خبرگزاری کار ایران

سنگ گرانیت مشکی

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۱۹۲۱

سنگ گرانیت مشکی از سنگهای بسیار زیبا و مقاوم میباشد که بسیار موذد توجه سازندگان و معماران قرار گرفته است . به سنگ گرانیت ( granite ) سنگ خارا نیز گفته می‌شود که گونه ای از سنگهای آذرین درونی اسیدی میباشد. سنگ گرانیت ویژگیها و کاربردهای مختلفی دارد که در ادامه به هریک از آنها میپردازیم.

 

سنگ گرانیت مشکی چیست؟

توده های مواد مذاب زمانی که سرد میشوند، سنگ خارا یا به لاتین سنگ گرانیت را به وجود خواهند آورد. در اصل این سنگ ها از نوع آذرین درونی اسیدی هستند به همین دلیل است که دانه های تشکیل دهنده آنان درشت و گاهی هم متوسط هستند. سنگ گرانیت مشکی از کوارتز، میکا، فلدسپات و انواع کانی های دیگر تشکیل شده اند، در نتیجه می توان ادعا نمود که به عنوان یکی از مقاوم ترین و سنگین ترین نوع سنگ ها به شمار می روند، تا جایی که میتوان گفت یکی از مهمترین دلایل برای استفاده از سنگ گرانیت به عنوان مصالح ساختمانی مقاومت بالای سنگ میباشد. گرانیت را میتوان به رنگ های مشکی، سفید، خاکستری، سبز و یا قرمز مشاهده نمود. اما در بیشتر مواقع از گرانیت مشکی به عنوان مصالح ساختمانی استفاده میشود ولی در حالت طبیعی گرانیت از معادن با ترکیب رنگ های سفید و مشکی و نارنجی برداشت میشود.

ویژگی های سنگ گرانیت مشکی

سنگ گرانیت دارای ویژگی های بیشماری است، از این ویژگی ها میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. دارای رنگهای مشکی، خاکستری، سفید، صورتی، قرمز ... میباشد که از آن برای موارد مختلف ساختمان سازی استفاده میشود.
  2. دارای استحکام و مقاومت بالایی است تا جایی که ورقه نازک این محصول قدرتی باور نکردنی را داراست.
  3. وزن حجمی بالایی دارد و یکی از سنگین ترین سنگ های موجود در بازار است.
  4. در برابر ساییدگی مقاوم هستند.
  5. به راحتی قابلیت شست و شو دارد.
  6. در برابر آب و همین طور حرارت مقاوم هستند.
  7. سنگ گرانیت مشکیدارای تخلخل بسیار کمی است

سنگ گرانیت مشکی

انواع فینیشینگ سنگ گرانیت مشکی

در معماری، سنگها در فضاهای مختلف، بسته به نوع فضایی که در آن استفاده میشود کاربردهای مختلفی دارد. جهت استفاده از سنگها در فضاهای مختلف لازم است بر روی سطح آن، پرداختهایی متناسب با فضایی که قرار است از سنگ استفاده شود انجام گیرد. فینیشینگ یا پرداخت، بخشی از فرآیند تولید سنگ است که به سطح سنگ شکل های گوناگون می دهد تا آن را برای کاربردهای مورد نظر آماده کند.

هدف فینیشینگ می تواند علاوه بر رسیدن به زیبایی و جلوه های خاص ظاهری، تغییر فیزیکی سطح سنگ برای استفاده از آن در شرایط و کاربردهای مختلف باشد.

فینیشینگ با توجه به موارد استفاده سنگ به روش های گوناگونی انجام می شود. در این بخش با تعدادی از انواع روش های فینیشینگ یا فرآوری سنگ که توسط مجموعه سنگ سروش بر روی سنگ گرانیت مشکی انجام می شود آشنا خواهید شد:

سابیده، سابیده رنگی، هوند، فلیم، فلیم چرمی، فلیم رنگی، سندبلاست، سندبلاست رنگی، اسکرچ، اسکرچ رنگی، بوش‌همر، بوش‌همر رنگی، کات سابیده، کات فلیم، کات‌همر، کات بروکن، چمن، طرح کوچیک

 

کاربرد سنگ در دکوراسیون

اگر برای تغییر دکوراسیون محل کار خود و یا خانه خود به سراغ طرحی جدید و متنوع هستید تا با این روش روح دفتر و محل زندگی خود را بازیابی کنید، قطعا بهترین انتخاب سنگ گرانیت مشکی خواهد بود. امروزه از گرانیت مشکی برای طرح های بیرونی و نمای ساختمان های تازه ساز بیشتر استفاده میشود، اما این تنها موارد استفاده این محصول نیست، چر ا که این محصول به عنوان یکی از پرکاربردترین سنگ های موجود شناخته میشود، برای مثال :

  1. برای ساخت وسایل حجمی  و تزئین دکوراسیون داخلی ساختمان مورد استفاده قرار میگیرد
  2. در صنعت ساختمان سازی به عنوان مصالح ساختمانی
  3. در آزمایشگاه ها و بیمارستان ها برای جلوگیری از خوردگی کف و دیوار ها با مواد شیمیایی
  4. برای ساخت انواع زیورآلات
  5. برای ساخت موارد دکوری قابل استفاده در منزل مانند؛ میز آینه و کنسول ها و گاهی هم میز های ناهارخوری و...
  6. برای دیوار های خاصی در طراحی دکوراسیون و همچنین به منظور پیشخوان های آشپزخانه

سنگ گرانیت مشکی
اینها تنها موارد بسیار کمی از کاربرد ها و استفاده های مطلوب از سنگ گرانیت است، با توجه به سلیقه شخصی خود میتوانید این کاربرد ها را افزایش داده و با خلاقیت های اضافه شده میتوانید کاربرد های این محصول را نیز افزون نمایید.

چرا سنگ گرانیت نطنز معروف است؟

ایران دارای معادن بسیار زیادی است، بسیاری از مناطق ایران دارای معادن سنگ، بسیاری دیگر نیز دارای معادن مواد معدنی هستند. نطنز یکی از شهر های مهم در زمینه انواع معادن است. از طرفی این شهر در اصفهان واقع است و دارای معادن سنگ گرانیت بیشماری است که هر ساله میزان زیادی از سنگ های مورد نیاز برای ساختمان سازی ایران از این معادن استخراج می گردد .سنگ گرانیت نطنز در طی سه دهه وارد بازار شده و از همان زمان ابتدایی بهره برداری ورود محصولات آن به بازار فروش رقبای بسیاری را به حیرت وا داشت. تنها دلیل معروفیت این محصول مرغوبیت و درصد خلوص بالای موجود در این محصول است، که این مورد از نظر سازندگان ساختمان بسیار مورد مهمی به شمار میرود.

قیمت سنگ گرانیت مشکی

زیبایی سنگ گرانیت مشکی بخصوص سنگ گرانیت مشکی نطنز از جمله عوامل تاثیر گذار بر قیمت گرانیت مشکی می‌باشد اما علاوه بر زیبایی فاکتورهای مهم دیگری نیز در قیمت گذاری بر روی سنگ گرانیت مشکی دخیل می‌باشد از جمله :

  • سورت‌های مختلفی که سنگ گرانیت مشکی دارد
  • نوع پرداخت سطح سنگ گرانیت
  • ضخامت و ابعاد سنگ گرانیت
  • پاک و یکدست بودن سنگ گرانیت
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز