خبرگزاری کار ایران

اختصاصی ایلنا؛

اعتراض کارکنان دانشگاه‌های آزاد خوزستان از تاخیر در پرداخت حقوق / اساتید خواستار همسان‌سازی حقوق خود با دانشگاه‌های دولتی شدند

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۵۱۱۳

جمعی از اساتید، اعضا هیات‌علمی و کارکنان دانشگاه‌های آزاد خوزستان ضمن اعتراض نسبت به تأخیر در پرداخت حقوق‌، خواستار همسان‌سازی حقوق خود با دانشگاه‌های دولتی شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، جمعی از اساتید و کارکنان دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان با انتقاد از نحوه محاسبه مطالبات و تعویق در پرداخت حقوق خود، مراتب اعتراض و گلایه‌مندی خود را اعلام کردند.

 به گفته آنها، افزایش حقوق در سال جاری به‌صورت صحیح و منظم اعمال و اجرا نشده است چرا که در برخی از دانشگاه‌ها تنها چهار ماه پرداخت و در برخی دیگر از دانشگاه‌ها هیچ پرداختی صورت نگرفته است و دریافتی کارکنان بر اساس سال گذشته محاسبه و پرداخت می‌شود.

یکی از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی استان، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: متأسفانه در ماه‌های اخیر هیچ‌یک از حقوق‌ها به‌صورت منظم و به‌موقع پرداخت نشده و در تعدادی از واحدهای استان، حقوق آبان ماه به‌طور ناقص واریز شده و حقوق ماه آذر هم طلب داریم.

وی ضمن یادآوری از عدم پرداخت بیمه کارکنان و اساتید در ۲ ماه گذشته، این مهم را هم به مشکلات و مطالبات برخی از دانشگاه‌های آزاد استان اضافه کرد و افزود: مبالغ حق‌التدریس اساتید، حق‌الزحمه پایان‌نامه‌های ارشد و دکتری، طرح‌ها و مقالات، از سال ۹۷ تاکنون در بعضی از واحدها پرداخت نشده است.

این استاد دانشگاهی، مشکلات کارکنان دانشگاه آزاد استان را متفاوت دانست اما مشکلات ذکر شده را، تنها وجه اشتراک واحدها و اساتید معرفی کرد.

وی که تمایلی به معرفی و افشای نامش نداشت، در ادامه از مقایسه مبلغ دریافتی دانشگاه‌های آزاد و دولتی گفت: مبلغ دریافتی که در حکم کارگزینی برای کارکنان و اعضای هیات‌علمی دانشگاه آزاد منظور شده، نصف تا یک‌سوم دانشگاه‌های دولتی است که البته دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز، بسیاری از این مشکل و معضلات را ندارد.

وی تشریح کرد: بسیار از کارمندان، کمتر از ۳۵ میلیون ریال و بسیاری از اعضای هیات‌علمی حدود ۵۰ میلیون ریال حقوق دریافت می‌کنند.

اعمال و اجرای قانون همسان‌سازی حقوق اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد با دانشگاه‌های دولتی و همچنین مشمول قانون کار شدن کارکنان و اعضا هیات‌ علمی دانشگاه آزاد، از مهمترین خواسته‌های آنها محسوب می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز