خبرگزاری کار ایران

امور آموزشی دانشگاه‌ها باید با هوشمندی هدایت شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۲۲۸۷

رییس جهاد دانشگاهی اظهار داشت: همچنین در شرایط فعلی خطراتی نیز ما را تهدید می‌کند که یکی از موارد موضوع آموزش است و باید امور آموزشی را به هوشمندی هدایت کنیم.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی در گردهمایی مجازی روسای واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی اظهار داشت: باید اقتدار اقتصادی و دفاعی دانش‌بنیان داشته باشیم که آن‌هم مبتنی بر توان داخلی باقدرت رقابت‌پذیری باشد. 

وی با اشاره به اینکه با برنامه‌های چهارساله و هشت‌ساله نمی‌توانیم به اهداف بلندمدت برسیم و در این زمینه لازم است تا برنامه‌ریزی‌های طولانی‌تری انجام شود افزود: با گردش‌های سیاسی در کشور نباید برنامه‌ها تغییر کند و سیاسیون در مسائل ملی باید به یک وفاق برسند. 

رییس جهاددانشگاهی با اشاره به اینکه این مهم در سخنرانی اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با اعضای خانواده و ستاد بزرگداشت شهید سپهبد سلیمانی مورد تاکید قرارگرفته است عنوان کرد: همواره در جهاددانشگاهی این تأکیدها را انجام می‌دهیم و این نهاد انقلابی از ابتدای تشکیل خود دو موضوع توسعه فرهنگی و توسعه علمی و فناورانه را به‌عنوان عامل اصلی پیشرفت کشور در دستور کار خود قرار داده و موفق به الگوسازی‌های خوبی در این رابطه شده است. 

وی در ادامه به اهداف پیش‌بینی‌شده برای جهاددانشگاهی بر اساس سند چشم‌انداز کشور در سال ۱۴۰۴ و برنامه‌های توسعه کشور اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در سخنانی در مورد این نهاد تاکید فرمودند: جهاددانشگاهی باید حرف گزین را به میدان آورد و یا اینکه ما به جهاددانشگاهی برای آینده کشور امیدواریم. همچنین رییس جمهوری نیز از جهاددانشگاهی به‌عنوان سازمانی نام برد که اقتدار علمی را به دنیا نشان داد. 

طیبی بابیان اینکه این سخنان مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند تاکید کرد: همه واحدهای جهاددانشگاهی باید با توجه به مزیت‌های ملی و منطقه خود دارای فعالیت‌های شاخص باشند که این فعالیت‌ها می‌تواند با توان خودواحد یا کمک از واحدهای موفق دیگر تدوین شود. 

وی بابیان اینکه در این رابطه می‌توان از ظرفیت مسئولان و نخبگان استانی بهره برد ادامه داد: همچنین در شرایط فعلی خطراتی نیز ما را تهدید می‌کند که یکی از موارد موضوع آموزش است و باید امور آموزشی را به هوشمندی هدایت کنیم. 

طیبی بابیان اینکه در جهاددانشگاهی به‌غیراز انجام کارهای الهام‌بخش در توسعه علم و فناوری، امور فرهنگی و مهارت‌آموزی، یک وظیفه بزرگ اجتماعی نیز داریم عنوان کرد: این وظیفه فرهنگ‌سازی در الزامات تحقق انقلاب اسلامی است که ازجمله این الزامات می‌توان به وفاق سیاسی در کشور اشاره کرد. 

وی همچنین به تشکیل دولت کارآمد و احزاب قوی در کشور تاکید کرد و افزود: ضرورت بازنشر موضوع علم و فناوری در جامعه نیز نباید فراموش شود، زیرا بسیاری از کشورهای قدرتمند جهان در کنار قدرت اقتصادی در حوزه علم و فناوری نیز حرف اول را می‌زنند که نمونه آن کشور چین است. 

برنامه‌ریزی برای حضور حداکثری و آگاهانه مردم در انتخابات/ جذب نیروی انسانی بر مبنای فرهنگ جهادی

رییس جهاددانشگاهی همچنین در سخنان پایانی خود در این گردهمایی به اهمیت توجه به موضوع انتخابات اشاره کرد و گفت: برای انتخابات ریاست جمهوری و تشکیل یک دولت کاربلد و خودباور، برنامه ریزی و اجرای اقدامات فرهنگی و رسانه‌ای توسط جهاددانشگاهی در جهت حضور حداکثری و آگاهانه مردم در انتخابات ضروری است. 

موضوع دیگر مورد تاکید طیبی اهمیت جذب نیروی انسانی در واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی بود و گفت: جذب نیرو در واحدهای سازمانی این نهاد باید بر مبنا و خصوصیات فرهنگ جهادی انجام شود. 

وی توجه به اجرای پروژه‌های فناورانه بین‌المللی نیز اشاره کرد و بابیان اینکه انجام فعالیت‌های فناورانه در خارج از کشور جدی گرفته شود تاکید کرد: در این رابطه اقدامات خوبی شکل‌گرفته است اما از الزامات تحقق این هدف داشتن ابزار تبلیغی و پاسخگویی مناسب است. 

رییس جهاددانشگاهی همچنین به رعایت هویت بصری ابلاغی جهاددانشگاهی نیز تاکید کرد و گفت: هویت بصری پس از تدوین در اداره کل روابط عمومی به واحدهای سازمانی ابلاغ‌شده است که باید الزامات آن رعایت شود. 

طیبی در ادامه به موضوع راه‌اندازی رسانه در بستر دیجیتال و غیر دیجیتال و انتشار محصولات رسانه‌ای توسط واحدهای سازمانی اشاره کرد و گفت: در مواردی مشاهده می‌شود که افراد خودشان بدون کسب مجوز از دفتر مرکزی اقدام به تولیدات صوتی و تصویری و یا تبلیغات در فضای مجازی می‌کنند که در این رابطه لازم است در شواریی متشکل از مدیرکل حوزه ریاست، مدیرکل روابط عمومی و معاون فرهنگی جهاددانشگاهی که تشکیل آن در حال نهایی شدن است، مجوز این فعالیت‌ها کسب شود. 

وی بابیان اینکه باید حفظ شأن و منزلت جهاددانشگاهی در تدوین برنامه انجام گیرد افزود: پول درآوردن و درآمدزایی به هر شیوه‌ای را نمی‌پذیریم و باید شأن و منزلت جهاددانشگاهی موردتوجه قرار گیرد. 

ساماندهی شرکت‌ها و رعایت مقررات و دستورالعمل‌های ابلاغی و تشکیل هلدینگ دانش‌بنیان جهاددانشگاهی از دیگر تأکیدات طیبی بود و خطاب به روسای واحدهای سازمانی گفت: ارتباطات خود را با استانداران، ائمه جمعه، نمایندگان مجلس قوی‌تر کنند و از ظرفیت آن‌ها در جهت توسعه و اقدامات شاخص در واحدهای سازمانی بهره گیرند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز