خبرگزاری کار ایران

رشته پزشکی در کانادا | از رشته‌های پرطرفدار برای تحصیل در کشور کانادا

پزشکی، رشته‌ای پرطرفدار در دانشگاه‌های کانادا

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۶۷۴۷

پزشکی، علم و روش تشخیص، درمان و پیشگیری از بیمای‌ها است. این رشته یکی از محبوب‌ترین و مهم‌ترین رشته‌ها است و سالانه دانش آموزان زیادی برای تحصیل در این رشته اقدام می‌کنند. قبولی در این رشته دشوار است اما با داشتن شرایط لازم، امکان‌پذیر می‌باشد.

دوره‌های تحصیلی در رشته پزشکی

یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت در رشته پزشکی، برنامه‌ریزی دقیق است. دانشجویان این رشته می‌توانند با یک برنامه‌ریزی دقیق و یک چشم انداز کلی در این رشته قبول شوند و به راحتی در بهترین دانشگاههای کانادا تحصیل کنند.

دانشجویان گروه پزشکی در کانادا، قبل از ورود به این رشته، باید در مقطع کارشناسی، یکی از رشته‌های مرتبط با پزشکی (شیمی، بیولوژی، میکروب‌شناسی و ...) را پشت سر بگذارند و سپس به مدت چهار سال دوره پزشکی MD را سپری کنند. پس از اتمام این دوره‌ها، دانشجویان باید 3 تا 7 سال در یک دوره رزیدنتی، با توجه به تخصصی که انتخاب کرده‌اند، شرکت کنند. البته در برخی موارد نیز پزشکان ممکن است تحصیلات اضافی در یک فلوشیپ را دنبال کنند.

کانادا دارای دانشگاه‌های بسیار معتبر در رشته پزشکی است و امروزه 17 دانشگاه فعال این کشور رشته‌ و گرایش‌های مختلف پزشکی را به متقاضیان ارائه می‌کند. از بهترین دانشگاه‌های این کشور می‌توان به دانشگاه تورنتو، دانشگاه مک گیل، دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه مک مستر و دانشگاه مونترال اشاره کرد.

پزشکی، رشته‌ای مناسب برای دانشجویان پرانگیزه

یکی از مهم‌ترین عوامل که می‌تواند در انتخاب رشته پزشکی تاثیرگذار باشد، علاقه و انگیزه متقاضیان است. این رشته در حالت عادی، بسیار طولانی و دشوار است و دانشجویانی که وارد رشته پزشکی می‎‌شوند، باید آمادگی مواجه شدن با صحنه‌های دلخراش را داشته باشند.

پزشکی، رشته‌ای پرطرفدار در دانشگاه‌های کانادا

معمولا دانشجویانی می‌توانند در این رشته موفق باشند که توانایی پذیرش شرایط سخت را دارند. پزشکی نکات مثبت و منفی بسیار زیادی دارد و افرادی که این رشته را انتخاب می‌کنند، باید بتوانند قید تفریح و گردش را برای مدت زمان تحصیل خود بزنند.

تحصیل در رشته پزشکی شغل آینده شما را تضمین می‌کند

یکی از مهم‌ترین دلایلی که بسیاری از افراد به سراغ رشته پزشکی می‌روند، آینده شغلی و میزان درآمد این شغل در آینده است. بازار کار اصلی رشته پزشکی معمولا کلینیک‌ها، بیمارستان‌های دولتی، بیمارستان‌های خصوصی و مطب‌ها هستند. درآمد پزشکان اما می‌تواند با توحه به عوامل مختلفی، متفاوت باشد اما به طور کلی باید بدانید که بعد از پایان دوران تحصیل، شغلی با درآمد بالا در انتظار شما است.

چرا باید سختی‌های رشته پزشکی را تحمل کرد؟

رشته پزشکی، سختی‌ها و پستی بلندی‌های بسیار زیادی دارد که در برخی مواقع حتی می‌تواند طاقت فرسا هم باشد. به همین دلیل بهتر است با مزایای این رشته هم آشنا باشید تا بتوانید انگیزه‌های خود را برای انتخاب این رشته محبوب بیشتر کنید.

آینده شغلی مناسب

یکی از مزایای اصلی رشته پزشکی، داشتن آینده شغلی بسیار مناسب است. دانشجویان پس از پایان درس خود و شرکت در دوره‌های کارورزی، می‌توانند وارد بازار کار شوند. همچنین لازم به ذکر است که امروزه با توجه به افزایش بیماری‌ها و شیوع ویروس کرونا، تقاضای کار این رشته چندین برابر شده است.

موقعیت اجتماعی عالی

تقریبا تمامی پزشکان، موقعیت اجتماعی بسیار خوبی در جامعه دارند که می‌تواند یکی از مزایای تحصیل در این رشته سخت باشد.

هزینه‌های تحصیل در کانادا در رشته پزشکی

تحقیقات انجام شده توسط انجمن AFMC، نشان می‌دهد که هزینه شهریه دانشگاه‌های کانادا، در سال اول حتی برای دانشجویان کانادایی هم زیاد است و این در حالی است که این هزینه‌ها برای دانشجویان بین المللی حتی می‌تواند چندین برابر نیز شود. اما سیستم آموزشی قوی و همچنین تقاضای بازار کار بالا، باعث شده تا دانشجویان بسیار زیادی از سراسر دنیا، تقاضای تحصیل در کانادا داشته باشند.

شرایط پذیرش پزشکی‌ در دانشگاه‌های کانادا

دانش آموزان قبل از ورود به دانشگاه‌های پزشکی و قبل از تحصیل در کانادا باید یک دوره لیسانس علوم پایه را بگذرانند. دانشکده‌های پزشکی در یکی از دانشگاه‌های کانادا بوده و آموزش‌های آن‌ها در زمینه دکترای پزشکی، دستیاران پزشکی و در نهایت منجر به ارائه مدرک 3 یا 4 ساله دکترای پزشکی و یا مدرک دو ساله دستیار پزشکی می‎شود.

معدل GPA مورد نیاز برای تحصیل پزشکی در کانادا، بین 3.5 تا 4 از 4 نمره است و طبق آمارهای اعلام شده، دانشجویانی که برای این رشته پذیرش شده‌اند، دارای حداقل معدل 3.80 یا 95.5% بوده‌اند. پس از آن، متقاضیان باید در آزمون MCAT که یک آزمون آنلاین برای دانشجویان متقاضی رشته پزشکی در کانادا، آمریکا و استرالیا است قبول شوند. این آزمون در جهت ارزیابی مهارت‌ حل مسئله، تفکر انتقادی، دانش مفاهیم طبیعی، رفتاری و علوم اجتماعی است. البته این آزمون برای تمامی دانشگاه‌ها اجباری نیست. از دروس پیش نیاز تحصیل پزشکی در کانادا، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • بیولوژی و آزمایشگاه
  • شیمی عمومی با آزمایشگاه
  • شیمی آلی با آزمایشگاه
  • فیزیک
  • زبان انگلیسی و فرانسوی

چگونه می‌توان بورسیه تحصیلی کانادا برای پزشکی را اخذ کرد؟

یکی از نکاتی که برای تحصیل پزشکی در کانادا باید به آن دقت داشته باشید، امکان دریافت بورسیه برای دانشجویان بین المللی است. به طور مثال، در صورتی که یک دانشجو نتواند از عهده پرداخت هزینه‌های شهریه و هزینه‌های تحصیل در کانادا بر آید، در این صورت دانشگاه، صرف نظر از صلاحیت علمی دانشجو، امکان دریافت بورسیه GRANTS و BURSARIES را برای وی فراهم می‌کند.

البته باید در نظر داشته باشید، در صورتی که دانش آموزان معدل بالایی داشته باشند و مدرک زبان آن‌ها هم با نمره بالا باشد، مورد بررسی دانشگاه و اساتید قرار می‌گیرد و امکان اخذ بورسیه SCHOLARSHIPS برای وی فراهم می‎شود.

اخذ ویزای تحصیلی در کانادا با استفاده از خدمات ویزاپیک

شرایط تحصیل در کانادا در رشته پزشکی، یکی از آرزوهای تمامی دانشجویان این رشته است. کانادا با داشتن دانشگاه‌های بسیار معتبر در سطح جهان، به عنوان یکی از مقاصد اصلی برای دانشجویان شناخته می‌‎شود. یکی از مزایای تحصیل در کانادا، امکان تبدیل آن به ویزای کاری و سپس به اقامت دائم است. به همین دلیل، سالانه افراد زیادی برای مهاجرت به این کشور اقدام می‌کنند. اگر شما هم می‌خواهید در این کشور تحصیل کنید، می‌توانید از خدمات مجموعه اسمارت اپلای استفاده کنید. مجموعه ما با سال‌ها تجربه بستری را برای متقاضیان مهاجرت ایجاد کرده تا در زمان طی کردن پروسه‌های آن تنها نباشند و برای پستی‌ و بلندی‌های مختلف آن آمادگی کامل داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز