خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

مسئولان تشکل‌هراسی را کنار بگذارند/ توقف بیمه‌ی کارگران ساختمانی به بهانه اصلاح ماده ۵

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۷۳۱۲

رئیس کانون کارگران ساختمانی استان قم گفت: حدود دو سال است که به بهانه‌ی اصلاح ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی، هیچ کارگر ساختمانی‌ای بیمه نشده است. این اصلاح باید انجام شود اما در این قضیه دائم تعلل می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس شیری (رئیس کانون کارگران ساختمانی استان قم) در خصوص لزوم توجه به اصل سه‌جانبه‌گرایی گفت: در تمام تصمیمات مربوط به کارگران، نظر شرکای اجتماعی باید گرفته شود. البته آقای عبدالملکی تلاش می‌کنند اتحاد و انسجام بین شرکای اجتماعی برقرار شود اما بعضا دیده‌ایم که این مهم توسط برخی از مدیران مجموعه‌های وزارت کار و تامین اجتماعی نادیده گرفته می‌شود. 

به گفته‌ی شیری؛ در جلسه‌ی تودیع و معارفه‌ی مدیرکل تعاون و کار و رفاه اجتماعی و همچنین مدیرکل تامین اجتماعی، تشکل‌های کارگری دعوت نشدند. این نادیده گرفتن تشکل‌های کارگری است و نشان می‌دهد تشکل‌ها اهمیتی برای مسئولان ندارند. 

رئیس کانون کارگران ساختمانی قم بیان کرد: برخی از مسئولان چراغ خاموش به قم می‌آیند و می‌روند بدون اینکه ضرورتی برای گفتگو با تشکل‌های کارگری احساس کنند. در حالیکه تشکل‌ها به دلیل ارتباط مستقیم با کارگران از مشکلات آن‌ها آگاه هستند و می‌توانند پیشنهادات راهگشایی برای مسئولان داشته باشند. مسئولان باید تشکل‌هراسی را کنار بگذارند. 

وی در بخش دیگری از صحبتهایش با اشاره به مشکلات کارگران ساختمانی گفت: حدود دو سال است که به بهانه‌ی اصلاح ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی، هیچ کارگر ساختمانی‌ای بیمه نشده است. این اصلاح باید انجام شود اما در این قضیه دائم تعلل می‌شود. چه کسی باید پاسخگوی مشکلاتی که برای این کارگران و خانواده‌های آن‌ها پیش می‌آید، باشد؟ 

رئیس کانون کارگران ساختمانی قم ادامه داد: تشکل‌های کارگری به عملکرد مدیرکل نام‌نویسی سازمان تامین اجتماعی انتقاد دارند. در دوره‌ی ریاست ایشان بخشنامه‌هایی علیه کارگران به خصوص کارگران ساختمانی در سازمان تامین اجتماعی صادر شد. 

شیری اظهار کرد: یکی از درخواست‌های ما از دولت آقای رئیسی و شخص وزیر کار این است که در انتصابات خود توجه بیشتری داشته باشند و مدیرانی را روی کار بیاورند که تغییر و تحولاتشان به نفع کارگران باشد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز