خبرگزاری کار ایران

انتقاد از شعب تامین اجتماعی برای اجرای سلیقه‌ای بخشنامه مربوط به جابجایی پرونده‌های کارگران ساختمانی

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۴۴۲۳

بازرس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی استان تهران از اجرای سلیقه‌ای بخشنامه مربوط به جابجایی پرونده‌های کارگران ساختمانی از سوی برخی شعب تامین اجتماعی انتقاد کرد و گفت: انتظار داریم سازمان تامین اجتماعی نظارت خود را بر اجرای بخشنامه‌های صادره بیشتر کند.

رحمان تیموری به خبرنگار ایلنا گفت: متاسفانه اکثریت شعبه‌های تامین اجتماعی به بهانه جابجایی محل اقامت کارگران ساختمانی از شهری به شهر دیگر اقدام به قطع بیمه تامین اجتماعی آنها می‌کنند و ادامه روند بیمه‌ای آنها را منوط به دریافت سهمیه بیمه در شهر جدید عنوان می‌کنند.

او با بیان اینکه غالب کارگران ساختمانی به دلیل شرایط گرانی مسکن و اجاره خانه‌ها ناچار به نقل مکان از شهری به شهر دیگر هستند، افزود: مطابق بخشنامه‌های صادره از سازمان تامین اجتماعی جابجایی کارگران از شهری به شهر دیگر ایراد قانونی ندارد و کارگر ساختمانی می‌تواند به روند بیمه‌پردازی خود در شهر جدید ادامه دهد.

به گفته وی؛ وقتی سازمان تامین اجتماعی بخشنامه‌ای را به شعبات خود برای اجرا ابلاغ می‌کند، شعبات نیز مکلف به اجرا آن هستند نه اینکه به صورت سلیقه‌ای عمل کنند.

تیموری با بیان اینکه قطع بیمه کارگران ساختمانی لطمات جبران ناپذیری را به کارگران ساختمانی وارد می‌کند، افزود: یک کارگر ساختمانی زمانی که بیمه او قطع شده ممکن است دچار حادثه کار شود. در صورت وقوع چنین اتفاقی آیا تامین اجتماعی پاسخگو است و مسئولیت آن را قبول می‌کند؟

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارگران ساختمانی ملارد در ادامه با بیان اینکه کارگران ساختمانی از حداقل‌ها محرومند و طرح بیمه آن‌ها حتی در زمان اجرا با کاستی‌ها و نواقص بسیار ی مواجه است، افزود: اوضاع کارگران ساختمانی طی سالهای گذشته روبراه نبوده و همزمان با شیوع ویروس کرونا، معیشت کارگران بسیار تحت تاثیر شرایط قرار گرفت و امروز بغرنج‌تر هم شده است.

وی با انتقاد از عملکرد سازمان تامین اجتماعی در قبال بیمه کارگران ساختمانی بیان کرد: متاسفانه قشر کارگر باتوجه به شرایط پیش آمده از مشکلات زیادی رنج می‌برد و تنها امیدی که آن‌ها برای آینده خود داشتند به یاس تبدیل شد چراکه هر روز با یک بهانه؛ کارگران را از حق تامین اجتماعی محروم می‌کنند.

تیموری تاکید کرد: مطالبات خود را بارها به گوش مسئولان سازمان تامین اجتماعی رسانده‌ایم؛ بازهم از آن‌ها، اجرای درست بخشنامه‌ها را مطالبه می‌کنیم. ما نمایندگان کارگری باور داریم که اجرای نادرست و سلیقه‌ای بخشنامه‌ها، آینده کارگران ساختمانی و خانواده‌های آن‌ها را نابود می‌کند.

تیموری با تاکید بر اینکه چرا شعبات تامین اجتماعی بخشنامه‌های سختگیرانه‌ای مانند مدت زمان سه ماهه قطع بیمه در صورت‌ عدم پرداخت حق بیمه را اجرایی و موارد دیگر همانند جابجایی پرونده‌های کارگران ساختمانی از شعبه ای به شعبه دیگر را بایگانی می‌کنند، در پایان با درخواست از مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی برای رفع مشکلات بیمه کارگران ساختمانی گفت: با توجه به اینکه کارگران ساختمانی از اقشارضعیف و کم برخوردار جامعه بوده و بیمه اجتماعی به نوعی آینده آنان و خانواده‌هایشان را تامین می‌کند، از شما تقاضامندیم در این مورد خاص پیگیری کنید چراکه در حال حاضر کارگران زیادی با مشکلات جدی روبرو شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز