خبرگزاری کار ایران

کرد زنگنه در گفتگو با ایلنا:

خوش‌بینی سرمایه‌گذاران به اخبار سیاسی شاخص‌ها را صعودی کرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۲۹۷

درصورتیکه تحریم‌ها در کشور کاسته شود قطعا با شرایط اقتصادی خوشایند مردم همراه خواهد بود و سرمایه‌گذاری در بازارهای بین‌المللی نیز راحت‌تر خواهد شد.

ایلنا: رئیس سابق سازمان خصوصی سازی گفت: خوش‌بینی سرمایه‌گذاران به اخبار سیاسی؛ شاخص‌ها را صعودی کرد.

غلامرضا کرد زنگنه(رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به رشد شاخص‌های بورس اظهار داشت: افزایش شاخص‌ها در بورس؛ نتیجه انتشار اخبار مثبت سیاسی است و به هیچ عنوان شاخص‌ها حبابی نیستند و خوش‌بینی سرمایه‌گذاران نسبت به انجام مذاکره بین ایران و گروه ۱ + ۵ طی هفته آتی برای دستیابی به نتیجه موردنظر این امکان را فراهم آورد که امروز شاهد صعود شاخص کل به مدار۶۹ هزار واحدی باشیم.

وی افزود: درصورتیکه تحریم‌ها در کشور کاسته شود قطعا با شرایط اقتصادی خوشایند مردم همراه خواهد بود و سرمایه‌گذاری در بازارهای بین‌المللی نیز راحت‌تر خواهد شد.

کرد زنگنه خاطرنشان کرد: به طور کلی امروزه در دنیا سیاست و تجارت خارجی کشورها با یکدیگر عجین شده و هیچ کشوری بدون توسعه سیاست خارجی در گسترش فعالیت‌های اقتصادی خود در عرصه بین‌المللی موفق نبوده است.

وی تصریح کرد: حرکت به سمت اقتصاد باز به جذب سرمایه‌گذاران خارجی در بورس نیز کمک کرده و می‌تواند شرایط را برای توسعه هرچه بیشتر آن فراهم آورد.

وی گفت: مسئله مهمی که در این راه وجود دارد جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی است، باید بستر را برای آن فراهم کرد سرمایه‌گذار در جایی که امنیت وجود دارد سرمایه‌گذاری می‌کند و همانند یک پرنده سرمایه خود را به جایی امن خواهد برد.

رییس سابق خصوصی‌سازی با بیان اینکه اقتصاد را نمی‌توان درون مرزهای بسته نگه داشت و هیچ کشوری در دنیا به دور حصار نکشیده است، افزود: نباید خود را محدود کرد چراکه گسترش سیاست‌های خارجی بر توسعه اقتصادی اثرگذار است، هم اینک ۱۵۳ کشور در دنیا عضو wto هستند و ما هم باید سعی کنیم به این مرحله دست یابیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر