خبرگزاری کار ایران

حسن ایزدی مطرح کرد:

دویست واحد تولیدی گیلان فاقد شورای اسلامی کار هستند/۵۰ درصد کارگران استان موفق به دریافت سهام عدالت نشده‌اند

asdasd
کد خبر : ۷۰۲۸۷۳

دبیر اجرایی خانه کارگر گیلان گفت که دویست واحد تولیدی این استان فاقد شورای اسلامی کار هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن ایزدی در حاشیه بازدید مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری گیلان با اشاره به اینکه کارگران امنیت شغلی ندارند، اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۹۵ درصد از کارگران ما با قراردادهای کوتاه‌مدت(موقت) در واحدهای تولیدی مشغول به کار هستند.

وی افزود: خواسته ما از نمایندگان مجلس این است که امنیت شغلی را به کارگران برگردانند. مهمترین خواسته ما حذف قراردادهای موقت از بالای سر کارگران است.

دبیر اجرایی خانه کارگر گیلان با تاکید بر اینکه جمعیتی بالغ بر یک‌میلیون و ۲۵۰ هزار نفر در استان گیلان دارای بیمه تامین اجتماعی هستند، گفت: فقط یک بیمارستان در این استان برای بیمه‌شدگان وجود دارد، در حالیکه در استانی مثل کردستان که یک‌سوم این رقم را دارا است، چند برابر استان گیلان و استان همجوار ما یعنی مازندران، دارای پنج بیمارستان تامین اجتماعی هستند.

ایزدی تصریح کرد: از نمایندگام مجلس می‌خواهیم در بحث اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی پیگیری‌های جدی و لازم را انجام دهند تا این طرح هرچه سریع‌تر به مرحله اجرایی برسد .

دبیر اجرایی خانه کارگر تشکیلات گیلان خواستار تخصیص سهام عدالت و طرح سبد کالا برای جامعه کارگری شد و افزود: حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد از بازنشستگان تامین اجتماعی و ۵۰ درصد کارگران استان هنوز موفق به دریافت سهام عدالت نشده‌اند.

در ادامه این نشست غلامرضا خوالگر ریاست شوراهای اسلامی کار استان گیلان ضمن خیر مقدم به مدیرکل سیاسی انتخابات استانداری گیلان اظهار داشت: خواسته ما از جناب استاندار به‌عنوان نماینده عالی دولت در استان این است که اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی را مجاب به این امر کنند تا نسبت به راه‌اندازی شوراهای اسلامی کار در واحدهای تولیدی که در آن شورا فعال نیست، اقدام کنند.

وی  با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته این شوراها تعدادشان زیاد بوده، گفت: در حال حاضر دویست واحد تولیدی در استان فاقد شورای اسلامی کار هستند.

ملیحه نصرالهی، ریاست کانون بازنشستگان استان گیلان و نایب‌رییس کانون بازنشستگان شهرستان رشت و بازرس کانون عالی کشور در این نشست صمیمی خواستار رسیدگی به مطالبات برحق بازنشستگان از سوی نمایندگان مجلس شد.

وی افزود: درباره عدم پذیرش دفترچه‌های درمان تامین اجتماعی توسط بیمارستان‌های خصوصی به‌غیر از بیمارستان آریا که با پیگیری‌هایم و دستور موکد مرحوم نوربخش در شانزدهم آبان اجرایی شد، سایر بیمارستان‌های خصوصی به‌علت بدهی تامین اجتماعی به آن بیمارستان‌ها حاضر به پذیرش این دفترچه‌ها نیستند.

ریاست کانون بازنشستگان استان گیلان با اشاره به اینکه این معضل در سایر استان‌های کشور حل شده، خواستار پیگیری این امر توسط نمایندگان استانی شد.

در پایان سید جلال سید محمدی، مدیرکل دفتر سیاسی و امور انتخابات استانداری گیلان تصریح کرد: یکی از زیرمجموعه‌های شورای تامین استان کمیسیون کارگری است که در این کمیسیون به مسایل مربوط به جامعه کارگری پرداخته می‌شود .

وی با بیان اینکه باید کارگران از ثبات و امنیت شغلی برخوردار باشند، گفت: همه تلاش مسئولان استانی این است که واحدهای نیمه تعطیل در استان شروع به فعالیت کنند.

محمودی افزود: با توجه به اینکه حجم عظیمی از جامعه ما را قشر کارگر تشکیل می‌دهد لازم است تا به مشکلات و مطالبات این قشر توجه ویژه شود و نگاه مسئولان به این قشر باید یک نگاه ویژه و حمایتی باشد و در راستای ارتقای مطالبات آنها باید اقدام کرد.

مدیرکل دفتر سیاسی و امور انتخابات استانداری گیلان در پایان با اشاره به اینکه تشکل‌های صنفی جامعه کارگری باید پیگیر مطالبات بر حق خود باشند، خاطر نشان کرد: بخش اساسی این مطالبات توسط نمایندگان  مجلس قابل انجام است زیرا نمایندگان هم در وضع قانون به نفع کارگران و هم در اجرای آن نقش به‌سزایی دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز