سخنگوی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی:
اعتماد مردم به سامانه ملی سفر در روزهای بحران/ ثبت نزدیک به ٢۴ هزار تماس در روزهای ٢٣ خرداد تا پایان ۶ تیر ۱۴۰۴

در پی آغاز حملات ناجوانمردانه رژیم صهیونیستی به خاک کشورمان و افزایش سفرها و ترددهای بینشهری، مرکز تماس سامانه ملی سفر وابسته به کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، طی بازه زمانی ٢٣ خرداد لغایت ۶ تیرماه ۱۴۰۴، مجموعاً ۲۳ هزار و ۸۹۱ تماس مردمی را دریافت و ثبت کرد.
به گزارش ایلنا، شهاب مالمیر سخنگو و مدیر روابط عمومی کانون با اعلام این آمار گفت: بر اساس گزارشها در این بازه زمانی، بیشترین تماسها مربوط به دریافت اطلاعات درباره اماکن اقامتی (۷۰۴۴ مورد)، اماکن گردشگری (۶۷۱۶ مورد)، اطلاعات راهها (۲۸۶۶ مورد) و وضعیت آبوهوا (۲۸۰۲ مورد) بود و ٢٧۴ مورد تماس نیز برای درخواست خدمات امداد خودرو به ثبت رسیده است.
مالمیر با اشاره به ثبت ۵۲۶ شکایت از برخی خدمات سفر در سطح کشور بیان داشت: طبق دادههای تحلیلی، در میان شکایات ثبتشده، اماکن اقامتی با ۲۴۸ مورد، دفاتر خدمات سفر با ۱۲۸ مورد و پایانههای مسافربری با ۹۰ مورد در صدر قرار دارند.
سخنگوی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در ادامه اظهار کرد: سامانه ملی سفر با شماره ۰۹۶۲۹ با هدف نظارت، پاسخگویی و ارتقای سطح خدمات سفرهای داخلی، در تمام ایام سال بهویژه در بازههای پرتردد، به صورت شبانهروزی فعال بوده و با بهرهگیری از ظرفیت نیروی انسانی متعهد، به ارائه خدمات مشاورهای، نظارتی و امدادی میپردازد.