فرماندار شهرستان رازوجرگلان گفت: 35 درصد از شبکههای آبرسانی این شهرستان مرزی دچار فرسودگی است. در این راستا تسریع در اجرای طرحهای نوسازی و بهسازی زیرساختهای آبی جهت جلوگیری از هدررفت منابع بسیار ضروری است و همواره مورد تأکید قرار دارد.
فرماندار شهرستان رازوجرگلان گفت: 35 درصد از شبکههای آبرسانی این شهرستان مرزی دچار فرسودگی است. در این راستا تسریع در اجرای طرحهای نوسازی و بهسازی زیرساختهای آبی جهت جلوگیری از هدررفت منابع بسیار ضروری است و همواره مورد تأکید قرار دارد.
مدیرعامل شرکت آب منطقهای فارس گفت: سد نرگسی حدود 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طی سالهای اخیر علیرغم همه موانع و مشکلات کار متوقف نشده است.
مدیر امور منابع آب جهرم از اجرای عملیات آزادسازی و لایروبی حریم و بستر رودخانههای برونشهری این شهرستان از ابتدای سال جاری خبر داد.
مدیرعامل شرکت آب منطقهای استان مرکزی به تداوم خشکسالیها در استان اشاره کرده و گفت: بارندگیهای اخیر به دلیل وقوع خارج از حوضههای آبریز، تأثیر محسوسی بر ذخایر سدهای مهم این استان نداشته است. پراکنش نامتوازن نزولات جوی و وقوع آنها در خارج از حوضههای آبریز اصلی، موجب شده تا بهرغم ظاهر امیدوارکننده بارشها، اثرگذاری آنها بر منابع راهبردی آب، بسیار محدود باقی بماند.
فرماندار ویژه الیگودرز بر ضرورت تأمین حقآبه قمرود و تکمیل شبکه پایاب سد حوضیان تاکید کرد.
مدیرکل حفاظت محیطزیست استان مرکزی بر آثار مخرب وقوع جنگها بر محیطزیست و همچنین تأثیرات چندلایه این اتفاقات بر سلامت زمین تأکید کرده و در این خصوص گفت: موضوع پیامدهای زیستمحیطی جنگها به یکی از نگرانیهای جدی در سطح بینالمللی تبدیل شده است. شرایط به گونهای است که کارشناسان حوزه محیطزیست، در کنار خسارات انسانی و اقتصادی، آثار تخریب محیطزیست را از مهمترین تبعات خاموش درگیریهای نظامی میدانند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان گفت: استخرهای معیشتی و پروژههای آب کشاورزی نقش مستقیمی در پایداری معیشت روستاییان و توسعه بخش کشاورزی دارند. دستگاههای اجرایی باید با هماهنگی کامل، موانع موجود را هرچه سریعتر برطرف کنند.
معاون آبخیزداری ادارهکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی به موفقیت استان در کنترل و مدیریت آبهای سطحی اشاره کرده و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، 74 میلیون مترمکعب از آبهای سطحی استان توسط سازههای آبخیزداری این استان مهار و کنترل شده است.
معاون حفاظت و بهرهبرداری شرکت آب منطقهای استان خراسان شمالی گفت: ذخایر آب موجود در سدهای این استان نسبت به زمان مشابه سال گذشته 24 درصد کاهش یافته است. اکنون تنها 19 درصد از حجم مخازن سدهای استان پر از آب است و 81 درصد مخازن سدها خالی است.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان سمنان گفت: با هدف رفع چالش کم آبی واحدهای تولیدی در ۲ ماه ابتدایی امسال 30.7 لیتر بر ثانیه به ظرفیت تامین آب شهرکهای صنعتی استان افزوده شد و در اختیار صنعتگران قرار گرفت.