خبرگزاری کار ایران

سردار فرحی:

جوانان طرح‌ها و ایده‌های خود برای توسعه دفاعی کشور را می‌توانند ارائه دهند

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۹۹۳۹

درباره پذیرش جوانان در مراکز "منش" بیان کرد: مراکز منش (مرکز نو آوری و شکوفایی) توسط معاونت جوانان ایجاد شده و اکنون جوانان می‌توانند طرح‌ها و ایده‌های خود را در زمینه توسعه دفاعی کشور به این مرکز بدهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست مشترک  وزارت ورزش و جوانان و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با حضور سردار فرحی رییس سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی و جانشین وزیر دفاع  و محمدمهدی تندگویان معاون ساماندهی امور جوانان و برگزار شد.

سردار مهدی فرحی رییس سازمان پژوهش  و نوآوری دفاعی جانشین وزیر دفاع بیان کرد: ما پیش از انقلاب در حوزه  صنعت دفاعی تقریبا صفر بودیم و مهندسان و کارگران ایرانی حق ورود به خیلی از عرصه‌ها را نداشتند.

وی افزود: با شروع جنگ تحمیلی گام‌های ترقی را طی کردیم و از یک کاربر عادی به یک کپی ساز، بعد مهندسی معکوس و بعد در پله بعدی به عنوان انتقال دهنده محصولات و کار مشترک با دیگران تبدیل شدیم. سپس طراحی مستقیم و در نهایت وارد عرصه محصولات جدید شدیم.

وی افزود: این فرآیند ۳۰ ساله بوده است اما شاید در دنیا این فرایند ۱۰۰ ساله باشد. ما ۱۰ گام را طی کردیم تا از وابستگی کامل به ساخت محصولات نو برسیم که نمونه آن در دنیا دیده نمی‌شود.مسیر دیگر بلوغ بعد از انقلاب این بود که ما توانستیم علاوه بر ظرفیت‌های وزارت دفاع از  ظرفیت‌های بیرونی  تحت عنوان شبکه بزرگ همکاران استفاده کنیم. امروز شبکه محققان، پژوهشگران و دانشگاه‌های کشور در صنایع دفاع جایگاه ویژه‌ای دارند.

سردار فرحی گفت: بیش از ۶۰ درصد قطعات تولیدی وزارت دفاع تولید شبکه همکاران است یعنی ما یک وزارت دفاع چند برابری در خارج از وزارت دفاع داریم. امروز وارد یک لیگ جدید می‌شویم ما علاوه بر اینکه از شبکه همکاران صنعتی، دانشگاهی و پژوهشگران استفاده ‌می‌کنیم باید بتوانیم از جامعه جوان کشور با زیر ساخت معاون جوانان، به همراه همه ایده‌ها و خلاقیت‌های آنها بهره ببریم و توسعه دفاعی را شاهد باشیم.

سردار فرحی درباره پذیرش جوانان در مراکز "منش" بیان کرد: مراکز منش (مرکز نو آوری و شکوفایی) توسط معاونت جوانان ایجاد شده و اکنون جوانان می‌توانند طرح‌ها و ایده‌های خود را در زمینه توسعه دفاعی کشور به این مرکز بدهند. این جوانان لزوما نباید دانشگاهی باشند بلکه هر هنر، فناوری، ایده و ... در راستای توسعه دفاعی باشد ما می‌توانیم از آن به کارگیری کنیم.

وی افزود: این دو بلوغی که حاصل شده می‌تواند یک دستاورد جهانی باشد. ما طالب ایده‌های خلاقانه جوانان ایرانی برای توسعه دفاع کشور هستیم و از این ایده‌ها استفاده خواهیم کرد.

تندگویان در ادامه این نشست بیان کرد: ما توافقاتی را با نیروهای مسلح برای استفاده از اقدامات، پژوهش و اختراعات جوانان داشتیم که مورد استفاده قرار گرفت. اکنون در بازار جنگ سرد و الکترونیک هستیم و اتفاقا برخی جنگ‌ها تبدیل به جنگ‌های علمی شده اکنون از این ظرفیت می‌توان به نحو درست استفاده کرد و اتفاقا به سمت پیشرفت و توسعه هدایت کرد.

وی افزود: وقتی تحریم به وجود می آید باید از آن به عنوان یک فرصت استفاده کنیم تا همه تولیدا ایرانی را جایگزین تولیدات خارجی کنیم. بهترین آن هم واکسن فخرا بوده که مجوز اضطراری آن هم صادر شد. همه این موارد خلاقیت و نوآوری جوانان را می‌خواهد ما هم در این حوزه لبیک گفته‌ایم تا از ظرفیت وزارت دفاع استفاده کنیم.

تندگویان خاطر نشان کرد: در زمینه اشتغال ما دو سالی است که مراکز "منش" را فعال کرده‌ایم و ۱۵ استان درباره اشتغال زایی فعالیت دارند. ما جوانان زیادی داریم که مدارک دانشگاهی دارند اما اشتغال ندارند از طرفی ما در بخش‌هایی از کشور نیازمند نیروهای مهارتی هستیم پس باید مراکزی وجود داشته باشد که به مهارت جوانان بپردازد و این مدل‌ها زودبازده باشد.

وی افزود: این مراکز "منش" توسط خود جوانان می‌چرخد و اجازه داده می‌شود که جوانان وارد فاز کار و اشتغال شوند. با جهاد دانشگاهی هم توافق کردیم تا پایان سال ۳۱ استان کشور پوشش داده شود. این پایگاه از اید‌ه جوانان استقبال می‌کند و شرطی برای مدارک و مدارج جوانان وجود ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز