خبرگزاری کار ایران

مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲؛

دو سهمیه برای ایران و کره جنوبی؛ رقابت ژاپن، عربستان و استرالیا برای صعود مستقیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۱۰۶۰

دو سهمیه از سهمیه 1+4 آسیا برای جام جهانی قطر مشخص شده و سه تیم برای دو سهمیه مستقیم دیگر و همچنین پلی آف می‌جنگند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، هفته هشتم مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 قطر در قاره آسیا در هر دو گروه هم به پایان رسید و حالا در فاصله دو هفته مانده به پایان مسابقات، تکلیف سهمیه‌های صعود قاره آسیا به مسابقات تا حد زیادی مشخص شده و البته هنوز اتفاقاتی برای رخ دادن در دو بازی باقی مانده تیم‌ها وجود دارد که به بررسی آن پرداختیم.

 

گروه A؛ صعود دو تیم و شانس اندک تیم سوم

دو سهمیه برای ایران و کره جنوبی؛ رقابت ژاپن، عربستان و استرالیا برای صعود مستقیم

تیم ملی ایران در هفته هفتم و با برتری مقابل عراق صعودش را به جام جهانی مسجل کرد ولی کره جنوبی با وجود فاصله زیاد با امارات هنوز صعودش قطعی نشده بود ولی در نهایت پس از برتری این تیم مقابل سوریه با نتیجه دو بر صفر در بازی امروز تکلیف سهمیه دوم گروه هم مشخص شد. حالا امارات شانس این را دارد که به عنوان سهمیه سوم راهی پلی آف شود و یکی از دو گزینه برای گرفتن سهمیه 1+4 آسیا باشد. لبنان و عراق هم می‌توانند جای امارات را بگیرند ولی سوریه حذفش قطعی شده است.

 

گروه B؛ هنوز چیزی مشخص نیست

برخلاف گروه A که دو تیم حساب خود را از سایرین جدا کردند، رقابت در گروه B تنگانگ تر است و هنوز تکلیف هیچ تیمی برای صعود مشخص نیست. عربستان با وجود شکست 2 بر صفر مقابل ژاپن هنوز صدرنشین است و اگر می‌توانست در بازی امروز به برتری برسد صعودش قطعی شده بود ولی حالا فاصله دو تیم به یک امتیاز رسیده است. همچنین استرالیا هم به مصاف عمان رفت و تن به تساوی داد تا با اوضاع خیلی بهتر از امارات در گروه مقابل در جایگاه سوم قرار داشته باشد. در حال حاضر هم استرالیا هم ژاپن و هم عربستان شانس صعود مستقیم دارند و دو تیم از این سه تیم راهی قطر خواهند شد و برای سهمیه سوم هم یکی از این سه تیم باید به پلی آف برود و عمان، چین و ویتنام حذفشان قطعی است.

بدین ترتیب صعود کره جنوبی و ایران به جام جهانی قطعی شده و از بین ژاپن، عربستان و استرالیا هم حداقل دو تیم صعود خواهد کرد و احتمال صعود هر سه تیم زیاد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز