خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شركت داروسازی ثامن:

45 درصد از نیاز بیمارستان‌ها به سرم‌های دارویی و غذایی در مشهد تامین می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۱۹۳

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران این شركت جزء تولیدكنندگانی است كه حرف اول را در منطقه می‌زند و رفع نیاز دارویی بیماران، از اولویت‌های اصلی این شركت است.

 ایلنا:45درصد از نیاز واحدهای بیمارستانی و كلینیكی به سرم‌های دارویی و غذایی كشور در هلدینگ داروسازی ثامن وابسته به آستان قدس رضوی تولید می‌شود.
به گزارش ایلنا از مشهد، مدیرعامل شركت داروسازی ثامن در نشست خبری به مناسب روز داروسازی در جمع خبرنگاران با اشاره به این كه داروسازی ثامن یكی از قدیمی‌ترین واحدهای داروسازی در استان خراسان می‌باشد، گفت: این شركت با تولید 75 قلم داروی برای بیماری‌های سرطانی و بیوتكنولوژی، بزرگترین تولیدكننده مایعات تزریقی و داروهای پرحجم كشور است.

محمدرضا شانه‌ساز در ادامه افزود: در زمان دفاه مقدس برای رفع نیاز دارویی كشور با توجه به وضعیت جنگ و همچنین وابستگی نداشتن به كشورهای خارجی، چندین واحد داروسازی با حمایت دولت‌های مختلف ایجاد شده كه در آن موقعیت این شركت بیشترین میزان سرم‌های دارویی و غذایی مورد نیاز مجروحان جنگی را تأمین می‌كرد.

شانه‌ساز در بخشی دیگری از سخنانش، یكی دیگر از موفقیت‌هایی كه طی سال‌های اخیر توسط این شركت حاصل شده را تولید فاكتور هشت با استفاده از پلاسمای خون دانست و گفت: این دارو به تایید دانشگاه علوم پزشكی مشهد رسیده و پس از طی مراحل نهایی وارد بازار خواهد شد و ایران را به جمع هشت كشور تولید كننده فاكتور هشت سلولی خواهد رساند.

وی تولید هورمون رشد را از جمله تولیدات انحصاری شركت داروسازی ثامن دانست و تصریح كرد: این محصول مطابق با استانداردهای بین‌المللی و با كیفیت بالا تولید و عرضه می‌شود.

مدیرعامل شركت داروسازی ثامن به تولید انحصاری محلول دیالیز صفاقی در خاورمیانه توسط این شركت نیز اشاره كرد و گفت: این محصول با بهترین كیفیت و قابل ‌رقابت با نمونه خارجی است و بیماران دیالیزی با تزریق این محلول در هنگام خواب شبانه عمل دیالیز را در منزل، بدون نیاز به مراجعه به بیمارستان می‌توانند انجام دهند.

وی با تاكید بر این كه پیش از این بیماران دیالیزی مجبور به طی مسافت طولانی و پرداخت مبالغ زیادی  برای تزریق این محلول بودند، گفت: این امر موجب شده تا مشكلات بیماران دیالیزی برای مصرف این دارو برطرف شود.

شانه‌ساز گفت: دیالیز صفاقی، به اقصی نقاط ایران به درب منزل بیمار تحویل و همچنین آموزش‌های لازم در رابطه با نحوه استفاده این محلول نیز داده می‌شود.

وی تصریح كرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران این شركت جزء تولیدكنندگانی است كه حرف اول را در منطقه می‌زند و رفع نیاز دارویی بیماران، از اولویت‌های اصلی این شركت است.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز