خبرگزاری کار ایران

بازدید رئیس کل محاکم تهران از زندان قزلحصار و رسیدگی به درخواست‌های مددجویان

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۶۹۹۰

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران همراه معاونان ستادی از زندان قزلحصار بازدید و در دیدار با زندانیان پاسخگوی مشکلات قضایی و حقوقی آنان شد.

به گزارش ایلنا، یحیی جعفری، رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران، معاونان ستادی محاکم همراه مدیر و مسئولان زندان قزلحصار به مناسبت هفته قوه قضاییه و در راستای اجرای دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری زندان، طبق برنامه ریزی و برنامه از پیش اعلام شده، از بخش‌های مختلف ندامتگاه قزلحصار بازدید کردند و از نزدیک و چهره به چهره با رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی ضمن دیدار با زندانیان، پاسخگوی مشکلات آن‌ها شدند.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران قبل از بازدید و ملاقات با زندانیان درنشست با مدیران و مسئولین زندان، ضمن تشکر از تلاش‌های مسئولان و کارکنان زندان، ابراز امیدواری کرد آثار، برکات و خروجی چنین برنامه‌هایی بتواند به نفع زندانیان، خانواده آنان در چارچوب مقررات و قوانین موثر و مطلوب واقع شود.

وی در این جلسه دادرسی الکترونیکی را یکی از اقدامات خوب در زمان شیوع ویروس کرونا خواند و گفت: دستگاه قضایی به فوریت، با تدبیری که اندیشید باعث شد در مدت کوتاهی فرایند دادرسی به سمت الکترونیکی برود و با عنایت خداوند متعال توانستیم در محاکم تهران کیفیت قابل قبولی از دادرسی الکترونیکی را در سطح زندان‌های تهران شاهد باشیم.

جعفری، با اشاره به سند تحول قضایی و اهمیت اجرای آن، سیاست‌های کاهش جمعیت کیفری از جمله استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس، کاهش بازداشتی‌ها را یک راهبرد مهم در مجتمع‌های قضایی تهران دانست و گفت: از لحاظ کمی و کیفی محاکم تهران در سطح خوبی از عملکرد بوده و تمام همت خود را بکارخواهد گرفت که بتواند سیاست‌ها و دستورالعمل‌های قضایی را به نحو خوبی اجرایی کند.

در این برنامه که بیش از چهار ساعت به طول انجامید، از بخش‌های مختلف این ندامتگاه بازدید و ضمن استماع صحبت‌ها و درخواست‌های زندانیان، درخواست و تقاضا‌های ارائه شده توسط مددجویان دریافت و دستورات لازم جهت پیگیری صادر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز