خبرگزاری کار ایران

دادستان کل کشور در گفت‌وگو با ایلنا:

تک تک شهروندان باید سهم خود را در کاهش آلودگی هوا ایفا کنند/ ورود قوه قضاییه به ماجرای تصادف بهبهان

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۸۸۰۴

دادستان کل کشور با بیان اینکه مردم حق دارند هوای پاک داشته باشند، گفت: شهرداری‌ها، دستگاه‌های مختلف، تولیدکنندگان صنایع، تولید کنندگان خودرو همه در پیشگیری از آلودگی هوا وظیفه دارند.

حجت الاسلام «محمد جعفر منتظری»، دادستان کل کشور در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سوال که آیا قوه قضاییه در زمینه آلودگی هوا و اجرای قانون هوای پاک ورود خواهد کرد، گفت: باید براساس یک سری امکاناتی که داریم، مجموعه مشکلاتی که وجود دارد را بررسی کنیم.

وی با بیان اینکه موضوع آلودگی هوا یک عامل ندارد بلکه عوامل مختلفی در آن نقش دارند، ادامه داد: مردم حق دارند که هوای پاک داشته باشند، اما این یک بلیه‌ای است که اکثر کشورها به ویژه کشورهای صنعتی را درگیر کرده است.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: باید اقدامات پیشگیرانه انجام شود، این اقدامات بخشی مربوط به صنایع است، بخشی از آن مربوط به مسائل زیست محیطی است و بخشی هم مربوط به مردم است. هر کدام از ما شهروندان در آلوده کردن هوا سهم داریم.

حجت الاسلام منتظری با تاکید بر اینکه باید در مسئله هوای پاک همه دست به دست هم دهیم، تصریح کرد: شهرداری‌ها، دستگاه‌های مختلف، تولیدکنندگان صنایع، تولید کنندگان خودرو همه در پیشگیری از آلودگی هوا وظیفه دارند.

وی تاکید کرد: باید مردم را هم در پیشگیری از آلودگی هوا سهیم کنیم. یعنی مردم هم بدانند که سهم شان در آلودگی هوا چقدر است و این سهم را کاهش دهند. اگر یک اراده جدی در این زمینه وجود داشته باشد که همه مردم و دستگاه‌ها در این زمینه مشارکت کنند، قطعا موفق خواهیم شد.

دادستان کل کشور همچنین در پاسخ به این سوال که در تصادف بهبهان با توجه به اینکه ایربگ خودروها باز نشد، پلیس سهم خودروسازان را نیز مشخص کرده است آیا برخورد قضایی نیز در این زمینه صورت می‌گیرد، گفت: در حال بررسی این موضوع هستیم.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز