خبرگزاری کار ایران

«نذر شهادت» منتشر شد+صوت

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۹۸۰۱

سرود «نذر شهادت» به مناسبت قیام ۱۵ خرداد با شعری از میلاد عرفان پور، آهنگسازی و تنظیم شهروز حقی و رحیم مخدومی به عنوان طراح پروژه و مدیر موسسه رسول آفتاب منتشر شد.

به گزارش ایلنا، سرود «نذر شهادت» به مناسبت قیام ۱۵ خرداد به همت انجمن موسیقی ایران و با همکاری موسسه رسول آفتاب با شعری از میلاد عرفان پور، آهنگسازی و تنظیم شهروز حقی و رحیم مخدومی به عنوان طراح پروژه و مدیر موسسه رسول آفتاب منتشر شد.

رحیم مخدومی طراح و مدیر موسسه رسول آفتاب درباره این پروژه گفت: موضوع قیام ۱۵ خرداد در ورامین، پیشوا و قرچک از اهمیت بیشتری نسبت به نقاط دیگر شهر و کشورمان قرار داشت چرا که نهضت اصلی در این سه جا شکل گرفت و به دیگر نقاط نیز سرایت پیدا کرد. مردم این سه منطقه قرار بود تا ۴۰ کیلومتر پیاده روی کرده و در مقابل رژیم آن زمان قرار بگیرند. یکی از این افراد شهید طباطبایی بود که پیش‌تر در مدرسه فیضیه مجروح شده بود. این افراد در مسیر پیاده روی خود وصیت کرده و ابایی از شهادت نداشتند که در نهایت نیز نهضت آن‌ها با خونی که ریخته شد در یادها ماندگار شد.

مخدومی ادامه داد: در صدد هستیم تا پرفورمنسی نیز برای این سرود ترتیب ببینیم و فعلا مشغول رایزنی درباره جزییات آن هستیم که بعد از قطعی شدن اطلاع‌رسانی خواهد شد. 

میلاد عرفان‌پور ترانه سرا و شاعر این سرود درباره این پروژه گفت: زمانی که پیشنهاد این کار مطرح گردید برایم بسیار مهم بود، این موضوع اتفاقی است که در اذهان مردم کشورمان تثبیت شده و پاک نمی‌گردد چرا که این اتفاق به عنوان حماسه‌ای مردمی در مقابل باطل بوده است. من نیز بر همین اساس شعری سرودم و امیدوارم قطعه تاثیرگذاری باشد. 

شهروز حقی آهنگساز و تنظیم کننده این اثر نیز گفت: این کار یک پروژه حماسی بود که براساس قیام ۱۵ خرداد و اتفاقات آن زمان باید ساخته می‌شد. این کار را با بافت ارکسترال ضبط کرده و سعی کردم موسیقی و تنظیم آن را طوری بسازم که تمامی مولفه‌های حماسی در آن وجود داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز