خبرگزاری کار ایران

خرید روغن هیدرولیک و روغن گیربکس از تاپیک کالا

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۷۵۸۲

روغن­کاری برای هر وسیله نقلیه­ای لازم و ضروری است. در این میان روغن­کاری گیربکس که رابط میان موتور و چرخ­ها است ضروری و مهم است و همچنین روغن هیدرولیک که باعث چرخاندن راحت­تر فرمان وسیله نقلیه می­شود، از اهمیت بالایی برخوردارند. اگر تمایل دارید با روغن گیربکس و روغن هیدرولیک آشنا شده و از انواع، قیمت­ها و نکات زمان خرید هرکدام از این محصولات اطلاعاتی کسب کنید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت روغن گیربکس!

می­توان در سایت تاپیک کالا انواع روغن هیدرولیک را مشاهده و روغن گیربکس موردنظر را به طور آنلاین خریداری نمود. از ویژگی­های سایت تاپیک کالا این است که قیمت انواع مختلف روغن گیربکس در برندهای مختلف را می­توان به‌روز مشاهده کرد. برندهایی نظیر آترود، الف، آدینول، کاسپین، توتال، اسو، آیسین، لیکومولی، فوسر، فوکس، هیوندای و ... از جمله برندهای روغن گیربکس می­باشند که در سایت تاپیک کالا تمامی ویژگی­های این روغن­ها نظیر گرانروی، ظرفیت، مطلوب برای کدام نوع گیربکس، قیمت و ... را می­توان مشاهده نمود.

روغن گیربکس چیست؟

روغن واسکازین همگی نام­های مختلفی برای واژه روغن گیربکس هستند.

روغن گیربکس سبب می­شود قطعاتی که داخل جعبه‌دنده قرار گرفته­اند روان­سازی شده و به‌خوبی کار کنند.

روغن گیربکس همچنین به روان­سازی بخش­هایی چون دیفرانسیل و جعبه فرمان خودرو نیز کمک می­کند.

تعویض به‌موقع روغن گیربکس مزایایی ذیل را به همراه خواهد داشت:

  • بهتر و روان­تر کارکردن گیربکس
  • طولانی­تر شدن عمر مفید قطعات موجود در گیربکس
  • کاهش درجه حرارت گیربکس و کم‌شدن مخاطرات گیربکس
  • کم‌شدن سروصدای قطعات موجود در گیربکس

نکته مهم در روغن گیربکس تعویض روغن گیربکس در ماشین­های دستی یا اتوماتیک است.

در ماشین­های دستی کارشناسان توصیه می­کنند که هر 50 تا 100 هزار کیلومتر روغن گیربکس تعویض گردد.

در ماشین­های اتوماتیک حرارت بالاتری نسبت به ماشین­های دستی ایجاد می­شود. کارشناسان توصیه می­کنند هر 40 تا 60 هزار کیلومتر تعویض روغن گیربکس انجام شود.

با استفاده از مواردی می­توان به زمان موردنیاز برای تعویض روغن گیربکس پی برد. برخی از این علائم عبارتند از:

  • دشواری در تعویض دنده
  • در رفتن دنده
  • در زمان ایستا بودن خودرو از خودرو صدای قرچ و قروچی ناخوشایند شنیده شود.

هنگام خرید روغن گیربکس به چه نکاتی توجه کنیم؟

روغن گیربکسی مناسب است که تیره و قهوه­ای نباشد بلکه بهتر است متمایل به رنگ قرمز باشد. در زمان خرید باید توجه کرد به دستی یا اتوماتیک بودن روغن گیربکس خریداری شده. از روغن­های اتوماتیک می­توان برای مدل­های دستی خودرو استفاده کرد ولی از روغن­های دستی به‌هیچ‌عنوان نباید در ماشین­های اتوماتیک استفاده کرد. ظرفیت روغن گیربکس عامل مهم دیگری در زمان خرید است. توصیه می­شود که به‌جای خرید 2 روغن گیربکس 2 لیتری، یک روغن گیربکس 4 لیتری از سایت تاپیک کالا خریداری شود. روغن گیربکس عددی به‌عنوان نماد از 1 تا 6 دارد که هرچه این عدد بیشتر باشد نشان از کیفیت بالای روغن گیربکس است. روغن گیربکس مرغوب و باکیفیت مقاومت در برابر فشار بالایی دارد، ضد کف کردن یکی دیگر از فاکتورهای روغن گیربکس مناسب است. در زمان خرید روغن گیربکس به روغن جوش آن باید توجه کرد، اگر نقطه جوشی بالای 200 درجه سانتیگراد بر روغن گیربکس درج شده باشد نشان از مقاومت در برابر دمای روغن گیربکس است. یکی دیگر از فاکتورهای خرید روغن گیربکس و قیمت روغن گیربکس است که می­توان از سایت تاپیک کالا قیمت انواع روغن گیربکس‌های برندهای مختلف را استعلام و از سایت تاپیک کالا فرایند خرید را انجام دهد.

انواع روغن گیربکس که باید بشناسید!

روغن گیربکس خودرو به دودسته کلی تقسیم می­شود:

  • روغن هیدرولیک MTF (Manual Transmission Fluid): مخصوص خودروهای دستی است. گرانروی بالاتری داشته و غلیظ­تر هستند. حاوی ترکیبات متفاوتی هستند و هیچگاه نباید در گیربکس اتوماتیک استفاده شوند. روغن گیربکس دستی مقاومت در برابر گرمای زیادی دارد. مقاومت در برابر فشار بالا از دیگر مزایای روغن گیربکس دستی است.
  • روغن هیدرولیک ATF (Automatic Transmission Fluid) : مخصوص خودروهای اتوماتیک است. گرانروی کمتری داشته و رقیق­تر هستند. روغن گیربکس اتوماتیک در برابر خوردگی قطعات مقاومت بالایی دارد. خاصیت ضدزنگ، ضد اکسیداسیون و قابلیت کنترل لجن و رسوبات از سایر ویژگی­های روغن گیربکس اتوماتیک است.

مشاهده قیمت روغن هیدرولیک در تاپیک کالا

می­توان در سایت تاپیک کالا انواع روغن هیدرولیک را مشاهده و روغن گیربکس موردنظر را به طور آنلاین خریداری نمود. از ویژگی­های سایت تاپیک کالا این است که قیمت انواع مختلف روغن گیربکس در برندهای مختلف را می­توان به‌روز مشاهده کرد. برندهایی نظیر کاسپین، توتال، لیکومولی، ای ام، پرستون، سینولکس و ... از جمله برندهای روغن هیدرولیک می­باشند که در سایت تاپیک کالا تمامی ویژگی­های این روغن­ها را می­توان مشاهده نمود.

خرید روغن هیدرولیک و روغن گیربکس از تاپیک کالا

روغن هیدرولیک چیست؟

روغن هیدرولیک در خودروهایی با فرمان هیدرولیکی مورداستفاده قرار می­گیرند.

روغن هیدرولیک یا سیال هیدرولیک به مایعی گویند که وظیفه انتقال قدرت در ماشین­آلات هیدرولیکی را بر انجام می­دهد.

علت استفاده از روغن هیدرولیک به این دلیل است که سیستم هیدرولیک در زمان کارکردن گرمای زیاد تولید می­کند که اگر این گرما به‌گونه‌ای مناسب از قطعات خارج نشود، خرابی قطعاتی چون کاسه‌نمدها و قطعات داخلی سیستم هیدرولیکی را در پی خواهد داشت. زمانی که روغن هیدرولیک از حالت شفاف خارج شده و به رنگی مایل به رنگ قهوه­ای برود زمان تعویض روغن هیدرولیک فرارسیده است.

برای خرید روغن هیدرولیک به چه نکاتی باید توجه کرد؟

روغن هیدرولیکی مناسب است که تراکم­پذیری روغن هیدرولیک در آن­ها برابر صفر باشد. هیچ روغنی را نمی­توان جایگزین روغن هیدرولیک نمود. روغن هیدرولیکی مناسب، مرغوب و باکیفیت است که توانایی روغن­کاری بالا، کیفیت روانکاری زیاد، پایداری حرارتی بالا، مقاومت در برابر ولتاژ ناگهانی، سازگاری با سایر فلزات و مقاوم در برابر آتش باشد. اگر رنگ روغن هیدرولیک شفاف و روشن باشد آنگاه روغن هیدرولیک همچنان کارایی موردنظر خود را خواهد داشت. کارشناسان توصیه می­کنند که روغن هیدرولیک خریداری شده با روغن هیدرولیک قبلی یکسان باشد.

خرید روغن هیدرولیک و روغن گیربکس از تاپیک کالا

انواع روغن هیدرولیک را بشناسید!

روغن هیدرولیک دارای گریدهای مختلفی است که از این میان گردهای 5، 10، 22، 32، 46، 68، 100، 150 و 220 می­توان اشاره کرد که از این میان گرید 46 و 68 کاربرد بیشتری دارند.

از نظر کیفی روغن هیدرولیک دارای سطوح HLP، HL و HVLP هستند. این سطوح از لحاظ میزان گران‌روی و مقاومت در برابر تغییرات دمایی متفاوت هستند. سطح HVLP دارای گرانروی بالاتری بوده و مقاومت در برابر تغییرات دمایی بالاتری دارد و عملکرد بهتری نسبت به مابقی سطوح روغن هیدرولیک دارند.

از منظری دیگر می­توان روغن هیدرولیک را در دودسته روغن هیدرولیک نفتی و روغن هیدرولیک سنتتیک تقسیم­بندی کرد. روغن هیدرولیک نفتی که از مواد نفتی ساخته شده و قیمت مناسبی دارند و اکثر روغن­های هیدرولیک موجود در بازار از نوع روغن هیدرولیک نفتی هستند و از معایب آن­ها می­توان با ناسازگاری آن­ها با طبیعت و محیط‌زیست اشاره کرد. اما روغن هیدرولیک سنتتیک از مواد موجود در طبیعت ساخته شده و به آن روغن هیدرولیک گیاهی نیز می­گویند. اگرچه روغن هیدرولیک سنتتیک قیمت بالاتری دارند اما با محیط‌زیست سازگار هستند.

برای مشاهده بیشتر قیمت روغن موتور از سایت تاپیک کالا همین حالا اقدام فرمائید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز