خبرگزاری کار ایران

پاک‌نیا در گفت وگو با ایلنا مطرح کرد؛

تشریح دلیل عدم حضور مهدی محمودیان در جلسه امروز دادگاه

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۴۷۵۷

وکیل مهدی محمودیان دلایل عدم حضور موکلش در جلسه امروز دادگاه را تشریح کرد.

بابک پاک‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره آخرین وضعیت پرونده مهدی محمودیان گفت: امروز دادگاه مهدی محمودیان تشکیل شد البته در گذشته نیز چندین جلسه برگزار شد و یک کیفرخواست در این پرونده برای ۵ متهم صادر شده است. متهمان مهدی محمودیان، آرش کیخسروی، مصطفی نیلی، محمدرضا فقیهی و خانم افرافراز هستند و یک کیفرخواست واحد برای ۵ نفر صادر شده است.

این وکیل پایه یک دادگستری ادامه داد: ابتدا چند ماه پیش جلسه اول تشکیل شد؛ آقای محمودیان به همراه وکلایش که من و آقای خالقی هستیم دفاعیاتمان را ارائه دادیم اما همه دفاعیات را فرصت نشد بیان کنیم. جلسه دیگری تشکیل شد که در آن جلسه تصمیم گرفته شد هر جلسه فقط برای یک تعداد از متهمان ابلاغ برود یعنی گفتند در حال حاضر لازم نیست همه متهمان به پرونده‌شان رسیدگی شود. برای نیلی یک جلسه گذاشتند، برای خانم افرافراز و آقای فقیهی هم همین روند طی شد و امروز هم یک جلسه فقط برای آقای محمودیان و کیخسروی تشکیل شد.

وی ادامه داد: آقای کیخسروی در کیفرخواستی که برای‌شان صادر شده است دارای ۳ اتهام هستند؛  تشکیل و اداره گروه‌های معاند نظام، فعالیت تبلیغ علیه نظام و اخلال در نظم عمومی. آقای محمودیان دو مورد در کیفرخواست‌شان مطرح شده است؛ اداره و تشکیل گروه‌های معاند نظام و فعالیت تبلیغی علیه نظام. امروز ابتدا آقای کیخسروی دفاعیاتش را بیان کرد. نماینده دادستان سپس مطالبش را ارائه کرد. در ادامه هم آقای ابوذر نصراللهی که وکیل آقای کیخسروی هستند، دفاع کردند. ایراداتشان را بر کیفرخواست بیان کردند. نهایتا دادگاه تنفس داد تا بعد از اذان مجددا وارد دادگاه شدیم، بنا بود دفاعیات از سوی وکیل آقای کیخسروی بیان شود، نماینده دادستان جواب بدهند که مجددا بعد از جواب آقای نماینده دادستان، آقای ابوذر نصراللهی به وکالت از آقای کیخسروی به آن مطالب دوباره پاسخ بدهد منتها فرصت نشد و جلسه بعدی تشکیل خواهد شد و ابلاغ در موردش می‌آید و ما هم حاضر می‌شویم بنابراین امروز فرصت نشد ما ادامه دفاعیات را که یک بار چند ماه پیش داده‌ بودیم، بتوانیم بیان کنیم.

پاک‌نیا یادآور شد: ما در گذشته یک بار دفاعیات خودمان را نسبت به بخشی از مسائلی که در پرونده وجود دارد گفته‌ایم اما در این جلسه فرصت نشد. البته هنوز هم دفاعیات آقای کیخسروی تمام نشده است و وکیل ایشان باید همچنان صحبت کنند.

وی افزود: در مورد آقای محمودیان شب گذشته که با ایشان صحبت کردم گفتند زندان پذیرفته که ایشان با لباس زندان و دمپایی اعزام نشود و بتوانند با کفش و لباس‌های خودش اعزام شود ولی متاسفانه صبح زندان مخالفت کرده و ایشان را اعزام نکردند و این خلاف آیین‌نامه سازمان زندان‌ها است و درخواست آقای محمودیان کاملا موافق قوانین است. ایشان به هر حال یک خبرنگار است و شرایط خاص خودش را دارد و بایستی اجازه بدهند او با لباس زندان و دمپایی اعزام نشود. این مطلب مورد اعتراض ما قرار گرفت و امیدوارم در جلسه بعدی ایشان بتوانند در دادگاه حضور پیدا کنند زیرا قبلا هم در جلسه دادگاه به همین کیفیت ایشان اعزام نشد. شنیدن صحبت‌های خود آقای محمودیان در دادگاه قطعا مثمرثمر خواهد بود و من امیدوارم این اتفاق بیفتد و در جلسه بعد آقای محمودیان امکان حضور داشته باشد.

این وکیل دادگستری ادامه داد: گفته شد جلسه علنی است و به اصرار ما کسانی که در جلسه حضور پیدا کرده بودند توانستند به داخل دادگاه بیایند زیرا یک عده از همکاران آقای محمودیان و خبرنگاران بودند یک عده از همکاران ما بودند. در این جلسه فقط نمایندگان کانون وکلا توانستند حاضر شوند و دو نفر دیگر هم با اصرار ما توانستند در جلسه حاضر شوند و به عنوان حضار بنشینند.

وی ادامه داد: بله درست است شعبه جا ندارد اما در اینگونه پرونده‌ها همیشه از قبل می‌آیند سالن دادگاه را رزرو می‌کنند.  دادگاه انقلاب دو سالن دارد و قبل از اینکه دادگاه تشکیل شود باید سالن را رزرو کنند و جلسه را در آن روزی که سالن خالی است، برگزار کنند. هنگامی که جلسه علنی است اشخاص باید بتوانند در جلسه آزادانه حضور پیدا کنند. وقتی ما می‌گوییم جا نیست و شرایط علنی بودن جلسه را به درستی ایجاد نمی‌کنیم، خیلی هم علنی بودنش معنا پیدا نمی‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز