مدیرکل کار البرز خبر داد:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز از برگزاری نشستهای هفتگی کار و تولید با هدف بررسی و رفع مشکلات واحدهای تولیدی استان، بهویژه واحدهای متاثر از شرایط جنگی و چالشهای اقتصادی، خبر داد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز از برگزاری نشستهای هفتگی کار و تولید با هدف بررسی و رفع مشکلات واحدهای تولیدی استان، بهویژه واحدهای متاثر از شرایط جنگی و چالشهای اقتصادی، خبر داد.
استاندار قزوین گفت: در شرایط کنونی، باید با انسجام و قدرت در کنار مردم باشیم و با تکیه بر ظرفیتهای موجود، برای رفع مشکلات معیشتی، اقتصادی و بهبود زندگی مردم تلاش کنیم.
همزمان با فرارسیدن سالروز آزادسازی خرمشهر، و نیز ایام گرامیداشت شهدای خدمت، میز خدمت جهادی دستگاههای اجرایی استان فارس با حضور مدیرکل صمت فارس، و جمعی از معاونان و مدیران کل در جوار حرم شاهچراغ(ع) در شیراز برگزار شد.
به جای ضربه زدن به سیاستمداران و تعیین خط مشی مذاکرهکنندگانی که وظایف اصلی و ذاتی خود را با شجاعت و درایت انجام میدهند، کاری مفید انجام دهیم یا مشکلی از راه دولت و ملت برداریم که در این روزهای سخت، نیکو ترین کارها نزد خدا و خلق همین است و بس.
امام جمعه قزوین با بیان اینکه شعار امسال اقتصاد مقاومتی در سایه وحدت و امنیت ملی است، تنها راه برونرفت از مشکلات را تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: بعد از جنگ همه باید برای اصلاح اقتصادی گام برداریم.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین گفت: مشکلات ملی همواره وجود داشته و کشور در شرایط ویژه قرار دارد، اما ما میتوانیم حداقل نیمی از مشکلات اقتصادی استان را با همکاری و هماهنگی در سطح محلی برطرف کنیم و از مدیران دستگاهها به ویژه مدیران بانکها انتظار داریم در این مسیر یاریگر بخش تولید و تجارت باشند.
معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی شهرستان ساوه به وجود چالش در تولید انار اشاره کرده و گفت: ساوه، شهر یاقوت سرخ ایران، سالیان متمادی است که با نام انار نفس میکشد. بیش از 11 هزار هکتار باغ انار، 65 درصد ارزش تولیدات کشاورزی، بیش از 32 هزار خانوار شاغل مستقیم، صدها میلیارد تومان درآمد سالانه و میلیونها دلار صادرات غیرنفتی، فقط چند عدد از هویت اقتصادی این شهرستان هستند که حول محور انار به دست آمده است. محصولی که متأسفانه مدتی است به سختی نفس میکشد.
سعید معیدفر گفت: مردم ضربههای هولناکی خوردهاند، سایه جنگ بر سر آنهاست، وضعیت اقتصادیشان آشفته است، هر روز با بحرانهای جدید و گرانی شدید مواجهاند و از هیچسو احساس خوبی دریافت نمیکنند.
آقای رئیس، بنزین آتشزاست! بازی با قیمت آن بدون پشتوانه عقلانی و زیرساختی، مثل راه رفتن روی لبه پرتگاه است. مردم، همین حالا هم بار سنگین مشکلات اقتصادی را به دوش میکشند. به جای افزودن به این بار، راهکاری عادلانه و منطقی را دنبال کنیم.