خبرگزاری کار ایران

دیدار لاوروف با کمیساریای سازمان ملل درباره بازگشت آوارگان به سوریه و قره‌باغ

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۶۸۰۵

وزیر خارجه روسیه در دیدار با کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل موضوع بازگشت پناهندگان به قره‌باغ و سوریه را بررسی کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از تاس، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه روز گذشته -دوشنبه- با «فیلیپو گراندی» کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، موضوع بازگشت آوارگان به سوریه و قره‌باغ را بررسی کرد. 

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است که در این دیدار، درباره مسائل مرتبط با وضعیت آوارگان و پناهندگان و افراد بدون تابعیت در جهان از جمله در زمینه پاندمی کرونا و تعامل دفتر کمیساریا با روسیه بحث و تبادل نظر شده است.

دو طرف همچنین موضوع بازگشت آوارگان و پناهندگان به قره‌باغ و مناطق مجاور آن طبق بیانیه مشترک رهبران روسیه، آذربایجان و ارمنستان در ماه نوامبر ۲۰۲۰ درباره آتش بس را بررسی کردند. 

لاوروف در این دیدار بر توجه کمیساریای سازمان به لزوم بازگشت آوارگان سوری و همه کسانی که در بازسازی کشور پس از جنگ نقش دارند، تاکید کرد.

دو طرف طرح‌های ویژه درباره ارائه کمک به آوارگان و پناهندگانی که منازل خود را در پی جنگ در منطقه دونباس در شرق اوکراین ترک کرده‌اند، بحث و گفت‌وگو کردند. 

بر اساس این گزارش، گراندی نقش کارآمد روسیه در ایجاد راهکارهای مناسب درباره مسائل مهاجرت اضطراری و اقدامات این کشور در پرونده آوارگان را مثبت ارزیابی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز