که سعی در مصادره دارایی های روسیه و اعمال تحریم‌های جدید با یک ضربه قلم دارند نیز آشکار است.
مدودف ادامه داد: «برای سال‌ها، شاید دهه‌های آینده، میتوان روابط عادی با غرب را فراموش کرد. این انتخاب ما نیست. اکنون تا زمانی که نسل جدیدی از سیاستمداران معقول در آنجا به قدرت نرسند، بدون آنها کار خواهیم کرد. باید مراقب و هوشیار باشیم. ما روابط خود را با سایر نقاط جهان توسعه خواهیم داد. خوشبختانه جهان بسیار گسترده است و رفتار عادی با ما دارد». 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز