خبرگزاری کار ایران

ادکلن‌های خارجی در آبراه اروند

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۲۰۲۲

جانشنین مرزبانی استان خوزستان از توقیف یک فروند شناور در آبراه اروند و کشف بیش از ۱۲ هزار ادکلن های خارجی قاچاق خبر داد.

سرهنگ "یداله شرفی" اظهار داشت: مرزبانان  پایگاه دریابانی آبادان در راستای مبارزه با قاچاق کالا و کنترل آب های ساحلی استان، حین کنترل شناورهای عبوری در آبراه اروند موفق شدند یک فروند لنج باری حامل کالای قاچاق که از کشورهای حوزه خلیج فارس به مقصد بنادر خوزستان در حرکت بوده را متوقف کنند.

وی افزود: مرزبانان در بازرسی از این شناور، ۱۲ هزار و ۹۶۰ شیشه ادکلن خارجی که بدون مجوز قانونی از کشورهای حوزه خلیج فارس تهیه و بارگیری شده بود را کشف کردند.

سرهنگ شرفی با اشاره به دستگیری ۶ متهم در این رابطه تصریح کرد : کارشناسان ارزش ریالی این کالاها را ۲۵ میلیارد ریال برآورد کرده اند که پس از تشکیل پرونده مقدماتی به همراه متهمان، تحویل مراجع قانونی شدند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، جانشین فرمانده مرزبانی استان خوزستان با تاکید به تشدید اقدامات کنترلی در مرزهای آبی و خاکی استان خاطر نشان کرد: آبراه بین المللی اروند از جهت دارا بودن موقعیت استراتژیک از دیرباز نقش بسزایی در معیشت مرزنشینان، فعالیت های تجاری و محاسبات منطقه داشته است، از همین رو مرزبانان خوزستان با تشدید اقدامات کنترلی، ایجاد گشت و کمین های مستمر و انجام فعالیت های اطلاعاتی عملیاتی، آبراه اروند را به محلی امن برای فعالیت های تجاری مبدل کرده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز