خبرگزاری کار ایران

معتمد عشایر کهگیلویه و بویراحمد هشدار داد:

در مقابل جدایی منطقه عشایری گچساران به خوزستان می ایستیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۴۴۵

عده ای از مسوولان استان خوزستان از روی ندانم کاری و ناآگاهی قصد دارند یکی از مهمترین مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد را از تقسیمات استانی ما جدا نموده و به استان خودشان ملحق کنند.

ایلنا: نماینده معتمد عشایر کهگیلویه و بویراحمد از طرح نادرست جدایی احتمالی منطقه عشایری حدفاصل ۲ رودخانه «زهره و خیرآباد» گچساران این استان به استان خوزستان خبرداد و تاکید کرد که اجازه نمی‌دهیم این منطقه عشایری از استانمان جدا شود.

«نادر نادری» در گفت‌و‌گو با ایلنا از یاسوج گفت: عده‌ای از مسوولان استان خوزستان از روی ندانم کاری و ناآگاهی قصد دارند یکی از مهم‌ترین مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد را از تقسیمات استانی ما جدا نموده و به استان خودشان ملحق کنند.

وی با بیان اینکه رودخانه‌ها بعنوان یکی از مهم‌ترین ملاک‌های تقسیمات کشوری همواره مدنظر مسوولان است، اظهارداشت: رودخانه‌های «زهره و خیرآباد گچساران» نیز در این بین نقش انکارناپذیری در مشخص شدن مرز کهگیلویه و بویراحمد با استان خوزستان دارد.

نماینده معتمد عشایر کهگیلویه و بویراحمد افزود: این ۲ رودخانه متعلق به ایلات و طوایف این استان است و معنایی ندارد عده‌ای نابخردانه قصد جدایی منطقه عشایری آن را داشته باشند.

نادری، از نگرانی گسترده جامعه عشایری گهگیلویه و بویراحمد در این ارتباط خبرداد و یادآورشد: به آقایانی که چنین موضوعی را طرح و پیگیر جدایی منطقه عشایری حدفاصل ۲ رودخانه عنوان شده هستند اعلام می‌داریم که در مقابل این حرکت نادرست می‌ایستیم و اجازه نمی‌دهیم این منطقه عشایری از کهگیلویه و بویراحمد جدا و به استان خوزستان ملحق شود.

وی گفت: این منطقه عشایری مرز شهرستان‌های گچساران استان کهگیلویه و بویراحمد و بهبهان استان خوزستان است که صد‌ها سال است محل سکونت و چراگاه‌های عشایری کهگیلویه و بویراحمد است.

این نماینده معتمد عشایر کهگیلویه و بویراحمد از مکاتبات گسترده جامعه عشایری این استان با مسوولان مرتبط استانی و کشوری خبرداد و تاکید کرد که عشایر این خطه، اجازه جدایی منطقه عشایری خود و ملحق شدن آن به استان خوزستان را نمی‌دهند.

نادری افزود: از مسوولان مرتبط مصرانه خواهش داریم برای جلوگیری از نارضایتی و نگرانی‌های احتمالی آینده، به مسوولان طراح در استان خوزستان هشدار دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز