خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان سینمایی:

مسئله خانه سینما به زودی حل و فصل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۹۲۸

صنعت سینمای ما امروز خوابیده است و سالن سینمای ما در حال ورشکستگی است/مشکلات خانه سینما خاری کوچک بر بدنه سینمای ایران است که به زودی حل و فصل می‌شود/

ایلنا: حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی می‌گوید که باید امروز به سینمای ایران توجه کرد زیرا وضعیت سینمای ایران امروز علی رغم خدماتی که انجام داده خوب نیست و باید با این سینما مهربان‌تر بود.


به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در مراسم معارفه خود با اشاره به حضور خود در سازمان سینمایی گفت: قطعا انگیزه من برای حضور در این مسئولیت به اندازه شمقدری نبود اما امروز که تقدیر ما را به این سمت آورده تمام تلاش خودم را برای خدمت به سینمای ایران انجام خواهم داد زیرا معتقدم همه ما باید همه نیروی خود را برای خدمت به سینمای پرافتخار به خدمت بگیریم.


وی ادامه داد: سینمای ایران باعث افتخار نظام جمهوری اسلامی است و این سینما در سخت‌ترین شرایط به داد نظام رسیده است پیام این سینما اخلاق و اسلام است و توانسته به سینمای دنیا کمک شایانی کند.


ایوبی با انتقاد ازکسانی که می‌گویند سینمای ایران در دهه ۷۰ کودک بوده است گفت: در دهه ۷۰ سینمایی که باعث شد سینمای غرب از بحران خارج شود سینمای ایران بود در آن زمان هنرمندانی مانند ژان کلود کریر گفتند که سینمای اروپا در حال از بین رفتن بود و این سینمای ایران در دهه ۷۰ بود که از راه رسید و سینمای اروپا را نجات داد.


وی ادامه داد: سینمای ایران به اروپا آموخت که می‌توان با هالیوود مقابله و مخالفت کرد و اروپاییان برای مقابله با هالیوود از ایران آموختند به همین دلیل ما باید با سینما مهربان باشیم. امروز سینمای ایران دچار التهاب است و در شأن و جایگاهی که باید باشد نیست اما من قول می‌دهم که با شفافیت و تدبیر از همه خرد جمعی برای رشد سینما استفاده کنم.
ایوبی ادامه داد: حل مشکلات سینمای ایران فقط با همیاری همه سینماگران امکان پذیر است و سازمان سینمایی خانه همه اهالی سینماست. و با اعتماد متقابل می‌توان شاهد بروز خلاقیت‌ها و موفقیت‌ها بود.


وی ادامه داد: سینمای ایران آماده است تا به وظیفه تاریخی خود که همانا نقش دیپلماسی فرهنگی است عمل کند و به وظیفه خود در عرصه روابط خارجی عمل کردو سهم خود را ایفا کند.
ایوبی ادامه داد: حضور در جشنواره‌ها حق سینمای ایران است اما باید بدانیم که سینما و سینماگری در جشنواره موفق است که برای خودش فیلم بسازد و کسی که برای جشنواره‌ها فیلم بسازد موفق نیست.
وی افزود: در بحث آموزش فقط نباید به آموزش کارگردان‌ها توجه کرد بلکه ما باید به مردم نیز آموزش بدهیم که به سینما بروند زیرا امروز مردم به سینما نمی‌روند در یک کشور ۷۰ میلیونی درسال گذشته فقط ۱۰ میلیون نفر سینما رفتند درحالی که این میزان در یککشور اروپایی ۲۹۰ میلیون نفر است.
ایوبی ادامه داد: صنعت سینمای ما امروز خوابیده است و سالن سینمای ما در حال ورشکستگی است به این امور باید توجه کرد و یکی از آن‌ها توجه به نقش تلویزیون و سینما است.
وی ادامه داد: به زودی اتاق مشاوره و فکری را تشکیل می‌دهم و از همه صاحبان اندیشه می‌خواهم تا به ما کمک کنند تا به ساختار‌ها نگاهی دوباره داشته باشیم و آن‌ها را اصلاح کنیم.
وی با اشاره به مسئله خانه سینما گفت: مسئله خانه سینما مسئله بزرگی نیست و مسئله کوچکی است زیرا سینمای ایران می‌خواهد حرکت کندو مشکلات خانه سینما خاری کوچک بر بدنه سینمای ایران است که به زودی حل و فصل می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز