خبرگزاری کار ایران

محموله چند میلیونی واکسن در راه است

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۹۱۷۱

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: در طول این هفته اولین‌ محموله چند میلیونی تولید داخل را خواهیم داشت و همه تاییدیه‌ها و مدارک، با نظارت مستقیم وزیر بهداشت صادر می‌شود.

به گزارش ایلنا، «محمد رضا شانه ساز» رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به تاثیر مناطق آزاد بر اقتصاد و ظرفیت‌های خوب آن در حوزه دارو، بیان کرد:  بسیاری از محدودیت‌هایی که در سرزمین اصلی وجود دارد، در مناطق ویژه دیده نمی‌شود و به همین دلیل سرعت رشد هم از بعد اقتصادی و هم سرمایه گذاری در این مناطق بسیار بالاتر از سایر بخش‌ها است. 

وی ادامه داد: خصوصا با سازوکار مدیریتی که در آن مناطق طبق قانون پیش‌بینی شده است، می‌تواند زمینه رشد و توسعه و سرمایه گذاری را هم در زمینه تامین اقلام سلامت محور و هم خصوصا در بحث تولید ایجاد کند و با توجه به شعار امسال هم که مقام معظم رهبری بحث تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها را مطرح کردند، این ظرفیت ویژه خاص‌تر از گذشته مدنظر وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو است. 

شانه ساز افزود: امیدواریم در قالب تفاهم نامه‌ای که امروز سازمان غذا و دارو با مناطق آزاد تجاری امضا کرد، شاهد رشد سرمایه گذاری و رشد اقتصادی کشور باشیم و الگویی برای رشد سرمایه گذاری و رشد اقتصادی کشور شده و الگویی برای سایر بخش‌ها و حوزه‌های اداری باشد که بتوانند شعارهای اصلی و کلان اقتصادی کشور را محقق کنند.

وی گفت: ستاد ملی کرونا مصوبه‌ای دارد که باتوجه به محدودیت‌هایی که در سایر بخش‌ها وجود دارد و در مناطق ویژه اقتصادی نیست، می‌توانند در زمینه واردات واکسن در مناطق آزاد به صورت ویژه برنامه ریزی کنند.

شانه ساز ادامه داد: البته پیدا کردن منبع خارج از کشور و مناطق را خود عزیزان انجام داده و ما به عنوان سازمان غذا و دارو در تایید آن منابع حداکثر سرعت را به کار می‌بریم و این موضوع بر اساس توافقی است که صحبت شده است و محموله‌ی جدید چند میلیونی در راه است.

وی گفت: البته همانطور که از ابتدا اعلام کرده بودیم، بحث‌مان استفاده از ظرفیت‌های تولید داخل است و در طول این هفته اولین‌ محموله چند میلیونی تولید داخل را خواهیم داشت و همه تاییدیه‌ها و مدارک، با نظارت مستقیم وزیر بهداشت صادر می‌شود.

شانه ساز ادامه داد: برای کسانی که دز اول واکسن را زدند باید بگویم، ما تا جایی که ظرفیتمان اجازه دهد و واردات واکسن را تامین می‌کند، قطعا از نمونه‌های وارداتی استفاده می‌کنیم و اگر بخشی دچار کمبود شود که تاکنون اتفاق نیفتاده است، طبق همان استانداردهای سازمان جهانی بهداشت از ظرفیت های تولید داخلی برای دوز دوم استفاده می‌کنیم. 

وی گفت:توجه کنید که فقط واکسن روسی است که دوز اول و دومش متفاوت است و بقیه واکسن‌ها دوز اول و دومشان فرق نمی‌کند، همچنین پلتفرم و برند واکسن روسی در ایران از سوی بخش خصوصی به زودی تولید می‌شود و فکر می‌کنم در تیر ماه حتی برندی هم که با همکاری مشترک ایران و روسیه است، در خود ایران تولید خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز